Gå til innhold

Hjelp til kjøp av LCD skjerm

Anbefalte innlegg

Hei hei folkens!

Etter å hatt den samme CRT skjermen i 5 år er det kanskje på tide å bytte til LCD? Jeg har tenkt å oppgradere PCen sånn litt etter litt og tenkte å begynne med mus (Logitech G7), Tastatur (Logitech G15) og en 19" LCD skjerm. Det jeg trenger hjelp til er å finne en skjerm som er meget bra til spill og grafikkprogrammer og har en god kontrast. Har sett litt på Samsung 19" LCD Syncmaster 940BF og ViewSonic VX924, er de greie skjermer? Prisen er det ikke så nøye med, bare skjermen er god. Og er det noe poeng å kjøpe seg widescreen?

På forhånd: Takk

DjN9o

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp Samsungen! Samtlige butikker og nettbutikker jeg har vært i kontakt med har anbefalt den!

Hvis du har lyst på Widescreen...vent til HD skjermene kommer! :o)

Akkuratt det jeg har tenkt til! Kjøpe Samsungen nå også vente til HD skjermene kommer ut og investere i en 19 - 23" Widescreen LCD skjerm! :)

EDIT: Leif :hrm:

Endret av Intern
Lenke til kommentar

Hei

I samme situasjon fekk eg for 2-3 dager sidan, på eit dansk forum "Eksperten", tips om ein guide som eg syntes var nyttig; http://www.flatpanels.dk/monitorguide.php

Den forklarer litt om dei ulike typane LCD skjermer. Eg funderer litt på artikkelens tips for "grafiske brukarar" og andre som arbeider med foto/film. Prisane på norske nettbutikker for dei to merka artikkelen nevner, Eizo (og LaCie ) ser ut til å ligge kun ca 20-30% over dei rimelege skjermane.

Artikkelen skiller mellom ytterpunkta Spill og Grafikk! Akkurat det du nevner du skal bruke den til - som dei fleste. Det finnast visstnok nokre nye teknologier, P-MVA og S-PVA, men eg har merka at dei ulike nettbutikkane ikkje spesifiserer alle desse undertypane som denne artikkelen omtaler.

På dette danske forumet ser du i venstre kolonne at det er en 22 tommers Mirai som er mest populær; http://www.edbpriser.dk/Products/Listsubcategories.asp?ID=2

Den har den danske "itbutikken" med norsk avdeling til lavere pris enn i Danmark. Men denne er nok ikkje til "grafiske brukarar".

Det eg funderer på er om det er lett å definere i Windows å ha to vindu oppe og definere at det eine skal ha f.eks. 30 cm breidde, resten til vindu nr to? (Mirai er fysisk 51,5 cm brei).

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...