ilpostino Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Holder på med en liten Access-database og har støtt på et lite problem. Jeg har et skjema som inneholder endel brukerinformasjon. All denne informasjonen hentes fra en tabell som heter brukere. Når det gjelder hvilkent som de sitter på skal denne informasjonen hentes fra en annen tabell som heter romoversikt. Denne tabellen inneholder også initialene til brukerne for å koble sammen tabellene brukere og romoversikt. Jeg har prøvd meg med spørringen under for å hente ut romnummeret de forskjellige sitter på uten hell. noen som kan se hva jeg har gjort feil? SELECT romnummer.romoversikt FROM romoversikt WHERE (((romoversikt.brukerid)=forms!endre_brukere.tekst0)); Lenke til kommentar
Gerber Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Holder på med en liten Access-database og har støtt på et lite problem. Jeg har et skjema som inneholder endel brukerinformasjon. All denne informasjonen hentes fra en tabell som heter brukere. Når det gjelder hvilkent som de sitter på skal denne informasjonen hentes fra en annen tabell som heter romoversikt. Denne tabellen inneholder også initialene til brukerne for å koble sammen tabellene brukere og romoversikt. Jeg har prøvd meg med spørringen under for å hente ut romnummeret de forskjellige sitter på uten hell. noen som kan se hva jeg har gjort feil? SELECT romnummer.romoversikt FROM romoversikt WHERE (((romoversikt.brukerid)=forms!endre_brukere.tekst0)); 7138358[/snapback] Nå er ikke jeg et råskinn med sql mot access baser, men om begge feltene er tekstfelter så blir jo ting litt følsomt for mellomrom.Er jo ikke alltid de er like enkle å få øye på. Kanskje prøve med 'LIKE' istedet for = ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå