Tobinor Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Lurer på om det er noen lover/regler rundt de forskjelligge tilleggene når man jobber overtid f.eks.? Hvis man jobber fra 14-22 og har vanlig timelønn mellom 14-18 og vanlig timelønn og ett lite tillegg mellom 18-21 og vanlig timelønn og kveldstillegg mellom 21-22. Hvis man jobber overtid da, har man da krav på timelønn, kveldstillegg og overtidstillegg eller bare timelønn og overtidstillegg. Er overtidstillegget det samme (prosent av timelønna) uansett om du jobber formidag (6-14) eller ettermiddag (14-22)? Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Lurer på om det er noen lover/regler rundt de forskjelligge tilleggene når man jobber overtid f.eks.? Hvis man jobber fra 14-22 og har vanlig timelønn mellom 14-18 og vanlig timelønn og ett lite tillegg mellom 18-21 og vanlig timelønn og kveldstillegg mellom 21-22. Hvis man jobber overtid da, har man da krav på timelønn, kveldstillegg og overtidstillegg eller bare timelønn og overtidstillegg. Er overtidstillegget det samme (prosent av timelønna) uansett om du jobber formidag (6-14) eller ettermiddag (14-22)? 7139001[/snapback] Er en del ute og går her ja, for min del f.eks så har jeg i kontrakten min at all overtid er 100% (jeg går helkontinuerlig skiftgang) tillegg er helg, natt, ettermiddag og helligdag (helligdag har jeg 200%) Når madammen gikk i butikk, så var det vel 50% på overtid + etterm tillegg. Overtid ble regnet fra klokken 18 til 22 hvis hun hadde vært på fra klokken 8 om morgenen. Hvis jeg ikke husker feil. For de som er gode på lovdata, så kan de sikkert finne reglene om dette. Lenke til kommentar
Ghost Tulsa Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Vil tro at du får et godt svar om du tar kontakt med tillitsvalgt/fagforeningsforbundet ditt! Slike avtaler varierer fra yrkesgruppe til yrkesgruppe. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Overtid er det du jobber utover din normale arbeidstid (vanligvis da 37,5 timer pr. uke). De tilleggene du får på kvelden, er for å kompensere for ubekvem arbeidstid. Overtidstillegget i % vil nok være det samme, men om det beregnes utifra grunnlønna di eller grunnlønna di + kveldstillegg, er jeg ikke sikker på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå