Gå til innhold

Får ikke spilt av brente DVD filmer! *Oppdatert*

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har problemer med å spille av enkelte brente DVD-filmer!

For lenge siden kjøpte jeg meg en rack med 25 Traxdata DVD+R, 8x på Clas Ohlson.

Jeg brant ut filmer på alle de, og da brant jeg ut DVD-R filer, DVD img. filer på ca 4.7 GB.

Jeg brant alltid på 4x, selv om DVD-spilleren min støttet opptil 8x.

Alle disse filmene fungerte fint!

Når det var tomt for disse dro jeg til Clas Ohlson og kjøpte en rack med 50 Traxdata DVD+R, 16x.

De 5 første DVD-filmene jeg brant ut på disse platene, var det noe problemer med. Enkelte ganger funkerte de helt fint, andre ganger hakka de, mens de noen ganger ikke fungerte i det hele tatt..

De neste filmene jeg har brent ut på platene fra dette partiet, fungerer ikke i det hele tatt. De bare står lenge i DVD-spilleren, og kommer så ut igjen.

Det som kan være verdt å nevne, er at etter jeg hadde brent de 5 første filmene fra dette partiet, var det ikke lenger mulig å brenne på mer enn 4x, enda brenneren min skal støtte 8x. Dette gjelder både i Nero 7, og Alkohol 120%.

Jeg har prøvd alle filmene på DVD-spiller hos faren min, og der fungerer alle helt fint!.

Da kommer spørsmålene :p :

-Er det DVD-spilleren min det er noe galt med? Utslitt e.l. ?

-Skal det ha noe å si om jeg bruker 8x eller 16x plater, selv om jeg brenner på 4x ?

-Hvorfor har jeg ikke lenger anledning til å brenne på 8x? Ligger feilen i brennerprogrammene eller brenneren?

-Kan det være noen annen grunn som forklarer hvorfor filmene ikke fungerer?

Det er kanskje vanskelig forklart, men jeg har i allefall prøvd å forklare så detaljert som mulig!!

Takker for alle svar!

Fredrik :)

Endret av Mojo Pin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sikker på at filmene ikke ble brent i feil regionkode? :)  For eks Europa, Japan osv..

7140626[/snapback]

Det veit jeg egentlig ikke :hmm:

Har aldri vært inne og endret på noe. Bruker Nero 7 Ultra Editio til vanlig, men har også forsøkt med Alkolhol 120% og fått samme resultatet.

Er regionkode det samme som "sone", f.eks sone 1, sone 2 sone 3 osv?

Dersom jeg har en sonefri dvd-spiller, har det vel ikke noe å si?

Lenke til kommentar

Jeg har ikke hatt akkurat samme problem, men noe lignende.

For at familiens barne DVD'er skal vare litt lengre, har jeg brent dem på "That's Write" 4x DVD-R plater. Disse kan jeg bare unntaksvis spille av på DVD spilleren i stua. Bruker jeg "Verbatim" 16x DVD-R går det som hakka møkk.

Jeg har dermed erfart at kvalitet betyr mye, og har også lest at andre har hatt samme erfaring. Jeg ser at du har samme merke på dine plater, men kanskje det likevel er en kvalitetsforskjell?

Lenke til kommentar

En kvalitetsforskjell fra parti til parti vil det vel alltids være, men de sto på samme hylle, og kostet akkurat det samme. Altså, 8x kostet det samme som 16x

EDIT:

Nå har jeg prøvd flere av dvd'ene jeg brant på 16x-plater på DVD-spilleren til faren min. Der funket alle helt fint. Den spilleren har støtte for DivX, men det burde vel ikke ha noe å si?

Endret av Mojo Pin
Lenke til kommentar

Med en grei DVD spiller og Verbatim plater har det altid funka greit for meg.

Hadde en medion for lenge siden og kjøpte noen billige dvd plater.

De funka ikke i medion spillern, men funka andre steder.

Derfor tror jeg type DVD spiller og type DVD plater kan komme i konflikt noen ganger.

Hvis ikke man bruker verbatim da selvfølgelig det har funka bra.

Lenke til kommentar

Med en grei DVD spiller og Verbatim plater har det altid funka greit for meg.

Hadde en medion for lenge siden og kjøpte noen billige dvd plater.

De funka ikke i medion spillern, men funka andre steder.

Derfor tror jeg type DVD spiller og type DVD plater kan komme i konflikt noen ganger.

Hvis ikke man bruker verbatim da selvfølgelig det har sltif funka bra.

Lenke til kommentar
Den spilleren har støtte for DivX, men det burde vel ikke ha noe å si?

Nei, Dette skal ikke ha noe å si :)

Men det som kan være er hvis du har en såkladt "billig" spiller,

(sånn som selges på Rimi for 399,-) Så kan disse få problmer med lesing av forskjellige merker, brennehastigheter osv :)

Lenke til kommentar
Den spilleren har støtte for DivX, men det burde vel ikke ha noe å si?

Nei, Dette skal ikke ha noe å si :)

Men det som kan være er hvis du har en såkladt "billig" spiller,

(sånn som selges på Rimi for 399,-) Så kan disse få problmer med lesing av forskjellige merker, brennehastigheter osv :)

7143338[/snapback]

Jeg har audix spilleren fra rimi til 399kr, den høvler gjennom alt jeg har foret den med som hakka møkk. Aldri funnet noe den ikke klarer å lese. :thumbup:

Lenke til kommentar
Har du nyeste firmware? mange problemer slutter etter firmwarreoppdatering.

Det kan også være at dvd-spilleren din er sensitiv til brente plater av noen slag.

7183991[/snapback]

Og da skal den være mer sensitiv til 16x plater enn 8x ?

7184953[/snapback]

Ikke nøvendigvis 16x plater, men at det er noen plater dvd-spilleren di rett og slett ikke vil spille.

Jeg ville prøvd andre plater, f.eks. Verbaltim?

-good luck mate.. NB :love:

Endret av shrek_2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...