Tumbleweed Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Jada. Jeg låner for tiden en Mazda 626 2.0 fra ca 1985, forgassermotor. Problemet er at gassen bruker lovlig lang tid på å slippe. Dvs at når jeg slipper gasspedalen "henger" turtallet igjen lovlig lenge. Har sjekka forgasseren, og det er ingen treghet her. Tips, anyone? Lenke til kommentar
otis Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Kanskje det er vaieren som er treg, altså oppfliset. Lenke til kommentar
Stinus Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Hei Sannsynlig er det er en ventil som skal holde igjen turtallet, slik at det ikke turtallet ramler ned med en gang. Denne bruker litt tid før den slipper, og dette er normalt. Ventilen er hvit og sitter på høyre side (passasjersiden) av motoren. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2006 HeiSannsynlig er det er en ventil som skal holde igjen turtallet, slik at det ikke turtallet ramler ned med en gang. Denne bruker litt tid før den slipper, og dette er normalt. Ventilen er hvit og sitter på høyre side (passasjersiden) av motoren. 7159830[/snapback] Aha! Kan man smøre/rense denne på noe vis, eller rett og slett skifte den ut? Turtallet henger nemlig noe lengre enn hva jeg ville ha sagt var normalt..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå