Gå til innhold

Miste kroppsfett, få markerte muskler..

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp begynt å spise kun tunfisk(tunfisksalat som innheolder: tomat, mais, løk, isbergsalat, tunfisk i vann), jeg har tenkt til å holde på med dette i ca 3 uker... Er det noen ekstra vitaminer som er viktig at jeg får i meg? Jeg trener til daglig 4-6 ganger i uka..

Bilen ble stjålelt for ett par uker siden, så jeg har begynt med å løpe til jobb(ca 4-5 km).

Jeg er 24 år, veier nå 73 kg, 180 høy, gått ned 7 kg siste 4-5 ukene.. Målet med denne dietten eller sunde kostholdet, er å få markerte muskler på magen.

Så hvis jeg klarer å få litt mer markerte muskler, har jeg lyst til å bygge skikkelig med proteinpulver, weightgainer...

Men tar gjerne imot noen tips på hvordan jeg kan gjøre dette på best mulig måte..

Endret av zling
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du deffe før du starter å trene ?

Når du trener må du ha mye nærling for å bygge musklene, de må jo ha "mat", både karbo og proteiner.

Mitt tips er ett variert kosthold, kylling, fisk, salat,ris blabla..

sjekk litt på www.treningsforum.no, søk i postene eller lag en selv ;)

Over og ut!

Lenke til kommentar
Skal du deffe før du starter å trene ?

Når du trener må du ha mye nærling for å bygge musklene, de må jo ha "mat", både karbo og proteiner.

Mitt tips er ett variert kosthold, kylling, fisk, salat,ris blabla..

sjekk litt på www.treningsforum.no, søk i postene eller lag en selv ;)

Over og ut!

7138978[/snapback]

Tenkte at det må være lettere å forbrenne det på magen nå, når jeg skal gjennomføre de 3 ukene med dette kostholdet. Har lyst få bort alt overflødig fett på magen, før jeg begynner å bygge.

Lenke til kommentar

Du bør ta multivitaminer og sunt fett. Ta en skje olje til 4 av de tunfiskmåltidene dine, det trenger kroppen din.

Det er også en fordel å få i deg litt karbohydrater også, spesielt dersom du begynner å føle deg slapp og trøtt. Hjernen vår trenger faktisk ca 100g karbohydrater hver dag for å fungere optimalt.

Vet ikke hvor mye du spiser i løpet av en dag, så vanskelig å si noe om akkurat det, men det jeg kan si noe om er at du heller burde gjort omvendt - altså legge på deg muskler først og så deffe. 73kg fordelt på 180cm er ikke mye, og dersom du føler at du fremdeles har for mye fett på kroppen, så vil ikke resultatet etter de 3 ukene bli bra i det hele tatt.

Husk at når du etter å ha fjernet alt fettet fra magen og skal begynne å legge på deg muskler, så kommer du garantert til å legge på deg fett igjen. Så det er bare tull å deffe nå for så å legge på deg igjen etterpå. Det er også mye lettere å deffe når man har mer muskler i og med at man da forbrenner mer energi.

Lenke til kommentar
Du bør ta multivitaminer og sunt fett. Ta en skje olje til 4 av de tunfiskmåltidene dine, det trenger kroppen din.

Det er også en fordel å få i deg litt karbohydrater også, spesielt dersom du begynner å føle deg slapp og trøtt. Hjernen vår trenger faktisk ca 100g karbohydrater hver dag for å fungere optimalt.

Vet ikke hvor mye du spiser i løpet av en dag, så vanskelig å si noe om akkurat det, men det jeg kan si noe om er at du heller burde gjort omvendt - altså legge på deg muskler først og så deffe. 73kg fordelt på 180cm er ikke mye, og dersom du føler at du fremdeles har for mye fett på kroppen, så vil ikke resultatet etter de 3 ukene bli bra i det hele tatt.

Husk at når du etter å ha fjernet alt fettet fra magen og skal begynne å legge på deg muskler, så kommer du garantert til å legge på deg fett igjen. Så det er bare tull å deffe nå for så å legge på deg igjen etterpå. Det er også mye lettere å deffe når man har mer muskler i og med at man da forbrenner mer energi.

7139525[/snapback]

Målet er vel kanskje ikke gå ned så veldig mye mer på de neste ukene, men å spise sunt i håp om å få mer markerte muskler.. Jeg prøver å spise hver 2-3.time..

Har ett mål på å komme opp til 85-90 kg etterhvert..

Så det blir vel en del salat med tunfisk og kylling i den nærmeste tid...

Lenke til kommentar

Du holder på med det samme som meg ser jeg ;) Hadde trent hjemme i litt over 2 måneder og syns jeg hadde for markerte magemuskler. Nå sykler jeg hver dag og spiser fiberknekkebrød isteden for brød og nesten bare proteinrik middag og proteinpåleg som tunfisk, sardiner kyllingpostei osv, skal holde på 1 uke til. Som sagt mitt mål er det samme som ditt å få markerte muskler, f.eks at jeg ikke trenger å stramme for at man skal se six packen. har fungert bra hittil, lykke til :thumbup:

Er som sagt ferdig neste uke da blir det treningstudio med bulk.

Endret av DNA
Lenke til kommentar
Jeg har nettopp begynt å spise kun tunfisk(tunfisksalat som innheolder: tomat, mais, løk, isbergsalat, tunfisk i vann), jeg har tenkt til å holde på med dette i ca 3 uker... Er det noen ekstra vitaminer som er viktig at jeg får i meg? Jeg trener til daglig 4-6 ganger i uka..

Bilen ble stjålelt for ett par uker siden, så jeg har begynt med å løpe til jobb(ca 4-5 km).

Jeg er 24 år, veier nå 73 kg, 180 høy, gått ned 7 kg siste 4-5 ukene.. Målet med denne dietten eller sunde kostholdet, er å få markerte muskler på magen.

Så hvis jeg klarer å få litt mer markerte muskler, har jeg lyst til å bygge skikkelig med proteinpulver, weightgainer...

Men tar gjerne imot noen tips på hvordan jeg kan gjøre dette på best mulig måte..

7138916[/snapback]

Du deffer deg ned, for så å gå rett på bulk ? :roll: Hørtes VELDIG merkelig ut. Har du tenkt å slanke deg til du er markert og så trene slik at du er markert hele tiden ? Synes du er rimelig "lett" nå jeg, er 175 veier nå ~77kg, skal ned til matchvekt ~70-73kg Flere av de jeg trener med som er rundt 180 ligger på 75-80kg matchvekt (jujutsu/kickboksing og judo) kan ikke akkurat si at de har så veldig mye fett igjen (du klarer klart og tydelig å se musklene rimelig definert) Jeg har derimot noe å gå på.

Lykke til med slankekuren, men tenk igjennom om du nå skal slanke deg, for så å feite deg opp igjen. Så vil du sannsynligvis miste mer muskler på det, enn om du bare trener, for så å slanke deg rett før sommeren e.l

Lenke til kommentar
Du deffer deg ned, for så å gå rett på bulk ?  :roll: Hørtes VELDIG merkelig ut. Har du tenkt å slanke deg til du er markert og så trene slik at du er markert hele tiden ? Synes du er rimelig "lett" nå jeg, er 175 veier nå ~77kg, skal ned til matchvekt ~70-73kg Flere av de jeg trener med som er rundt 180 ligger på 75-80kg matchvekt (jujutsu/kickboksing og judo) kan ikke akkurat si at de har så veldig mye fett igjen (du klarer klart og tydelig å se musklene rimelig definert) Jeg har derimot noe å gå på.

Lykke til med slankekuren, men tenk igjennom om du nå skal slanke deg, for så å feite deg opp igjen. Så vil du sannsynligvis miste mer muskler på det, enn om du bare trener, for så å slanke deg rett før sommeren e.l

7143364[/snapback]

Men blir det en slankekur? Når jeg spiser hver 3.time, spiser meg mett hver gang. Spiser kun sunt, 50 % av å trene riktig, er ikke det å ha ett bra kosthold?

Det skal bli spennende å se resultatet etter 3 uker, tenkte jeg skulle loggføre med bilder 3 ganger i uka. Hvis jeg får en bra forbedring i løpet av denne tiden, vil jeg prøve opprettholde dette kostholdet.

Endret av zling
Lenke til kommentar
Det skal bli spennende å se resultatet etter 3 uker, tenkte jeg skulle loggføre med bilder 3 ganger i uka. Hvis jeg får en bra forbedring i løpet av denne tiden, vil jeg prøve opprettholde dette kostholdet.

7145583[/snapback]

Det er mer enn nok å ta bilder en gang i uka. Og ikke forvent deg ekstreme forvandlinger på så kort tid. Sett deg heller langsiktige mål og bruk bildene til se progresjonen mot målet.

Lenke til kommentar

7145583[/snapback]

Det er mer enn nok å ta bilder en gang i uka. Og ikke forvent deg ekstreme forvandlinger på så kort tid. Sett deg heller langsiktige mål og bruk bildene til se progresjonen mot målet.

7146542[/snapback]

Jeg har trent i flere år, men fikk senebetennelse i skuldra for 2 år siden.. etter det mistet jeg igrunn motivasjon til å trene ordentlig igjen... Jeg har vel trent 2-3 ganger i uka etter det, men nå i det siste har jeg virkelig fått tilbake motivasjonen til å trene og presse meg hardt...

Før senebetennelsen hadde jeg som mål å nå 140 kg i benkpress, da lå jeg vel på 120-125 kg på maks løft... Har nettopp begynt å trene med 90 i benkpress igjen, har ikke prøvd maksløft, men tipper at jeg klarer 105 kg eller noe..

Noen som har ett bra program når det gjelder å øke i benkpress?

Jeg jobber også 5-skift, det vil si at jeg jobber 7 netter i strekk på nattuka. Arbeidstiden er da fra 22.00 til 06.00, da sover jeg fram til 14.00. Hvordan kan jeg spise mest riktig denne uken?

Endret av zling
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...