Gå til innhold

Ødelagt Socket A HK, hva kan gjøres ?

[Protus]

Anbefalte innlegg

Mitt socket A HK er ødelagt. Chipsetviften sviktet, og brikken sviddes, fikk jeg bekreftet fra Datakjedens butikk i Tromsø etter innlevering av PCen til skjekk. :(

Problemet er, hva nå?

Jeg bruker stort sett pc til surfing og musikk, dvs. jeg trenger ikke høy maskinkraft. slik sett burde jeg skaffet nytt Socket A kort. Problemet er at dette ikke er lett å få tak i. Datakjeden hadde naturligvis ikke såpass gamle greier, og tok heller ikke inn. ikke har jeg funnet et på nettet heller så langt. Jeg har annonsert på bruktmarkedet på hw.no om at jeg ønsker å kjøpe dette. Så får vi se da, ingen svar til nå. Jeg skal få slitte med å å skaffe socket A kort, hva?

Spørsmålet er da om jeg skal kjøpe et nyere hk?

problemet blir da at store deler av pcen må byttes ut, sant?

Eller finnes det en løsning, slik at mitt AGP-kort og DDR 400 minne kan brukes?(dog må nytt hk og CPU kjøpes, men det må bare gjøres da)

Jeg trenger tips! :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mitt socket A HK er ødelagt. Chipsetviften sviktet, og brikken sviddes, fikk jeg bekreftet fra Datakjedens butikk i Tromsø etter innlevering av PCen til skjekk.  :(

Problemet er, hva nå?

Jeg bruker stort sett pc til surfing og musikk, dvs. jeg trenger ikke høy maskinkraft. slik sett burde jeg skaffet nytt Socket A kort. Problemet er at dette ikke er lett å få tak i. Datakjeden hadde naturligvis ikke såpass gamle greier, og tok heller ikke inn. ikke har jeg funnet et på nettet heller så langt. Jeg har annonsert på bruktmarkedet på hw.no om at jeg ønsker å kjøpe dette. Så får vi se da, ingen svar til nå. Jeg skal få slitte med å å skaffe socket A kort, hva?

Spørsmålet er da om jeg skal kjøpe et nyere hk?

problemet blir da at store deler av pcen må byttes ut, sant?

Eller finnes det en løsning, slik at mitt AGP-kort og DDR 400 minne kan brukes?(dog må nytt hk og CPU kjøpes, men det må bare gjøres da)

Jeg trenger tips!  :w00t:

7140550[/snapback]

Hei. Mulig jeg kan skaffe et til deg ;) har en venn, som har et par socket A kort liggende ;) Jeg skal ta en prat med han, og se hva han selger det for.

Lenke til kommentar

Jeg har en XP 2500+ og DDR 400 minne så det må helst være blandt de siste generasjonene Socket A hovedkort for at det skal kunne brukes.

På PCen jeg sitter med nå virker ikke høyreknappen på musa, så jeg kan ikke linke, men på komplett.no ser jeg En Semprom 3000+ samt et Asus K8N som har både AGP og Vanlig DDR-støtte. Kanskje jeg skulle satse på dette?

På bruktmarkedet finnes annonsen min på "Socket A HK ønskes kjøpt snarest".

Endret av [Protus]
Lenke til kommentar

Det som er problemet i dag ja, kjøper man no nytt må man kjøpe det meste nytt siden AGP og DDR "1"-hovedkort ikke lenger er å få tak i. Har et "nyere" S939 system basert på AGP og DDR "1", og det irriterer meg no grønnjævlig for jeg har lyst på nytt skjermkort men det er jo pinadø ikke å oppdrive. Tror nok ditt sikreste alternativ er å finne et kort på bruktmarkedet. I mitt tilfelle blir det vel å spare litt penger og brenne av en månedslønn på et C2D system heller. :p

Lenke til kommentar
Det som er problemet i dag ja, kjøper man no nytt må man kjøpe det meste nytt siden AGP og DDR "1"-hovedkort ikke lenger er å få tak i. Har et "nyere" S939 system basert på AGP og DDR "1", og det irriterer meg no grønnjævlig for jeg har lyst på nytt skjermkort men det er jo pinadø ikke å oppdrive. Tror nok ditt sikreste alternativ er å finne et kort på bruktmarkedet. I mitt tilfelle blir det vel å spare litt penger og brenne av en månedslønn på et C2D system heller. :p

7140879[/snapback]

Det trenger ikke være så dyrt og oppgradere til C2D, jeg sitter selv med ett ASRock 775Dual-VSTA kort. Funker fjell, med dette ett gammelt 6600gt agp kort og 2*512 ddr minne. Oppgraderte faktisk fra socket A også :p E6300 er nok ett av de beste kjøpene mine sålangt ja :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...