Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

lyst på aktive sub -trenger massiv hjelp ASAP!

Kamaki

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en Saab 9-5 som jeg gjerne skulle hatt litt mer trøkk i.

Vurderer å kjøpe denne karen her: http://www.pioneer.no/no/products/25/130/2...X11A/index.html

Jeg har ikke en dritt peiling på bilanlegg, og skulle svært gjerne hatt noen tips om dette kan funke greit. Forventer ikke grisebra lyd....veit at større investeringer må til da.

Blir det brukbart om man feks kobler en ekstra ledning på en eksisterende høyttaler ( i døra)...og kobler denne inn i den aktive sub'en? I teorien skal jo det funke....så vidt jeg har skjønt.

Må vel også styre med å legge opp strøm til denna sub'en også, eller?

Er takknemlig for kjappe og seriøse svar! :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne godsaken må du nok belage deg på å legge strømkabel til. Men bortsett fra ett kabelsett til 500-1000 kr er det nåkk det eneste du må betale.

Nå har det seg slik at denne subben kan kobles til anlegget på to forskjellige måter. Ved RCA eller høyttaler ledninger som du viser til. Det enkleste og det jeg anbefaler er at om spilleren din har en utgang for RCA, at du bruker RCA. Gir bedre lyd, desssuten slipper du å koble på høytalerledningene. Hvis ikke den har RCA utgang må du dessverre koble på høytalerkablene ja. Jeg ville tro at Pioneer i all sin visdom har lagt med en brosjyre som forklarer hvordan du skal gjøre dette.

Har hørt en lignende rør sub en gang for lenge siden. Det ga lyden det lille ekstra, og hvis det er det du er ute etter er dette ikke en dum oppgradering, og de nyere saabene har "ganske" bra orginalanlegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...