Beinet1 Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 God morgen til alle dere her på forumet! Idag er det blå-tirsdag. Klarte å få hjula utforbi på veg til jobb..trøtt som f.. Smalt litt i bilen og nå har jeg fått en vibrasjon. Satser på at det kun er avballansering og eventuelt en oppretting av felg som må til for å få dette iorden. Er det mulig at jeg har tatt knekken på noe mer? Hva koster en firehjulskontroll? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 (endret) Idag er det blå-tirsdag. Klarte å få hjula utforbi på veg til jobb..trøtt som f.. Smalt litt i bilen og nå har jeg fått en vibrasjon. Satser på at det kun er avballansering og eventuelt en oppretting av felg som må til for å få dette iorden. Er det mulig at jeg har tatt knekken på noe mer? Hva koster en firehjulskontroll? 7138192[/snapback] Er du heldig er det "bare" avbalanseringslodd som har falt av. Men jeg liker ikke at "smalt litt i bilen". Dette kan medføre at det er behov for en forstillingskontroll/justering. I værste fall kan deler av forstillingen være æødelagt - men det vil de finne ut når de foretar en forstillingskontroll. Hør med et lokalt verksted hva de vil ta for det. Endret 24. oktober 2006 av PerB Lenke til kommentar
Beinet1 Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2006 Idag er det blå-tirsdag. Klarte å få hjula utforbi på veg til jobb..trøtt som f.. Smalt litt i bilen og nå har jeg fått en vibrasjon. Satser på at det kun er avballansering og eventuelt en oppretting av felg som må til for å få dette iorden. Er det mulig at jeg har tatt knekken på noe mer? Hva koster en firehjulskontroll? 7138192[/snapback] Er du heldig er det "bare" avbalanseringslodd som har falt av. Men jeg liker ikke at "smalt litt i bilen". Dette kan medføre at det er behov for en forstillingskontroll/justering. I værste fall kan deler av forstillingen være æødelagt - men det vil de finne ut når de foretar en forstillingskontroll. Hør med et lokalt verksted hva de vil ta for det. 7138256[/snapback] Tenkte meg innom et dekkverksted idag og la dem avbalansere dekkene på høyre siden på nytt og se etter skeivheter i felgen. De hadde visst utstyr til å rette opp skeive alu felgerd der hvis det var nødvendig. Hvis ikke dette nytter så må jeg nok ta en hjulstillingskontroll Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Når jeg bytta til vinterhjul så begynte det å skrape og dunke i hele bilen, noen som vet hva dette er? Hele bilen og rattet rister. og det kommer en "dunk dunk dunk"-lyd, men det er ikke alltid den er der.. Kan det være at forhjulet står bak og omvendt? Lenke til kommentar
Beinet1 Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2006 Når jeg bytta til vinterhjul så begynte det å skrape og dunke i hele bilen, noen som vet hva dette er? Hele bilen og rattet rister. og det kommer en "dunk dunk dunk"-lyd, men det er ikke alltid den er der.. Kan det være at forhjulet står bak og omvendt? 7138698[/snapback] Strammet hjulboltene? prøv å bytt om hjula framm <>bak. Lenke til kommentar
Hans-Hugo Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Når jeg bytta til vinterhjul så begynte det å skrape og dunke i hele bilen, noen som vet hva dette er? Hele bilen og rattet rister. og det kommer en "dunk dunk dunk"-lyd, men det er ikke alltid den er der.. Kan det være at forhjulet står bak og omvendt? 7138698[/snapback] Strammet hjulboltene? prøv å bytt om hjula framm <>bak. 7138760[/snapback] Enig med siste taler... det samme skjedde med meg. Dunkingen ble mer og mer intens etterhvert som mutrene løsnet mer og mer. Skummelt. Lenke til kommentar
Beinet1 Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2006 Var innom en dekksjappe idag og fikk sjekka mer opp i dette. Det viser seg at felgen framme hadde fått to gode bulker på innersiden. De skulle prøve å rette den opp iløpet av etpar dager, men det var ikke gratis. Fikk satt på reservehjulet og da forsvant ristingen helt. Heldigvis så har ikke "trillebår-reservehjulet" komt til USA enda så det låg et fullgodt hjul i kofferten Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Når jeg bytta til vinterhjul så begynte det å skrape og dunke i hele bilen, noen som vet hva dette er? Hele bilen og rattet rister. og det kommer en "dunk dunk dunk"-lyd, men det er ikke alltid den er der.. Kan det være at forhjulet står bak og omvendt? 7138698[/snapback] Strammet hjulboltene? prøv å bytt om hjula framm <>bak. 7138760[/snapback] Enig med siste taler... det samme skjedde med meg. Dunkingen ble mer og mer intens etterhvert som mutrene løsnet mer og mer. Skummelt. 7139554[/snapback] prøvde å bytte fram-bak, boltene satt hardt som fy de, men lyden ble da borte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå