Christopher Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 (endret) Hei Jeg har delt en mappe og gitt denne mappen og alle undermapper rettigheter. Problemet er at hvis jeg oppretter en ny undermappe senere får ikke denne mappen samme rettighetene som resten av undermappene? Hvordan kan dette gjøres automatisk? Takk for svar! Endret 24. oktober 2006 av Christopher Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Hei Jeg har delt en mappe og gitt denne mappen og alle undermapper rettigheter. Problemet er at hvis jeg oppretter en ny undermappe senere får ikke denne mappen samme rettighetene som resten av undermappene? Hvordan kan dette gjøres automatisk? Takk for svar! 7140271[/snapback] Hvilket OS bruker du? Jeg mener at i XP Pro er det slik at du kan velge "både denne og dens undermapper" når du skriver rettigheter inn. Har selv delte mapper i XP Pro, og har aldri hatt det problemet du hinter til. Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Ja! Bare sett på arving på den nye mappa. Dette gjøres under "Advanced" under NTFSrettighets-taben. *Tronaldo* Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Ja! Bare sett på arving på den nye mappa. Dette gjøres under "Advanced" under NTFSrettighets-taben. *Tronaldo* 7140293[/snapback] Som gjelder XP Pro og Home Edition sant? Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Usikker på om Home-edition har denne funksjonaliteten, men jeg tror det. Jeg vil råde trådstarter til å skru av "enkel fildeling" (søk i forumet hvis du er usikker på hvordan du går frem) *Tronaldo* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå