reor Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Heisan! Jeg drømmer om langtidsopphold i utlandet fortrinnsvis i syden. I denne forbindelse har jeg prøvd å sette meg inn i de forsikringstilbud som finnes uten større hell. Er man tilstrekkelig sikret ved å ha med kort fra trygdekassen i EØS område, eller må man ha spesiell reiseforsikring i tillegg? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Du bør alltid ha egen forsikring i tillegg. "Trygdekassekortet" gir deg bare rettigheter på linje med landets egne innbyggere (lege/off. sykehus). Det er med andre ikke en reiseforsikring. Lenke til kommentar
reor Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2006 Takk for svaret. Jeg kan forstå at reiseforsikringen kan være nyttig i forbindelse med /mulig raskere legebehandling. / behandling av Skandinavisk lege / hjemtransport under sykdom / død. Er det noe jeg har glemt å ta med i listen? Lenke til kommentar
pengegaute Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Et tips: ANSA som er organisasjonen for norske studenter i utlandet har avtaler om forsikring for langtidsopphold i utlandet. Om du undersøker litt der så kan du kanskje finne noe som er rimelig og greit selv for ditt bruk. Lenke til kommentar
reor Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2006 Takk for tipset , dette skal jeg undersøke. Lenke til kommentar
reor Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 Jeg har undersøkt ANSA og det var jo billig og greit under forutsetning av at jeg har kommet inn på et undervisningsted i utlandet , noe jeg ikke har og heller ikke søkt på. En reiseforsikring for 6 mndr på kr 1700 er jo ikke å forakte når Europeiske tar over kr 7000 for samme tidsperiode. Håper på tips om rimeligere alternativer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå