Gjest Slettet+3124 Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 (endret) Den blir tilgjengelig for nedlasting i dag.. Les mer.. Du finner ISO filen her.. Endret 24. oktober 2006 av Slettet+3124 Lenke til kommentar
wil Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Blir ikke Fedora Core 6 på meg nei. Har enda nærver etter opplevelsen med Fedora Core 5 Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Og kvifor trenger vi å vite det wil? Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Synes de kommer nye Core hele tiden jeg. Er det virkelig noe vits å oppgradere? Lenke til kommentar
wil Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Er litt bug fikser og litt forskjellig oppgraderinger av programvare som gjøres da når en ny versjon blir lansert. Om det er noe vits å oppgradere må nesten være opp til deg da. Lenke til kommentar
slettet_konto Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Den blir tilgjengelig for nedlasting i dag.. Les mer.. Du finner ISO filen her.. 7140361[/snapback] har fortsatt skrekken etter Fedora Core 4 å jeg Lenke til kommentar
wil Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Mr. Elendig kommer vel å weeener om den og han tenker jeg. Uannsett Mr. Elendig. Ikke heng deg oppi om vi sier det. Det har ikke noe med deg å gjøre. Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 wil, kva er det du prater om? Kva skal eg "weeeeene" om? (kva er weeeeene forresten?) Og kva skal ikkje eg henge meg opp i? Red Hat/Fedora har/er ein av spydspissane når det gjeld å få gnu/linux ut på skrivebordet til "normale" folk. Og det gleder meg å sjå at utviklingen hos fedora fortsatt held eit (relativt) høgt tempo. Desverre så har av og til det gåt litt ut over stabiliteten til distroen. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 du bør ikke ligge mer enn 1 distribusjon bak current release pga updates, ellers er det ofte større endringer ved nye releases. SELinux har gjennomgått en del endringer over main releases, xen kom ved en release. Lenke til kommentar
Hell Toupée Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Laster ned for harde livet nå. Blir spennende å se på støtten for Macbook. Lenke til kommentar
JonJ Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Anti-Red Hat trollingen fra Pompel, Pilt og Vakmesteren begynner å bli litt slitsom. Særlig siden det er snakk om særdeles uinformerte meninger. On-topic: Jeg lastet ned FC6 i natt, og skal installere det når dama drar igjen Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Hei, ikkje dra Pompel og Pilt ned på samme nivå som wil med venner..... Personleg så lurer eg på å skifte frå ubuntu til fedora på maskina til søstra mi. Eg er ikkje serlig impondert over ubuntu hittil m.t.p. stabilitet/bugs. Lenke til kommentar
slettet_konto Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Hei, ikkje dra Pompel og Pilt ned på samme nivå som wil med venner..... Personleg så lurer eg på å skifte frå ubuntu til fedora på maskina til søstra mi. Eg er ikkje serlig impondert over ubuntu hittil m.t.p. stabilitet/bugs. 7147662[/snapback] wil med venner va faan mener du med det ? wil har dessuten rett til å ha en mening dessuten er det ingen stor kritikk av fedora her Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Største problemet er det at det ikkje har komt noko konstruktiv kritikk. Og denne tråden handler om FC6, ikkje om kor dårleg dåke synest at dei eldre utgåvane var. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 wil med venner va faan mener du med det ? wil har dessuten rett til å ha en mening dessuten er det ingen stor kritikk av fedora her 7147839[/snapback] Tråden handler om Fedora Core 6, enkelt og greit. wil har mange nok ganger proklamert "slæckware über alles" uten noen saklig begrunnelse, så da er det kanskje ikke rart at enkelte blir lei? Men over til topic: Driver og skal laste ned nå. Blir kult å teste Fedora igjen. Håper de har fått opp hastigheten på yum/pirut, som jeg syns har vært for treigt å bruke i tidligere versjoner, sammenliknet med f.eks. synaptic. Lenke til kommentar
Blue Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 (endret) Lurte på om det var mulig å få til en enkel install med bare cd 1, er det mulig, hva går jeg glipp av Edit: Problemet er at jeg har en gammel copaq maskin som ikke greier å boote fra dvd, men fra brenneren.....har ikke flere vanlige brennbare cd'er...bare en derfor jeg lurer Endret 26. oktober 2006 av Blue Lenke til kommentar
sim Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Blir ikke Fedora Core 6 på meg nei. Har enda nærver etter opplevelsen med Fedora Core 5 7142092[/snapback] Igjen viser du hvor useriøs og teit du egentlig er. Slår aldri feil. Ha en !fin dag. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 (endret) Distroer er såpass like at det å få nerver av en av dem bare slår tilbake på en selv. EDIT: leif Endret 26. oktober 2006 av Torbjørn Lenke til kommentar
wil Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Jeg har oppdaga at Distroer faktisk ikke er like. Du kan f. eks ta å sammenligne Ubuntu som har Gnome som Grafisk Grensesnitt med Fedora som også har Gnome som grafisk grensesnitt. De var såvidt jeg så ikke like akkurat. For å si litt om hvorfor jeg synes Fedora er dårlig da: Fedora er noe drit pga at den har ikke de tingene jeg trenger, og jeg synes personlig at det er vanskeligere å finne frem i Fedora. Dessutten er den treig. Og den har ikke samme konfigueringsfilene som Slackware har f. eks. Det er forskjellige måter å gjøre ting på i Fedora enn det er i Slackware oppdga jeg. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Hei, ikkje dra Pompel og Pilt ned på samme nivå som wil med venner..... Personleg så lurer eg på å skifte frå ubuntu til fedora på maskina til søstra mi. Eg er ikkje serlig impondert over ubuntu hittil m.t.p. stabilitet/bugs. 7147662[/snapback] Faktisk det er min opplevelse også. Ikke at jeg ikke delte ut 10-15 ubuntucd'r i går da... Lurte på om det var mulig å få til en enkel install med bare cd 1, er det mulig, hva går jeg glipp av Edit: Problemet er at jeg har en gammel copaq maskin som ikke greier å boote fra dvd, men fra brenneren.....har ikke flere vanlige brennbare cd'er...bare en derfor jeg lurer 7157242[/snapback] Brenn cd1 eller rescuecd, start med linux askmethod, og kjør netinstall? Jeg har oppdaga at Distroer faktisk ikke er like. Du kan f. eks ta å sammenligne Ubuntu som har Gnome som Grafisk Grensesnitt med Fedora som også har Gnome som grafisk grensesnitt. De var såvidt jeg så ikke like akkurat. For å si litt om hvorfor jeg synes Fedora er dårlig da: Fedora er noe drit pga at den har ikke de tingene jeg trenger, og jeg synes personlig at det er vanskeligere å finne frem i Fedora. Dessutten er den treig. Og den har ikke samme konfigueringsfilene som Slackware har f. eks. Det er forskjellige måter å gjøre ting på i Fedora enn det er i Slackware oppdga jeg. 7159623[/snapback] Så lenge programmene er de samme, så er den vel akkurat like treig eller rask som andre distroer... Kjøper ikke --funroll-loops-and-drool-all-over-it greia til gentoo... Vanskeligere å finne fram - terminalen er da den samme? Gnome-menyen er da den samme? Kansje ikke samme programvarepakka installert som standard, men det er da bare å installere i vei? 75% av configfiler er da totalt distrouavhengig - kansje litt forskjell hvor dem ligger? Er ingen som tvinger noen til å bruke system-config-* verktøyene til RH heller, men de er veldig kjekke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå