hightow Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Hei folkens. Jeg bruker MSXML4 for generering av XML-filer. Problemet er at det ikke blir lagt inn linjeskift etter hver tag/slutt-tag. Alt kommer på en linje. Er det en egen property jeg må sette på DOMDocument-objektet for å få linjeskift, eller må jeg selv legge inn linjeskift etter generering av fila? Lenke til kommentar
wolf5 Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 (endret) XML har vanligvis ikke linjeskift mellom taggene. Et slikt linjeskift vil i praksis være et XML element. (bare prøv å parse en xml med linjeskift og sjekk alle elementene så vil du se det). Dersom du ønsker å vise det pent så må du transformere XML'en over til noe mer lesbart som innebærer linjeskift. Denne funksjonen bruker jeg for den slags: public static string DisplayXMLtext(string xmlstring, int lTabSize) { System.IO.StringWriter sw = new System.IO.StringWriter(); System.Xml.XmlTextWriter writer = new System.Xml.XmlTextWriter(sw); writer.Formatting = System.Xml.Formatting.Indented; writer.Indentation = lTabSize; System.Xml.XmlDocument doc = new System.Xml.XmlDocument(); doc.LoadXml(xmlstring); doc.WriteTo(writer); return sw.ToString(); } og kaller den med DisplayXMLtext(xmldoc.OuterXml, 4) Endret 24. oktober 2006 av wolf5 Lenke til kommentar
hightow Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2006 Poenget er at jeg vil xml-filen skal se slik ut dersom den åpnes i f.eks notepad: <tag1>...</tag1> <tag2>...</tag2> og ikke slik, som den ser ut etter generering: <tag1>...</tag1><tag2>...</tag2> .. og det gjør sikkert kodesnutten over... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå