Gå til innhold

Konica-Minolta Sony Alpha 50mm F1.7. Kjøpe?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skal kjøpe ny linse til A-100 min. Er dette noe å satse på?

Denne ja :)

Fint om du skriver hvilket objektiv det er i stedet for "Denne ja", så slipper vi å gå inn på linken bare for å få vite hvilket objektiv du lurer på...

7139070[/snapback]

Fikset, selv om jeg ikke ser skaden jeg kan forsake ved at folk trykker på linken.

Lenke til kommentar
Fikset, selv om jeg ikke ser skaden jeg kan forsake ved at folk trykker på linken.

Det er ingen skade som skjer, men det er mye greiere for oss som leser å få vite med en gang hvilket objektiv du lurer på, i stedet for å gå inn på linken. Som nevnt i en annen tråd, jeg har sett skrekkeksempler der trådstarter har hatt en fem-seks forskjellige linker om kamerapakker, uten å ta seg bryet med å skrive hva pakkene inneholder. Da blir det ganske slitsomt å svare, når du må sjekke hva linkene inneholder, og huske på hvilken link som var til hvilken pakke. Tilsvarende har jeg sett mange eksempler av når folk lurer på hvilket kompakt-kamera de skal kjøpe, og lister opp noen forskjellige fra en nettbutikk.

Det er ikke så ille med bare én link, men hvis alle er flinke med å bruke tittel-feltet til å beskrive innholdet i linken, følger forhåpentligvis nye brukere etter når de spør om tips til nye kameraer, og har med noen egne forslag. Eksempelets makt er ganske overveldende i en del sammenhenger...

Lenke til kommentar
Noen somn NÅ kan si meg om dette er et godt objektiv, og om det er ofte folk blir lurt på slike salg?

Burde kanskje svart med en gang, men pytt sann :o)

Har ikke hørt om noen som er misfornøyd med det objektivet nei, de aller fleste anbefaler det.

Sjansen for å bli lurt når man handler hos en selger med såpass bra feedback, er ganske liten. 99.6% av 5900 tilbakemeldinger er positive, siste 12 måneder har selgeren fått 1930 positive tilbakemeldinger, 5 nøytrale og 6 negative. Med andre ord - sånn ca 3 promille av nesten 2000 salg på et år :o)

Lenke til kommentar

Har ikke tilgang til Ebay på jobb, men er dette fra USA og pakken blir sendt registrert koster det $30-40. Uregistrert $20-30.

Ønsker du mer info ang sendingsalternativer finner du det her: http://www.usps.com/

Forøvrig anbefaler jeg deg å kontakte selger og spørre om frakt, det er mulig han benytter andre alternativer enn USPS, og da vil prisen som oftest bli høyrere. Lykke til, jeg anbefaler forøvrig objektivet (som jeg betalte i underkant av 600 kr for inkl frakt)

Lenke til kommentar

Den er absolutt herlig, de store blenderne åpner en ny verden med muligheter, og stoppes den ned tel rundt F12 er den vanvittig skarp!

Vil forresten bare kommentere at min erfaring med frakt fra USA og Canada er mellom 18-25 dollar, for objektiver o.l, med fly, uten sporing.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte min fra USA til 70 $, 15$ i frakt for pakkepost som kan spores. Kom etter 5 dager. Objektivet er veldig bra. Lyssterkt og ubehageligt skarpt. Portrettbilder kan bli for detaljrike hvor hudormer og ansiktshår avsløres til det pinlige :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...