Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anlegg slår seg av

Anbefalte innlegg

Når jeg skrur opp lyden på anlegget og det er en del bass i sangen, så begynner det (ved visse volumnivå) å blinke i displayet når bassen dunker. Om lyden blir skrudd enda mer opp så driver anlegget å slår seg av og på helt til lyden blir skrudd ned igjen og da funker den normalt. Batteriet på bilen er ikke av det beste tror eg, men burde vel ikke hatt noe problem med å drive anlegget mens bilen går?

Har ikke fått sjekket bakom selve spilleren enda, men om noen vet om noe spesifikt som kan være årsaken til dette mottas svar med takk:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, har du bare cd-spillern eller full pakke? sjekk joringa/koblingene til spillern og eventuelt forsterkerne, at det er god kontakt mellom disse og at det ikke er noe som driver og kortslutter en plass eller bak spillern. Er kablinga ordentlig og det er god kontakt så kan det være slitt batteri og eventuelt dynamo.

Endret av ShyFx
Lenke til kommentar

Har hvertfall funnet en del av problemet. En kabel som sto bakpå spilleren (jordingen?) var bare surret rundt ene tappen som står på spilleren isteden for å bruke en kabelsko, denne kabelskoen var bare satt på tappen mens selve ledningen var surret rundt (WTF?) så kjøpte en ny kabelsko og monterte den sikkelig, da kunne jeg ta volumet så høyt opp jeg ville men var fremdeles litt blinking i displayet når volumet økte. Displayet ble mye klarere og sterkere også.

Skulle likt å visst hva den idioten som har hatt bilen før meg egentlig har holdt på med, er så mangen forskjellige patenter denne fyren har laget til som jeg ikke såg når jeg kjøpte bilen at det er til å grine av... men får håpe at mesteparten av problemene kan løses like enkelt:)

PS. Dette dreier seg om en blaupunkt spiller, og er ikke av nyere modell:)

Lenke til kommentar

Et annet problem, er at når forsterkeren sliter så mye som den gjør i ditt tilfelle, så er lyden helt forferdelig, så det er mulig du må justere ørene dine litt ;)

Mitt forslag... Bytt + ledningen til spilleren, men en som er minst dobbelt så tykk som den som sitter på spilleren orginalt, gjør det samme med jordingen, skjøt disse så nærme pluggen som mulig, slik at den tynne orginal dritten blir kortest mulig

Ps: det skal være en ledning som er til jording i kontakten til spilleren også, ikke bare den du evt fester i chassie til spilleren

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...