Gå til innhold

Kraftig Gaming-PC til under 20.000,-

Anbefalte innlegg

:dremel:

Jeg skal bygge ny PC og lurer på om dere kan gi meg tips til hvilke komponenter jeg bør velge til en ny PC. Den Jeg har nå har tjent meg godt i 3 år og 6 måneder, men er utdatert da den såvidt overholder minstekravet til GothicIII.

Jeg er ute etter en PC som tillater meg å kjøre grafisk tunge spill som Gothic 3 og det kommende Ago of Conan.

Jeg har allerede:

Mus: Logitech mx510. Denne holder for meg for nå.

Skjerm: Hp. Usikker på ms men den duger.

Tastatur: Trådløst, skal byttes men Dette ordner jeg senere.

Lydsystem: Det 4+1 systemet som kom for 1,- ved oppretting av bredbånd for 4 år siden.

Så det interessante er Kabinett m/innmat.

Er ute etter kraftige saker men vil ha komponenter som jobber bra sammen og ikke bare mest ytelse per enhet for minst penger.

Er veldig utdatert på grafikkortfronten så hjelp her hadde vært fint.

(Men er Ati-fanboy :p)

Har hørt rykter om egne fysikkort. Er dette kommet langt nok til å vurdere?

Når det gjelder hovedkort er vel AMD å foretrekke, og 64 chipset er vel "teh shit" nå om dagen.

Minne: Hvor mye går an å få nå om dagen? (innenfor semi-rimelighetens grenser)

HD: Pleier ikke lagre så mye så trenger ikke dritmye plass, men er lei av lite plass på c:\

(Hadde 30gb c:\, og 130gb d:\ på den gamle).

Navn på heftige strømforsyninger mottas.

Kommer vel til å gå for vannkjøling om ingen mener det er tilsvarende gode luft/ silent kjølere på markedet.

Om det er andre ting jeg bør ha i bakhodet så si gjerne ifra.

Vil jo at den skal vare så lenge som mulig. :)

Vil få hjelp av en kyndig til dette (Biamor) her på forumet. Dette er hennes gate, men vil gjerne ha innspill fra flere.

På forhånd takk.

Endret av Vt-iversen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville heller gått for intels conroe, altså Intel Core 2 Duo. E6600 til ditt budsjett. Kanskje ATI x1900xt, Kingston HyperX 2x1024 PC2-6400, NorthQ 500w (PSU) og et intel hovedkort for maksimal stabilitet. Noe sånt.

Endret av rascl
Lenke til kommentar

Hei. AMD64 er ikke "teh shit" lengre. Etter at Intels Conroe kom ut. Vil heller si at AMD gir mest for pengene atm. Men siden du skal bruker 20 tusen, blir Intels Conroe helt klart valget. Ser for meg noe som dette:

Intel Core 2 Duo E6600

Asus P5W DH Deluxe (ATI) / Asus P5N32-SLI Premium (Nvidia)

Corsair TWIN2XP2048-6400C4

GeForce 8800 / ATI R600

Der har du værtfall dem viktigeste delene satt opp. Når det gjelder hvilket hovedkort du bør velge. Så kommer dette helt ann på om du noen gang skal

kjøre SLI eller Crossfire. Skjermkortene som er satt opp er de kommende DX10 kortene fra Nvidia og ATI . Hadde jeg vært deg så hadde jeg aldri i livet kjøpt et DX9 idag. Vent heller med skjermkort til en av dem kommer. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...