lambiks Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Hei! Først vil jeg si at dette er ikke ment som en salgsannonse, heller en tråd for å undersøke om disse bøkene som jeg eier, men ikke har bruk for, er verdifulle for noen som jobber med IT på et profesjonelt plan eller lignende, eller om de rett og slett ikke er noe spesiellt å eie, evt. om de blir lett å selge om jeg skulle finne på å gjøre det. Bøkene er som følger: Tittel: A+ Certification Training Guide, (Exam 220-301, Exam 220-302), 5th Edition Forfatter: Charles J. Brooks Innhold: Studiebok for deg som ønsker å sertifisere deg innen A+, eller om du bare ønsker å vite mer om data på hobbybasis. Boken fokuserer halvt om halvt på både hardware og software generelt. Tittel: Introduksjon til datakommunikasjon Forfatter: Stig Jensen Innhold: Boka introduserer alle de begreper, ideer og prinsipper, som brukes innenfor hele datakommunikasjonsområdet. Alle de forskjellige standarder, overføringsutstyr, LAN, WAN, sammenkobling av nett, og høyere overføringsprotokoller beskrives. Også karakteristikker ved et helt datakommunikasjonssystem (datanett) som sikkerhet, overvåkning og vedlikehold av nett gjennomgås. Boka avsluttes med en samlet beskrivelse av verdens største nett, Internett, og en introduksjon til distribuerte systemer. Tittel: Webprogrammering i PHP Forfatter: Svend Andreas Horgen Innhold: Webprogrammering i PHP gir en praktisk innføring i hvordan man kan lage dynamiske, interaktive websider. Med utgangspunkt i en rekke tidsriktige eksempler forklares viktige konsepter innen webutvikling, for eksempel: behandling av skjema, strukturering av kode, tilstandsbevaring, samspillet mellom klient og tjener, filbehandling, databaseintegrasjon og automatisk generering av grafikk. Viktige tema innen sikkerhet, som adgangskontroll og beskyttelse mot hacking, blir grundig belyst, mens avanserte tema som objektorientering introduseres kort. Siste kapittel har en rekke løsninger på vanlige problemstillinger i kokebokstil. Tittel: Datakortet - Grunnleggende IT-forståelse Forfatter: Bernt og Svein Bertheussen Innhold: Som tittelen på boka sier, så er den ment for at du som leser skal få en grunnleggende IT-forståelse. Denne boka er også pensum for datakortet Modul 1. De forskjellige emnene er: Velkommen til informasjonssamfunnet En skisse av datamaskinen Om ulike datamaskiner Programvare Periferutstyret Disker og filer Operativsystemet Bits er grunlaget Hvordan utvikle et program? Standard programvare Programvare i næringslivet og det offentlige Datakommunikasjon Internett Elektronisk post Det sårbare datasamfunnet Hvordan beskytte seg mot datavirus? IT i lover og avtaler Tips om gode arbeidsvaner Som sagt vil jeg bare vite om dette er gode bøker, og om de er "attraktive" for forskjellige grupper folk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå