Thunder1 Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Jeg leter etter beste måten å spise et eple: Er det med skall (evt rødt eller grønt, regner med at ingen eter gule), er det uten skall, og uten kjerne? eller er det kandisert i en deilig sirupslake. flameon Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Det finnes vel faan ingen fasit på hvordan man skal spise noe ? Lenke til kommentar
Pixi Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Det finnes vel faan ingen fasit på hvordan man skal spise noe ? 7138790[/snapback] Aldri si aldri. Thunder1 vil ha fasitsvar på det meste... Lenke til kommentar
Thunder1 Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2006 Visse ting har "fasit-svar", f.eks. er vel ikke direkte praktisk å spise hamburger med spisepinner, om du catcher driften min. . . . .. . Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Da lurer jeg på i samme slengen om hvordan man på mest effektiv måte kan drikke kaffe med gaffel. Jeg raporterer jeg. Lenke til kommentar
Thunder1 Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2006 Da lurer jeg på i samme slengen om hvordan man på mest effektiv måte kan drikke kaffe med gaffel. Jeg raporterer jeg. 7138806[/snapback] Gratulerer, men nå var jeg ikke ute etter spisemåten, men heller hvordan du foretrakk at eplet var når du spiste det. Er forskjell på å kaste kniver, og å se på knivene du ikke kaster. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Jeg leter etter beste måten å spise et eple: Er det med skall (evt rødt eller grønt, regner med at ingen eter gule), er det uten skall, og uten kjerne? eller er det kandisert i en deilig sirupslake. flameon 7138733[/snapback] Jeg tar ut kjernen, kutter eplet opp i 8 båter, skyller dem i vann, og spiser dem direkte, med skal... Spiser både grønne og røde epler... eplene smaker 1,2x så godt som vanlige epler evt så tar jeg eplet, skyller det, og spiser det ubehandlet... Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 (endret) Folk blir så barske og kule når de er på nett... Til trådstarter: Spiser kun grønne epler som jeg deler i to. Er lettere å spise da og unngår skall i tennene. Det renner litt når jeg deler hvis de er veldig saftige, men det får så være. Nå fikk jeg vann i munnen.... Edit: Spiser selvsagt ikke kjernen. Endret 24. oktober 2006 av zuperMensch Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Grønt eple er best. Kutt i biter, men fjern innmatsaken. Lenke til kommentar
FraXinuS Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Et eple må spises med skall, fargen bryr jeg meg ikke om. Først spiser jeg rundt eplet til bare kjernen er igjen, og så starter jeg fra motsatt ende av stilken og spiser kjernen. Til slutt kaster jeg stilken. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Bare jeg som liker rød eple best? Liker de litt melete. Spiser de sånn de er, og pelmer kjernen ut i hagen, i håp om å få meg et epletre, når jeg er ferdig. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Rasper det mot reggisen. Lenke til kommentar
kverna Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Rasper det mot reggisen. 7139239[/snapback] hehe tror jeg dør Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 (endret) Går det ann å raspe eplet på samme måte som med gulrøtter og så foreksempel lage en annerledes type Gulrotkake? Bruke en slik en altså (Uten muskat)... i en sånn: Anette`s Gulrot kake Ingredienser Kakebunn: - 4 egg - 2 1/2 dl sukker - 3 1/2 dl hvetemel - 2 ts kanel - 2 ts natron - 1/2 ts salt - 1 ts vaniljesukker - 1 dl oliven olje - 4 dl finrevne gulrøtter. Ostekrem: - 2 dl kremfløte - 3 dl melis - 2 stk kremost naturell - 2 ts vaniljesukker. Fremgangsmåte Kakebunn: Visp egg og sukker til stiv eggedosis. Bland mel, krydder og vaniljesukker i en bolle. Sik dette vekselvis med oljen inni eggedosisen. Rør forsiktig inn gulrøttene tilslutt. Hell deiga i ei (24-26 cm) smurt kake form. Steik: kaka i ca. 45 - 1 time midt i ovnen ved 180 grader. Ostekrem: Pisk krem, og blan i alle dei andre ingrediensane. Rør til en jevn krem. EDIT: PS! Helst med grønne epler. Endret 24. oktober 2006 av danno_O Lenke til kommentar
Leontodon Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Guuule epler De grønne er bare sure og de røde er ekle. Jeg spiser eplet med skall, med kjerne og med kniv. Lenke til kommentar
cyberPanda Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 -ta av skallet -skjær i båter -ha på sukker og kanel -kjør det noen runder i microen det er dritgodt jeg lover Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Spiser dem hele jeg... Syns jeg får med mest av smaken og alt da! Hehe... Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Epler skal spises grønne, med kjerne og stilk. Alt er jo spiselig, men de kan godt vaskes i kaldt vann først. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 (endret) Epler skal spises grønne, med kjerne og stilk. Alt er jo spiselig, men de kan godt vaskes i kaldt vann først. 7139984[/snapback] Også får du i deg ekstra fiber ved å spise stilken og! :!: Endret 24. oktober 2006 av L4r5 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Raude epler sjølvsagt, jo mindre bitar jo betre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå