Gå til innhold

Fedora Core 6 er lansert

Gjest Slettet+3124

Anbefalte innlegg

Dessutten er den treig. Og den har ikke samme konfigueringsfilene som Slackware har f. eks. Det er forskjellige måter å gjøre ting på i Fedora enn det er i Slackware oppdga jeg.

7159623[/snapback]

Hvis du hadde kjørt tilsvarende mengde programvare på slackware hadde nok den og godt tregt gitt.

(Ja, du kan jo ikke forvente at alt skal gjøres på samme håpløse måte som slackware.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo nettopp det jeg gjør jo for fanken. Jeg kjører samme programmer. OpenOffice, Firefox, XMMS osv. Er jo godt mulig at Fedora har endel flere Tjenester som den må starte opp da.

Jøss. Hvilken håpløse måter er det du snakker om i Slackware da? Den var ny for meg.

Lenke til kommentar
Det er jo nettopp det jeg gjør jo for fanken. Jeg kjører samme programmer. OpenOffice, Firefox, XMMS osv. Er jo godt mulig at Fedora har endel flere Tjenester som den må starte opp da.

Jøss. Hvilken håpløse måter er det du snakker om i Slackware da? Den var ny for meg.

7159906[/snapback]

Var vel nettopp derfor jeg sa "kjørt" tilsvarende menge programvare. Hvis du ikkje kjører de ektra tjenestene kjører du ikke tilsvarende menge programvare.

Vi kan jo ta for oss pakkesystemet.. nei .. vent nå litt...

Lenke til kommentar

Folkens, dette er en tråd om lanseringen av Fedora Core 6, ikke vs-krig mellom distroer, så kanskje vi kan komme inn på sporet igjen..? Positive negative erfaringer med Core 6 vs Core 5?

Jeg for min del syns Core 6 hadde endel kule, nye features. Likte blant annet "desktop effects" veldig godt, og det var genialt å ha med andre yum-repos i installasjonen.

Forøvrig syns jeg nok den er nokså ustabil i forhold til Core 5 (som etter et halvt år har fått en god del oppdateringer og i mitt tilfelle er dønn stabil). Hadde problemer med at den bare frøs etter en stund, "desktop effects" virket plutselig ikke lenger, og etpar andre småting. Venter nok en mnd eller to før jeg bytter ut Core 5:)

Men for all del, jeg er imponert over utviklingen. Er ikke lenge siden det var et mareritt (i mitt tilfelle i alle fall) å installere Fedora på bærbare, men Core 5 og 6 går helt knirkefritt (i hvert fall så knirkefritt som det kan forventes).

Lenke til kommentar
tss... Vel, jeg har brukt FC6 siden før det ble lansert(mirror-leaks) og eneste jeg sliter med er at Azureus ikke funker fra extra repo...

Trur jeg skal ta å lansere en instalasjon og set-up guide for nybegynner med Fedora Core 6 som distro :)

7183129[/snapback]

Installer Java fra Sun, så skal azureus funke flotters. Du behøver ikke installere azureus eksternt, bare Java.

Lenke til kommentar
tss... Vel, jeg har brukt FC6 siden før det ble lansert(mirror-leaks) og eneste jeg sliter med er at Azureus ikke funker fra extra repo...

Trur jeg skal ta å lansere en instalasjon og set-up guide for nybegynner med Fedora Core 6 som distro :)

7183129[/snapback]

Installer Java fra Sun, så skal azureus funke flotters. Du behøver ikke installere azureus eksternt, bare Java.

7184661[/snapback]

Har gjort dette, og selv med den nyeste fiksen som lar Azureus bruker andre Java'r enn gcj så fungerer det dårlig...

Lenke til kommentar

Rart. Hadde samme problemet selv på FC5 (har ikke migrert ennå, alt alt alt for mye annet å gjøre - det blir vel rundt jul en gang...) - og da løste det seg etter at jeg la inn sun java. Sjekk i "about" at den faktisk kjører på sun sin java og ikke gcj...

Lenke til kommentar
Rart. Hadde samme problemet selv på FC5 (har ikke migrert ennå, alt alt alt for mye annet å gjøre - det blir vel rundt jul en gang...) - og da løste det seg etter at jeg la inn sun java. Sjekk i "about" at den faktisk kjører på sun sin java og ikke gcj...

7205735[/snapback]

"Java 1.5.0_09

Sun Microsystems Inc.

SWT v3232, gtk

Linux v2.6.18-1.2798.fc6, i386"

trur rett og slett at det er en bug med Fedora's build av Azureus... blir nok løst over tid ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...