Colin Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Et lite spørsmål........hvis jeg slår av Auto Protect, men lar Email scan og Script Blocking være på.....er de to siste fortsatt aktive? Vil ikke ha det slik at NAV sjekker alle filer jeg åpner hvis jeg kan unngå det...... Eventuelt.....hvis Auto Protect står på, hvor stort (hvis noe, og hvis merkbart) ytelsestap på Windows generelt er det? Pål Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 De to alternativene vil kjøre fremdeles. Ytelesestap kommer mer an på hvor rask maskinen din er, spesiellt cpu/harddisk. En løsning er å stille scanning til smartscan i stedenfor comprehensive, da scanner den bare programfiler (exe, com, dll, doc osv) Lenke til kommentar
Colin Skrevet 7. november 2002 Forfatter Del Skrevet 7. november 2002 Ok, takk for svar. Jeg er ikke en som henter ned alt mulig rart, så jeg har egentlig ikke behov for at NAV sjekker alt av filer. Så det du sier er at jeg fortsatt har Mail/Script scan om jeg slår av auto protect, sånn at jeg i så fall er rimelig trygg? Grunnen til at jeg spør er at dette var litt enklere å forstå i Mcaffee som jeg har brukt, men NAV skal jo være bedre...... :smile: Pål Lenke til kommentar
miraculix Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Kan virus bæres gjennom noe annet enn enhver form for programfiler da? Isåfall, hva er pointet med smartscan? Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Javisst kan virus være relatert til annet enn programfiler. Smartest er du hvis du lar autoprotect være på. Du merker ingen ytelsesforbedring om du har den av. Da må det isåfall være en Amiga- PC du har lol..... Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Quote: Den 2002-11-08 02:36, skrev miraculix:Kan virus bæres gjennom noe annet enn enhver form for programfiler da? Isåfall, hva er pointet med smartscan? Virus kan finnes i alle filer som inneholder kjørbar programkode, altså exe, com, dll. I tillegg er det mange programmer der brukeren har mulighet til å legge til programkode i filer generert av programmet. Mest kjent er jo Office-pakken, med alt dette makro-greiene og VBA. Lagres en makro i et word-dokument, lagrer en også programkode sammen med dokumentet (altså i samme fil), og det er det mange som ikke er klar over. Pointet med SmartScan, er at det er jo litt unødvedig å skanne f.eks bildefiler for virus da (=bortkastet tid og ressurser), siden de ikke kan inneholde virus. Colin: Ja, du har fortsatt Mail/Script/Office-plugin scanning på, selv om du skrur av Auto-protect. Lenke til kommentar
miraculix Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Men da trenger vi jo ikke bruke noe annet enn smartscan, så spørsmålet blir jo heller hva som isåfall er pointet med full scan...? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå