FenrisC0de Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Jeg lurte litt på, hvilke visuelle begrensninger får jeg med Windows Vista og et 7900GTO 512mb? Er det slik at man aller helst bør ha et directX 10 skjermkort for å kunne bruke Vista ordentlig? Eller er det uvesentlig? Takker! Lenke til kommentar
ttt Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Det er ikkje nøvdendig med DX10 for å bruke Vista. Du klarer deg fint med det skjermkortet du har no. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 (endret) Jeg lurte litt på, hvilke visuelle begrensninger får jeg med Windows Vista og et 7900GTO 512mb? Er det slik at man aller helst bør ha et directX 10 skjermkort for å kunne bruke Vista ordentlig? Eller er det uvesentlig? Takker! 7138304[/snapback] Ethvert skjermkort som støtter DirectX9 vil kunne vise alle effekter. D.v.s alt fra integrerte løsninger som f.eks GeForce 6150/Radeon X200 og oppover. No big deal. Edit: Når jeg tenker etter, så vil man også få dette om man har noe så enkelt som et GeForce FX5200 eller Radeon 9500. Disse støtter også SM2.0. Endret 24. oktober 2006 av Smirnoff Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Det fancy'e grensesnittet i Vista krever kun et skjermkort som støtter Shader Model 2.0. Alle nVidia-kort fra 6xxx og oppover, samt alle ATI X8xx/X1xxx og oppover støtter dette. Forøvrig vil "gammeldags" grensesnitt (á la XP og classic) være tilgjengelig for de som enten ikke har SM2.0-kompatibelt skjermkort, eller som ikke ønsker å benytte seg av det fancy'e grensesnittet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå