Gå til innhold

Pixel pipelines og vertex pipelines i Zepto


Cocos20

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg lurer på om Geforce 7600Go som er i Zeptoen bare har 8 pixel pipelines og 5 vertex pipelines? Sjekka dette ut med rivatuner. Det er 2 (2x4=8) pixel pipelines som står disabled, men de andre er enabled.. Er det noen som kan sjekke dette på deres Zepto? På min stasjonære maskin har jeg på mitt Geforce 6800GT 16 pixel pipelines og 6 vertex pipelines... Det vil jo da si at Geforce 6800GT er bedre enn 7600Go som er i Zeptoen... Kan dette stemme? Kan noen sjekke hvor mange pixel pipelines og vertex pipelines dere har i Zeptoen (med rivatuner), og gi en tilbakemelding??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det stemmer nok ja, 6800GT yter bedre enn Go7600. Her er det flere elementer som teller inn:

 

1: Go modellene er laget spesielt med tanke på bærbare, og yter generelt dårligere enn tilsvarende desktopmodeller.

 

2: 7600 er ikke nødvendigvis raskere enn 6800GT selv om tallet er høyere. Hos 7600 betyr 7 at det er "generasjon" 7, og 600 at det er et mellomklassekort. Selv om 6800GT tilhører "generasjon" 6, betyr 800GT at det er et av toppklassekortene i denne generasjonen. Dermed er det ikke sikkert at mellomklasseversjonen av "generasjon" 7 yter bedre, selv om det er nyere.

 

Håper dette ikke ble altfor komplisert og at det oppklarte litt. Når det gjelder antallet pixel og vertex pipelines husker jeg ikke nøyaktig hvor mange Go7600 skal ha, det får noen andre svare på :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...