Gå til innhold

fikk virus --> kan ikke koble til internett :(

Anbefalte innlegg

for noen dager siden fikk jeg et virus på over msn ..kjørte avast, kaspersky, tune-up utilities ..etc ..og tror jeg fikk fjernet dritten (ikke sikker ..men den lå i windows/system32-mappen eller noe sånn ..var iallefall en skjult fil ..dessuten lå den som systemprosess "svchost" eller noe sånn ..kaspersky identifiserte den som virus iallfall ..så jeg fjernet den)

så vil ikke windows-brannmuren min fungere ..hvis jeg prøver å konfigurere den (eller i det hele tatt gå inn på den) får jeg en melding ala "uidentifisert problem" ..men jeg kan forsåvidt bruke kaspersky-brannmuren ..dessuten slår pc'en seg av med en gang jeg prøver å laste ned de automatiske windows updat'ene (får sånn blå boks med hvit skrift på svart skjerm som er der i 2 sek før pc'en slår seg av)

MEN det store problemet er at jeg ikke får til internettilgang (som jeg er veldig avhengig av) ..er på et trådløst nettverk, men får bare en gul trekant med utropstegn inni ala "begrenset eller ingen internettilgang)

..jeg mistenker at dette skjedde etter at jeg optimaliserte internettilgangen min med Tune-Up Utilities, men selv etter jeg gjennopprettet de optimaliseringene jeg hadde gjort, vil ikke det virke

jeg mistenker at jeg kan ha slettet noe som har å gjøre med nettverkstilkoblingen (men kan gjennopprette alt med Tune-Up ..men vet ikke hva jeg skal gjennopprette/ikke gjennopprette)

har en bærbar eldre modell av Toshiba ..256 ram ..windows xp og explorer

er det noen som har noensomhelst peiling på hva jeg kunne gjøre, ville jeg satt EKSTREM pris på det ..er i deep shit nå :(

TUSEN TUSEN takk for all hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv WinSock XP Fix. Gjenoppretter orginale nettverkinnstillinger. Er også en komando i CMD men husker den ikke nå.

Last også ned og kjør AdAware, Hijack this og et eller annet antivirus.

Vær klar over at Winsockfix vil kunne ødelegge for endel programmer som VPN klienter ol.

Anbefaler også at du kjører Ccleaner for å rydde opp på maskinen.

Edit: Her er kommandoen: RUN/CMD netsh winsock reset catalog

Endret av heisann80
Lenke til kommentar
Prøv WinSock XP Fix. Gjenoppretter orginale nettverkinnstillinger. Er også en komando i CMD men husker den ikke nå.

Last også ned og kjør AdAware, Hijack this og et eller annet antivirus.

Vær klar over at Winsockfix vil kunne ødelegge for endel programmer som VPN klienter ol.

Anbefaler også at du kjører Ccleaner for å rydde opp på maskinen.

Edit: Her er kommandoen: RUN/CMD  netsh winsock reset catalog

7140423[/snapback]

Funket ikke med Winsockfix hos meg.

Men, en ting.

VNC-klienten min sier at jeg er på nett (gir riktig ip, 192.168.1.4).

Telnet sier jeg er på nett.

I diskoppryddning kan jeg ikke slette filene (32 Kb) som ligger i kategorien "Webklienter".

Det er nettopp IE og FF som ikke fungerer, nemlig to webklienter.

Hmm. :hmm:

Lenke til kommentar
Sjekk også hosts filen (windows\system32\drivers\etc). Settinger i denne kan sperre for tilgang til internett, evt til spesifike sider.

7142602[/snapback]

Hostfilen er sjekket, sjekk den andre tråden (min) for å se den.

Men, folk mente den var rett sånn som den var.

Link til min tråd finner du i mitt første innlegg (denne postens andre).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...