Gå til innhold

gleder meg til 300


DemonS

Hvilken karakter vil du gi 300, hvor 6 er best og 1 er dårligst?  

242 stemmer

  1. 1. Hvilken karakter vil du gi 300, hvor 6 er best og 1 er dårligst?

    • 6
      85
    • 5
      107
    • 4
      24
    • 3
      10
    • 2
      6
    • 1
      10


Anbefalte innlegg

Har nettopp sett denne filmen, og jeg vil sette den i samme klasse som LOTR filmene.

M.a.o. søppel!

 

Hadde ikke spesielt store forventninger til denne filmen, og det er kanskje like greit. Makan til langteklig ræl av en voldsorgie.

 

Har ikke noe imot vold på film, men dette ble bare kjedelig i lengden, og forutsigbart.

 

Nå er det sikkert mange her inne som kommer til å kalle meg dust og at jeg ikke har peilig på film osv.

Dere kan stå på hue og drite i vinkel for min del, men jeg synes fortsatt at denne filmen 

burde vært avlivet ved fødselen.

8208337[/snapback]

Jeg syns det er flott at folk slakter filmen sånn egentlig. Det gir meg bare forhåpninger egentlig, at det er faktisk er egnet for et egent publikum og kanskje klarer å tilfredsstille meg om de forventningene jeg har til filmen kan faktisk gi meg en jævlig bra kino-opplevelse for det har jeg ikke hatt på veldig, veldig lang tid.

 

Jeg skal muligens å se den i Harstad på søndagen hvis man får det til som en vil og får med resten av folket, hvis ikke så blir det en roadtrip senere i uka

http://www.harstad-kino.no/index.asp?cmd=20

 

2007-03-24 20:45 "300"

2007-03-25 18:45 "300"

2007-03-26 20:45 "300"

2007-03-27 18:45 "300"

2007-03-28 20:45 "300"

2007-03-29 18:45 "300"

 

Så man har plenty av muligheter å se den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
thx, dolby og sdds sertifiseringene som de har hengende utafor hver sal kan de kjøre opp et visst sted... får se den igjen i sandvika kino1 eller en god oslo-kino når jeg skal hjem i påsken!

8216915[/snapback]

Øredøvende lyd har aldri gjort meg noe på film, da jeg liker å kjenne at det rister magen, men grøtete lyd :thumbdown:

Kommer nok til å se den på en Oslo-kino i påsken igjen jeg også.

Lenke til kommentar

Anmeldelse ute på VG,

har ikke sett filmen ennå, men det virket som anmelderne ikke hadde fulgt godt nok med når han så den. Men det er jo VG vi snakker om da, som tross alt ga Miami Vice en femmer og Sin City terningkast 3

 

Skal de den i morra kl 18:00 på Colloseum, med hele klassen og 3 venner :dribble:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Vi er 2 elever i klassen
Endret av Error Lars
Lenke til kommentar
Anmeldelse ute på VG,

har ikke sett filmen ennå, men det virket som anmelderne ikke hadde fulgt godt nok med når han så den. Men det er jo VG vi snakker om da, som tross alt ga Miami Vice en femmer og Sin City terningkast 3

 

Skal de den i morra kl 18:00 på Colloseum, med hele klassen og 3 venner  :dribble:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Vi er 2 elever i klassen

8217703[/snapback]

 

Ikke rart han oppfatter filmen som selvhøytidelig når han selv tar seg så høytydelig :p

Filmen er VELDIG pompøs, men vi digger det.

Lenke til kommentar
Gandalf the Grey, det er såååå vanskelig å skjønne at det har ingen ting med politisk å gjøre. Som du ser  :roll:

 

Folk er helt idiote i huet, vi får bare leve med det

8218057[/snapback]

Tja, filmen handler jo om den vestlige sivilisasjonens overlevelse. Så politikk er det i den, men om den er overførbar til Iran-USA konflikten, nei det tviler jeg sterkt på.

Lenke til kommentar

Ja, jeg er seriøst lei av alle disse "konspirasjons" teoriene om at 300 er et politisk budskap fra USA :hrm: It's just a freakin movie!

 

bf300a.jpg

 

Tja, filmen handler jo om den vestlige sivilisasjonens overlevelse. Så politikk er det i den, men om den er overførbar til Iran-USA konflikten, nei det tviler jeg sterkt på.

 

Joda, tenkte mer på at dumme anmeldere som prøver å trekke linjer mellom filmen og nåtidens konflikter...

Endret av Gandalf the Grey
Lenke til kommentar
Tja, filmen handler jo om den vestlige sivilisasjonens overlevelse. Så politikk er det i den, men om den er overførbar til Iran-USA konflikten, nei det tviler jeg sterkt på.

8218255[/snapback]

Du har misforstått, det handler om politikk i filmen ja. Men irrelevant med virkelighet, altså har ingen ting med politikk i virkelighet å gjøre

Lenke til kommentar

Dagbladet ga den i hvertfall en terningkast 5.

 

--------------------------------------------

Se for deg en liten gruppe, bestående av 300 tangakledde soldater fra Sparta, med kong Leonidas i spissen, som holder Xerxes, massive og enorme, persiske hær tilbake. Forestill deg så kampen visualisert av den 16 år gamle nabogutten, han som har lekt med He Man-dukker hele livet, han som sitter klistret til dataskjermen og tegneseriebladet, han som digger «Ringenes herre», symfonisk rock og «Gladiatoren», og som synes handling, føleri og dialog er bortkastet, og bare noe som står i veien for de «fete» kampscenene(...) Bland inn skjønnhet og perfeksjon som fra et nyklassisistisk maleri, koreografi som fra nøtteknekkeren og skuespill som fra en hvilken som helst blåfilm (...)

--------------------------------------------

 

Dagbladets Vegard Larsen er tydeligvis en av dem som har forstått Frank Miller og Zack Snyders visjon og agenda. :)

Endret av K.Larsen
Lenke til kommentar

Her er hele filmpolitiets anmeldelse! Syns den treffer veldig godt!

 

Jeg uthevet det folk ser ut til å ha glemt når det gjelder denne filmen!

Du skal ikke se ”300” på grunn av en intrikat story med flere lag. Du skal ikke se ”300” på grunn av et viktig budskap.

Du skal se ”300” fordi den gjør den blodigste krig til den vakreste kunst! Du skal se ”300” fordi den viser deg de barskeste krigerne du noen gang har sett.

Du skal se ”300” fordi den skamløst ødsler med sprutende blod og flygende kroppsdeler uten å be om unnskyldning.

Og du skal se den fordi dette er den tøffeste filmen du får se på kino i år! Hvem kan overgå dette? Hvem vil?

 

Filmen er basert på Frank Millers tegneserie, som igjen er basert på slaget om Thermopylene i år 480 før Kristus, der krigere fra Sparta holdt stand mot en horde av invaderende persere.

Kong Leonidas (Gerard Butler) tar med seg 300 av sine beste soldater, mot byrådets vilje, for å bekjempe gudekongen Xerxes og hans hær.

Samtidig som hans kone forsvarer ham i byrådet, kjemper Kong Leonidas en kløktig krig, som bare kan ha en utgang.

 

Det er viktig å forstå at filmen bare er basert på virkeligheten. For filmen har lite med de faktiske forhold å gjøre. Dette er en herlig overdreven eventyrfortelling der store friheter er tatt for å servere deg en storslagen visuell opplevelse.

Og nettopp her viser regissør Zach Snyder sitt store talent. Dette er ekstremvisuell kino! Nesten alt er skapt i det digitale domenet, unntatt menneskene, kostymene og noen få kulisser.

Det visuelle uttrykket bringer tegneserien til filmen og det ser så lekkert ut at en filmnerd som meg griner av lykke! Det er så mørkt, så brutalt, så blodig og så … vakkert!

 

Kong Leonidas spilles beinhardt av Gerard Butler, sist sett som tittelfiguren i ”The Phantom of the Opera”. Her har han bare fått en oppgave - å spille så tøff og kompromissløs som overhode mulig.

Det kunne blitt parodisk, og er på grensen til å bli det, men Butler fremstår med en så overbevisende styrke at jeg takler det med et stort glis rundt munnen.

Mannen i meg ønsker inderlig å være like barsk, tøff og mandig som Leonidas er. Siden det er umulig, både fysisk og psykisk, samt at samfunnet ikke ville tolerert det, så nøyer jeg meg gladelig med å drømme meg bort med ”300”!

 

”300” er ikke spesielt politisk, men det er jo lett å se at en slik film, med et klart standpunkt til å ofre liv for frihet og fedreland, treffer en nerve i et USA som er midt i en krig – selv om det i realiteten er Bush som er Xerxes.

Noen ser filmen som et innlegg i den pågående krigen mellom vesten og islam. Samtidig er Europa igjen vitne til en slags invasjon fra øst, denne gang i form av den store folkevandringen de siste 30 årene.

Men først og fremst er ”300” en vanvittig fantasi, kokt opp av Frank Millers mørke sinn, og realisert av en totalt skamløs regissør!

 

 

LINK

Endret av DarkerGlow
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...