Gå til innhold

Noob i World of Warcraft

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er rimelig noob i WoW, skaffet spillet på fredag forige uke.

Spillte litt gjennom helgen og fikk karret meg opp på lvl 12 med Rouge Night Elfen min.

Har noen spørsmål ang. de forskellige sakene jeg har funnet.

Fant et sverd med grønn tekst het noe slikt som "Training sword of the bull".

Har spillt Diablo 2, men det er år og dag siden, men der hadde også fargen på teksten noe å si (finnes det forresten sett i WoW?).

Har prøvd så godt jeg kan å lese meg gjennom inleggene her, men det er noen merkelige gloser her slik som twink, AH, SM (kinky :ermm: ) etc. etc. :hmm:

Noen som kan være så snille å skinne litt lys over dette for en stakkar noob (grøss). :innocent:

(Grøsser over å faktisk være noob over noe så seint uti gamet [ikke bokstavlig talt spillet]). :blush:

Endret av Sean M.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De forskjellige fargene beskriver kvaliteten på item'et, ganske likt det du kjenner fra Diablo II.

Grått: Dette kan du som oftest selge til en vendor.

Hvitt: Dette kan hende er lurt å selge på auksjonshuset eller bruke selv, da det er nyttige items.

Grønt: (som blått i D2) Vanlige "magic" items, gir f.eks. agility/strenth eller frost resistance.

Blått: Sjeldne items (som gule i D2) Bedre magiske ting, er ofte her du finner det beste du kan få tak i til du blir en del høyere level.

Lilla: Epic items (omtrent som gull-items i D2), veldig gode i de fleste tilfeller. Du kommer neppe til å ha din første epic før du er langt over lvl 40.

Orasje: Legendary, enda bedre. Du får nok ingen oransje på en stund^^ :p Disse finnes det ganske få av.

Ellers, bare spør i vei om det er noe du lurer på :)

Lenke til kommentar

er lov å være ny i spillet vet du! Husker når jeg begynte på release dagen og folks synes det å være lvl 40 var helt himmelsk imba :)

angående et par av disse frasene du lurte på:

Twink: En lav nivå karakter til en person som vanligvis har MYE penger. Denne "Twink"en er helst en lvl 19 eller lvl 29 karakter som brukes til å spille pvp med (battleground pvp er nivå basert dvs at lvl 19 chars sloss mot lvl 10-19 chars osv). Twinken har gjerne det aller beste utstyret som kan lages/kjøpes/finnes og har enchants som selv endel lvl 60ier ikke har råd til. dette gjør twink'en så kraftig at det gjerne blir tilnærmet umulig å drepe han alene. Rik manns hobby altså :)

AH: Auction House. Der man auksjonerer vekk og kjøper de fleste gjenstander med andre på serveren. Være forsiktig med å bruke for mye penger her på tull, en god regel er å selge til du er lvl 60ish også begynne å kjøpe ting du "trenger" :) Men om du har litt peiling er det noen skatter å finne her.

SM: Sado-M.. nei. Det er kort for Scarlet Monastery som er en lvl 34-40 instance i en zone som heter Trisfal Glades. Du vil finne at alle Instancer har slike forkortelser.

Lenke til kommentar

Mange takk for hjelpen hittil.

Skal prøve å få spillt litt i ny og ne, bare synd det kan ta så utrolig lang tid å lvle.

Funnet en glipp alerede, på første Rogue mission i Darnasus.

Man skal prøve å finne dagboken til en gærning som bor i en av grenene til stamtreet til Night Elfsa.

Greide å snike meg ut på grenen uten at jeg ble oppdaget og angrep fyren (tingen), ga meg 100xp. Da jeg gikk lengere ut på grenen la jeg merke til at han hadde respawna.

Dette gjentok seg i det uendlige(?).

Gjorde det litt raskere enn å løpe rund og slakte dyr i skauen. ;)

Lenke til kommentar

Skal prøve å få spillt litt i ny og ne, bare synd det kan ta så utrolig lang tid å lvle.

Man skal prøve å finne dagboken til en gærning som bor i en av grenene til stamtreet til Night Elfsa.

Greide å snike meg ut på grenen uten at jeg ble oppdaget og angrep fyren (tingen), ga meg 100xp. Da jeg gikk lengere ut på grenen la jeg merke til at han hadde respawna.

7138469[/snapback]

hehe ^^ lvl på din rogue nå? du burde begynne og putte talent point i imp sinister :=) den og noen bra sverd og du lvl fort ;)

Lenke til kommentar

Kan prøve å kaste litt lys over ting for deg.

Wow har flere classer, warrior, paladin, rogue, mage, warlock, priest, druid og shaman.

Alle har sine "attributes" som utstyret deres skal inneholde mye av.

Sverd og ellers andre items har navnene feks "training sword of the....."

så kan du feks ha training sword of the bear som gir strength og stamina, strenght øker melee dmg mens stamina gir deg mer helse. som oftest er brukt av warrior.

Training sword of the boar som gir deg strength og spirit som ofte er brukt av paladin, strenght øker demage og spirit øker hp og mana regeneration.

training sword of the tiger gir strenght og agility som også kan være foretrukket av warrior, strenght øker dmg, agility øker critchance.

Som rogue bør du enten ha "of the monkey" eller "of the tiger" rogue skal ha mest mulig agility i og med at det øker både crit chance og attack power for rogue.

Trykk på bildet av characteren din slik at du kan se hva gear du har på deg osv så holder du musen over de forskjellige tingene strength, agility, stamina osv så ser du hva de forskjellige tingene gjør.

Fargene på skriften på items avgjør hvor gode og skjeldne de er.

dårlig - grått/hvitt

bra - grønn

Veldig bra - blå

Epic - lilla

Legendary - orange

Blå items kan fås i både BwE og BoP, BwE=Binds when equippes, det betyr at når du har equippa den itemen så blir den soulbound til deg, dvs at ingen andre enn deg kan bruke itemen etterpå, det samme gjelder for både lilla og grønne items.

BoP = Binds on pickup, dvs at itemen binder seg til deg så snart du plukker den opp, derfor kan du heller ikke selge den, slike items dropper ofte fra bosser i istancer.

sorry om det er litt dårlig formulert men håper at det kan være til hjelp :)

Edit: AH, SM osv er forkortelser for instancer og andre ting... AH = auction house, SM= Scarlet monastary osv.

Mvh

Endret av Kandalf
Lenke til kommentar

7138469[/snapback]

hehe samme skjedde med meg, men hørte jeg en stemme bak meg som sa "hva driver du med, du skal pickpockete han noob" :D

Lenke til kommentar
ååååå, skulle ønske at jeg var tilbake på det stadiet... ny og ukjent i wow.. *drømmesegtilbake*

7140901[/snapback]

Ja, det var så kjekt når verden var så stor, og du kunne vandre og vandre fra Elwynn til skumler og farlige steder . Husker jeg en gang var i Deadwind Pass sammen med en annen level 15ish. Skummel musikk, og det store slottet.. Det var tider. :love:

Lenke til kommentar
ååååå, skulle ønske at jeg var tilbake på det stadiet... ny og ukjent i wow.. *drømmesegtilbake*

7140901[/snapback]

Ja, det var så kjekt når verden var så stor, og du kunne vandre og vandre fra Elwynn til skumler og farlige steder . Husker jeg en gang var i Deadwind Pass sammen med en annen level 15ish. Skummel musikk, og det store slottet.. Det var tider. :love:

7141608[/snapback]

hehe en stund siden den tiden ja da det var gøy og se nye mobs og se nye steder :love:

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...