Jonny Bruvik Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Når jeg skrur opp lyden på anlegget og det er en del bass i sangen, så begynner det (ved visse volumnivå) å blinke i displayet når bassen dunker. Om lyden blir skrudd enda mer opp så driver anlegget å slår seg av og på helt til lyden blir skrudd ned igjen og da funker den normalt. Batteriet på bilen er ikke av det beste tror eg, men burde vel ikke hatt noe problem med å drive anlegget mens bilen går? Har ikke fått sjekket bakom selve spilleren enda, men om noen vet om noe spesifikt som kan være årsaken til dette mottas svar med takk:) Lenke til kommentar
ShyFx Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 (endret) Ja, har du bare cd-spillern eller full pakke? sjekk joringa/koblingene til spillern og eventuelt forsterkerne, at det er god kontakt mellom disse og at det ikke er noe som driver og kortslutter en plass eller bak spillern. Er kablinga ordentlig og det er god kontakt så kan det være slitt batteri og eventuelt dynamo. Endret 23. oktober 2006 av ShyFx Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Kan ikke dette komme av at forsterkeren blir for varm, elsn? Lenke til kommentar
Defus Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Hm, høres ut som om bilens dynamo eller batteri ikke klarer å levere nok strøm til spilleren når subben herjer som værst. Har sett en to tre kompiser som har hatt dette problemet, vil gjerne vite hva som kan være årsaken. Lenke til kommentar
Jonny Bruvik Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2006 Takker for svar folkens. Skal se om eg får tatt en titt på det i dag eller i morgen. Lenke til kommentar
Jonny Bruvik Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2006 Har hvertfall funnet en del av problemet. En kabel som sto bakpå spilleren (jordingen?) var bare surret rundt ene tappen som står på spilleren isteden for å bruke en kabelsko, denne kabelskoen var bare satt på tappen mens selve ledningen var surret rundt (WTF?) så kjøpte en ny kabelsko og monterte den sikkelig, da kunne jeg ta volumet så høyt opp jeg ville men var fremdeles litt blinking i displayet når volumet økte. Displayet ble mye klarere og sterkere også. Skulle likt å visst hva den idioten som har hatt bilen før meg egentlig har holdt på med, er så mangen forskjellige patenter denne fyren har laget til som jeg ikke såg når jeg kjøpte bilen at det er til å grine av... men får håpe at mesteparten av problemene kan løses like enkelt:) PS. Dette dreier seg om en blaupunkt spiller, og er ikke av nyere modell:) Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Vil tro det lønner seg å ta en total overhaling hver gang man har kjøpt noe nytt. I din sak, lyd annlegget. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Et annet problem, er at når forsterkeren sliter så mye som den gjør i ditt tilfelle, så er lyden helt forferdelig, så det er mulig du må justere ørene dine litt Mitt forslag... Bytt + ledningen til spilleren, men en som er minst dobbelt så tykk som den som sitter på spilleren orginalt, gjør det samme med jordingen, skjøt disse så nærme pluggen som mulig, slik at den tynne orginal dritten blir kortest mulig Ps: det skal være en ledning som er til jording i kontakten til spilleren også, ikke bare den du evt fester i chassie til spilleren Lenke til kommentar
A_S Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Hva slags suber har du i bilen? For meg høres det ut som at batteriet og laderen ikke leverer nokk strøm, jeg hadde samme problemet. Satte inn en kondensator for og avbelaste batteriet så var alt iorden. Lenke til kommentar
Jonny Bruvik Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2006 Weedman: Lyden er ok den, men lurer på om jeg skal kjøpe ny spiller og nytt frontsett, få lagt noen nye gode kabler slik at alt er på stell:) A_S: Har ingen suber i den. Har to 6*9 og ett frontsett.. Men satser på å få orden på det snart;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå