proturbo Skrevet 8. november 2002 Rapporter Del Skrevet 8. november 2002 Kjørte også mine Seagate 80GB 7200rpm i Raid0. Det funket forsåvidt bra nok, helt til jeg skulle redigere digital video. Av en eller annen grunn funket det ikke å streame DV via FW inn på HDD i Raid0 (Abit At7 Max HK). Prøvde alt mulig av drivere og stæsj, men gav opp til slutt, og kjører nå som enkle disker i stedet. Funker smertefritt. Sier ikke at det var harddiskene sine feil, det kan ha vært Highpoint kontrolleren, eller noe annet (mistenker noe IRQ konflikter). Men har lest i en del forum at det har vært problemer med Seagate i Raid0, men dette var i tidligere versjoner av diskene, og Seagate byttet diskene mot nye dersom de skulle benyttes i raid. Bare vær obs på det. Husker ikke hvilken firmware det var problemer med, men regner med at disker som selges nå, funker i Raid0. Ellers er diskene svært stillegående og ytelsen er bra.:wink: Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 8. november 2002 Rapporter Del Skrevet 8. november 2002 Er det noen måte og finne ut hvilken Firmware diskene har ? jeg kjøpte mine to 80GB'ere for 2mnd siden på komplett, og får ca.27000 i drive-index på Sandra 2003. Lenke til kommentar
DuckDuckGoose Skrevet 8. november 2002 Rapporter Del Skrevet 8. november 2002 Sett wden i en NoiseVibe, da forsvinner 70% av ulyden. Har både Seagate Barracuda IV og WD 80 8mb cache, veldig fornøyd med wden, rask.... Seagaten er rolig, men ikke fullt så rask, bruker den som en nr. 2 disk. Veldig bra....! :smile: Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 8. november 2002 Rapporter Del Skrevet 8. november 2002 Vil bare si en ting, seagate'en er genial, har en ibm også (se signatur) Kan ikke høre at Seagaten jobber, mens ibm'en høres noe bedre, har aldri hatt problemer med noen av diskene, så løp og kjøp Lenke til kommentar
S-Blazer Skrevet 8. november 2002 Rapporter Del Skrevet 8. november 2002 Det kan være mang så mange grunner til at folkene på Komplett Tønsberg ikke ville anbefale Barracuda IV diskene, men to grunner jeg kan tenke meg er: 1. En av dem har hatt en eller flere slike disker som plutselig har tatt kvelden. (dette skjedde meg. Mistet 80GB med data....) 2. De hadde altfor mange WD disker inne og ville selge ut disse istedenfor de 5-6 disker med Barracuda de hadde inne på bakrommet. Det er jo logisk tenkt av han, men han burde kanskje ha sagt det på en annen måte? Til han som ikke visste hvordan man ser firmware versjon på Seagate diskene: Når du slår på maskinen og du ser den søker opp IDE enheter, skal det stå hvilken versjon du har der. (versjon 3.XX) Ellers er det mulig å ta ut disken fysisk og sjekke merkelappen på toppen. Der står også firmware versjon. Evt så er det mulig at den også vises i enhetsbehandling etc.. Lykke til! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. november 2002 Rapporter Del Skrevet 8. november 2002 Det er tydeligvis en del her på forumet som har barracudaer. (inkl. meg) Jeg vet det er sikkert flere som har WD og IBM, men merkelig nok er det ganske mange tråder som inneholder kritikk av støyen på WD og IBM, men jeg kan ikke huske å ha lest et stygt ord om støyen på barracudaene. (må i såfall ha vært lenge siden) Selv om det sikkert er flere DW og IBM-eiere enn barrcuda-eiere her så sier det en god del om hvor fornøyde folk er med støynivået på barracudaene. I tillegg har jeg lest ganske mange tråder der folk har fortalt om sine kræsjete WD og IBM-disker. Tilfeldigvis kan jeg ikke huske å ha lest om en eneste kræsjet barracuda her på forumet (finnes sikkert, men det må også være lenge siden) Den eneste kritikken jeg har hørt om barracuda er at ytelsen i raid0 ikke er særig imponerende. Mange vet ikke hva det kommer av, men jeg har lest andre plasser (forumet på storagereview) at det kommer av at firmwaren ikke takler raid0 så bra. Man kan vistnok sende inn disken til seagate for å få en raid0-optimalisert versjon av firmwaren innstallert, og da skal det fungere glimrende. Men dette er jo litt tungvindt så jeg vil anbefale å unngå kombinasjonen raid0 og barracuda. Nå vil sikkert noen søke og lete etter tråder med kræsjede eller støyende barracudaer og fortelle hvor dårlig hukommelse jeg har. Vel, uansett vil jeg si at jeg tror nok ikke de gutta på komplett tønsberg ga deg et særlig korrekt bilde av barracudaen. Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 8. november 2002 Rapporter Del Skrevet 8. november 2002 Siden det eneste folk finner å klage på barracuda diskene er ytelsen i Raid 0 lurer jeg på hvor mange som egentlig kjører Raid0 ?? Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 8. november 2002 Rapporter Del Skrevet 8. november 2002 Jeg gjør.. og tror jeg faktisk har nevnt det er på forumet 1000 milioner ganger nå.. i denne tråden og faktisk.. spammer snart jeg.. Lenke til kommentar
Blueberry Skrevet 8. november 2002 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. november 2002 Takk alle sammen! Valget er klart, WD'en går i return og jeg investerer heller pengene i en Barracuda. Ny disk er på plass på Mandag! Gleder meg til å lytte til Rhapsody UTEN å bli sjenert av susingen fra min nåværende disk. Blue Lenke til kommentar
Lch Skrevet 8. november 2002 Rapporter Del Skrevet 8. november 2002 Quote: Den 2002-11-08 12:47, skrev neonX:Problem og problem med raid0 fru Blom. Det er vel jeg som er fru Blom. :wink: Jeg er ukjent med at Barracudaene er problematiske å ha striper på, men jeg har lest her og der (særlig her) at de er litt løene i RAID 0. Det kan godt være ytelsesmessig, sånn sett. Quote: Kjører mine to 80GB Barracuda IV i raid0 uten noen problemer (ytelsemessig er det litt lavere enn andre men ikke noe mer.) Nettopp. En ganske naturlig følge av at Barracudaen har dårligere ytelse enn WDD/IBM som single disk. Quote: Og de er STILLE!! ingen ting og si på det. Vurderer og hive ut min 'gamle' IBM 45GB 75GXP disk nå og kjøpe en enda mer stillegående Barracuda V 120GB.. Seagate er bra.. Vurderer faktisk det samme, bare med 2x WDD 7200 80GB. Hva er bruktprisen på en slik, forresten? Lenke til kommentar
milkwood Skrevet 8. november 2002 Rapporter Del Skrevet 8. november 2002 Jeg skulle også ha barracuda da lydnivået er på ca 37dB, men havnet på å kjøpe WD 8mb cache da denne er MYE kjappere. men er trosalt på 47dB... Og eneste som har noe særlig kræsj prosent er IBM... Så skal du ha en stille hd (de fleste idag er stille, men seagate er liksom ekstremt stille) så gå tilbake og skrik huden full og si at melkemannen sa at det ikke var noe galt med seagate og at du vil ha en fordi du vil ha en stille hd Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 9. november 2002 Rapporter Del Skrevet 9. november 2002 milkwood skrev (2002-11-08 18:48): Og eneste som har noe særlig kræsj prosent er IBM. milkwood Her er feil statestikken hos itbutikken: Fujitsu 12% - Ibm 4.8% - Seagata 4.42% - Maxtor 4.13% - WD 4.12%. Den mest solgt disken er ibm. Som du ser er det WD som har minst feil? Lenke til kommentar
Mr-Smith Skrevet 9. november 2002 Rapporter Del Skrevet 9. november 2002 Kjører 2*120gb seagate barracuda V i raid0, ingen problem med raid0 å seagate her, har ikke fått målt ytelse enda. Har også 2*120gb ibm 120gxp i raid0, litt mer bråk fra de, har hatt de i 4mnd og de fungerer enda. Lenke til kommentar
Qrt_ Skrevet 9. november 2002 Rapporter Del Skrevet 9. november 2002 Skjønner ikke hvor dere har det fra at IBM er så ustabile. Stemmer ikke overens med hva jeg har lest rundt om kring, menmen. Har hatt noen IBM disker og aldri hatt noe problem med dem. De er ikke de med lavest støynivå, men bråker ikke plagsomt heller. Det som er lurt med tanke på større IBM-disker er å montere en hardiskkjøler, ettersom de er litt i overkant varme. Ytelsen er jo i allefall god på disse diskene.. Men nå var det kanskje Barracuda og ikke Deskstar det var snakk om her.. :wink: [ Denne Melding var redigert av: Qrt_ på 2002-11-09 23:18 ] Lenke til kommentar
erre Skrevet 9. november 2002 Rapporter Del Skrevet 9. november 2002 Jeg har både WD 120gig 8mb chache og seagate Barracuda V 120gig! Begge diskene er utrolig bra! WD'en bråker bittelitt mere enn Seagaten! Jeg har ikke hatt noe problemer med noen av diskene! Ett fett hva man kjøper! Lenke til kommentar
druid Skrevet 9. november 2002 Rapporter Del Skrevet 9. november 2002 den ene Baracuda IV 80Gb disken min tok kveld etter bare noen mnd :sad: Men jeg har merket meg i ettertid at de er veldig sensitive på bevegelse av strømkablene, mener ikke å dra dem ut mens systemet går, men jeg er ofte inni kassen min å justerer hastigheten på viftene eller lign. og da kan jeg komme borti strømkablene til diskene, og det skal ikke mye til før dem får en dip..., WD diskene var ikke sånn, eller quantum disken var ikke så sensitiv Lenke til kommentar
2roll Skrevet 12. november 2002 Rapporter Del Skrevet 12. november 2002 Nøkkelordet er statistisk signifikans. Tallene ITbutikken oppgir er meningsløse: Quote: Den 2002-11-09 15:32, skrev Kjetil Lura:Her er feil statestikken hos itbutikken: Fujitsu 12% - Ibm 4.8% - Seagata 4.42% - Maxtor 4.13% - WD 4.12%. Den mest solgt disken er ibm. Som du ser er det WD som har minst feil? Man må iallefall vite hvor mange de har solgt av hver disk for å kunne sammenligne. Dette viser kun at ITbutikken har praktisk talt samme feilfrekvens på alle disker unntatt Fujitsu. Nå antar jeg at det ikke blir solgt særlig mange fujitsu-disker (hvem i all verden kjøper dem???) så en høyere feilprosent kan like godt være en tilfeldighet. Det som hadde vært gøy å vite er hvor mange disker som kommer inn p.g.a. samme feil. Noen disker vil alltids konke ut, uansett merke. Men dersom et visst antall av samme type disk kommer inn p.g.a. samme problemer, så har produsenten et problem (IBM 75GXP) Lenke til kommentar
Ëonwe Skrevet 12. november 2002 Rapporter Del Skrevet 12. november 2002 Jeg bestilte en WD 60Gb på Komplett.no. Den krasja etter ca 14 dager. Jeg fikk en ny Seagate Barracuda IV tilbake fordi Komplett ikke førte 60Gb fra WD mer, og Seagaten hører jeg ikke i viftesuset fra 8 vifter iallefall. Så Seagate er et sikkert valt etter min erfaring. Lenke til kommentar
titus Skrevet 12. november 2002 Rapporter Del Skrevet 12. november 2002 Er jeg den ENESTE som synes at Seagate Barracuda IV 80 GB bråker for mye? Det er en høyfrekvent lyd om ikke forsvinner selv om jeg putter den inn i en Silentdrive-eske. Noen andre som har opplevd dette? Lenke til kommentar
Flakkmeister Skrevet 12. november 2002 Rapporter Del Skrevet 12. november 2002 Kanskje ikke helt innenfor tema, men jeg har en 34 år gammel Seagate 30GB harddisk (Barracuda II) og det har ikke vært noe problemer med den! Så jeg mener at Seagate er en veldig god produsent av harddisker... :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå