Yaricks Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Hei, har ett spørsmål. Min snart 3 1/2 år gamle 19" CTR skjerm har fått ett ekkelt grønnskjær over hele skjermen, noe som er helt sinnsykt irriterende når man spiller eller gjør noe der man bruker to skjermer.. Er det noe man kan gjøre for å bli kvitt dette, eller må jeg rett og slett invistere i en ny skjerm? /Yaricks Lenke til kommentar
Vice Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Opplevde det samme en gang men det skyldtes bare at VGAkabelen ikke satt helt godt i. Dersom tilkoblingen er helt ok lukter det vel ny skjerm som eneste alternativ... Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Du kan jo prøve å regulere fargebalansen i oppsettmenyen for skjermen. Det er vel gjerne noen knapper på fronten av skjermen som kan brukes til sånt. Og så kan du jo sjekke at VGA-kontakten sitter ordentlig i bak på PC'en. Og bak på skjermen også, dersom det er en kontakt der. (På noen skjermer er ledningen loddet fast inni skjermen.) Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Har du noen kraftige magneter i nærheten? Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2006 Har prøvd å sjekke kabelen, har ingen magneter jeg.. Har en høyttaler ca en halv meter ifra skjeremn dog.. Lenke til kommentar
shrek_2 Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Det samme skjedde med skjermen min etter at den sto 40-50cm fra subben til Z5500 settet mitt. Ble antydninger til grønn og lilla på hele skjermen. Lenke til kommentar
awesom-o Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 gjelder det alle oppløsninger og refreshrates? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 det kan også være brudd i selve kabelen, har du prøvd å jukke på selve kabelen og sett om fargene endrer seg da? om de gjør det når du rister på den er det typisk brudd... Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Heller også mot at det kan være kabelen. Enten er det brudd eller så sitter den ikke helt i... Ta tak i skjermkabelen ca 15 cm nedenfor der den går inn i skjermen og dra middels hardt i den og før den rundt 360 grader (eller så mange du greier). Noen endring i bildet? *Tronaldo* Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2006 (endret) gjelder det alle oppløsninger og refreshrates? 7143719[/snapback] Jepp.. det kan også være brudd i selve kabelen, har du prøvd å jukke på selve kabelen og sett om fargene endrer seg da? om de gjør det når du rister på den er det typisk brudd... 7145727[/snapback] Prøvd å gjøre det ja. Hjelper ikke... Heller også mot at det kan være kabelen. Enten er det brudd eller så sitter den ikke helt i... Ta tak i skjermkabelen ca 15 cm nedenfor der den går inn i skjermen og dra middels hardt i den og før den rundt 360 grader (eller så mange du greier). Noen endring i bildet? *Tronaldo* 7145865[/snapback] Kabelen er strukket ganske godt ja, men den er ikke stram.. EDIT. Har testa det du sa tornaldo, og det hjalp!! Har funnet litt gaffa og fått plassert kabelen slit at den funker!! TUSEN takk! /Yaricks Endret 25. oktober 2006 av Yaricks Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Np - glad to be of service Vi hadde eksakt det samme på jobb forrige uke så det var det første jeg tenkte på *Tronaldo* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå