SuperChris Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Har et BFG 7900GTX med den vanlige referanse-kjøleren. Viften der går sakte og lydløst. Spinner bare opp ved boot i ca 3 sekunder. Hadde regnet med at den ville øke hastigheten under load, men etter timesvis med F.E.A.R, BF2 og SC-Chaos Theory, går den like sakte og lydløst. Noen som har samme erfaring, eller noen som opplever at den øker turtall? Evt. ved hvilke temperaturer øker den? For all del, jeg elsker at den er stille og rolig.. Lenke til kommentar
Steina Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Jeg har 2stk 7900GTO kort, og de har jo samme kjøling. Turtallet går opp og ned som et fly i turbulens når jeg spiller Gothic3 iallfall. Du har ikke stilt på noen instillinger i noe klokkeprogrammer ect. ? Lenke til kommentar
SuperChris Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2006 (endret) Har ikke stilt på en dritt. Har ingen klokkeprogram installert (rivatuner, etc). Pakket opp kortet i sommer og satte det inn. Installerte nyeste drivere og that's it. Viften har ALDRI økt i turtall, kun ved boot. Da starter den på fullt og regulerer seg ned etter 2-3 sekunder. Nå er det veldig kjølig i mitt Arctic Cooling kabinett, men jeg kjører tunge spill på maks i lang tid.. Endret 24. oktober 2006 av SuperChris Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Slik var mitt 7900GTX også da jeg brukte orginalkjølern. Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Mitt er lydløst selvom jeg hardcore spiller eller idler ^^ Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 (endret) Jeg har 2stk 7900GTO kort, og de har jo samme kjøling.Turtallet går opp og ned som et fly i turbulens når jeg spiller Gothic3 iallfall. Du har ikke stilt på noen instillinger i noe klokkeprogrammer ect. ? 7138583[/snapback] har ikke 7900GTX en kjøler med heatpipes? mener å huske 7900GTX er annerledes... bruker selv 1900XTX. den er også nesten lydløs... *IRONI* Heatpipes OG vifte altså Endret 25. oktober 2006 av hardrock_ram Lenke til kommentar
Xenofil Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Har lurt litt på dette selv også.. Selv med overklokk (se sign) merker jeg ikke forskjell på støynivå, selv etter timesvis med bf2 og oblivion. Har satt innstillingen i kontrollpanelet til at viften alltid skal gå på maks hastighet uten at dette heller gir noe utslag. Lenke til kommentar
Steina Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 har ikke 7900GTX en kjøler med heatpipes? mener å huske 7900GTX er annerledes... 7145469[/snapback] akkurat det samme kjøling på GTO og GTX skjermkortet - SLI (stort bilde (ikke mitt, jeg har MSI )) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå