molland Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Hei Jeg har den feilen nevnt over her, da lurte jeg på om det er mulig å legge xp inn på annen partisjon/hdd for så å enten formatere den orginale c: eller prøve å legge inn system32/hal.dll filen inn på nytt på det viset? mvh Molland Lenke til kommentar
PootieTang Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Å legge inn system32\hal.dll på nytt er ingen vits når det er feil i system21\hal.dll. Neida, har hatt dette problemet selv, prøv å reparer windows Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 (endret) Jeg fikk dette problemet når jeg prøvde å installere windows på en SATA disk. Det jeg gjorde var å koble fra de andre ATA diskene sånn at jeg bare fikk inn SATA disken slik at denne ble C: i winxp installasjonen, men når jeg da kobla inn de andre diskene og prøvde å boote fikk jeg error i hal.dll , og jeg antar det var noe med MBR og peking til feil disk. Det jeg gjorde var å skifte boot priority til SCSI (dette var på en shuttle uten integrert SATA kontroller). Vet ikke om det er samme situasjonen du har? Edit: ...og som PootieTang skriver, det kan hjelpe å kjøre en repair console og fixmbr eller lignende, finnes sikkert mange som har hatt samme problemet ute på den vide verdensveven. Endret 24. oktober 2006 av Tacritan Lenke til kommentar
molland Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2006 Hei Går det ann å legge inn xp på annen partisjon/hdd uten att den partisjonen/hdd slettes? Bare legge xp i f eks "winxp" på E: disken el lign? Bare så jeg kan få brukt pc'en i mens. Har hatt akkurat samme feil på den hdd'en før, så jeg mistenker att det er hdd'en som det er noe galt med. Har hatt xp på annen disk før, og den fungerte helt topp mvh Molland Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå