oyvhov Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Hei! Hadde et lite uhell når jeg skulle snu cpu kjøleren, greidde å ødelegge 3 "pinner" på cpuen, det som var rart var at PCen min fortsatt fungerer, er dette normalt og/eller er det utrygt å kjøre PCen da?? ? Takknemlig for svar! Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Det er ikke alltid at alle "pinnene" brukes på en CPU, du får nesten bare bruke den og se om det oppstår problemer. Lenke til kommentar
oyvhov Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 Det er ikke alltid at alle "pinnene" brukes på en CPU, du får nesten bare bruke den og se om det oppstår problemer. 7137029[/snapback] Takk! Lenke til kommentar
Brian Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Det er ikke alltid at alle "pinnene" brukes på en CPU, du får nesten bare bruke den og se om det oppstår problemer. 7137029[/snapback] vil ikke det redusere ytelsen da? bare lurer. Lenke til kommentar
TommyGun77 Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Du kan jo eventuelt bøye de tilbake. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 vil ikke det redusere ytelsen da? bare lurer. 7137073[/snapback] Det er heller tvilsomt, hadde noen "viktige" pins blitt ødelagt så tviler jeg sterkt på at PCen hadde startet i hele tatt.. Men dette er selvsagt noe man finner ut ganske raskt ved å bruke CPUen. Lenke til kommentar
Deluxe_REborn Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Bøy pinnene tilbake hvis det er mulig, hvis du setter inn cpuen uten at de er tibake er det lite lurt. Da kan det være fare på at du bøyer andre pinner. Eventuelt skader cpuen permanent. Om pinnene er knekket kan du prøve å lodde på dem eller lignende tilbake. Så lenge de har kontakt med kjernen er cpuen din i orden. Lenke til kommentar
DarkZhade Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 jeg ødela noen pins en gang, noe som førte til 0 signal på skjermen.. prøvde å bøye de tilbake, men det endte med at enda flere knakk. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 å lodde på CPU'en kan du bare glemme. Det er signaler som går ned, de vil du fint ødelegge med lodding. Bruk det som det er, kjøp ny prossessor visst det blir problemer. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Omtrent 2/3 av pinnene på en CPU er enten jord, Vcc eller NC (ikke tilkoblet). Hvis du hadde ødelagt noen viktige pinner ville neppe maskina startet i det hele tatt. Pinnene du har ødelagt er dermed mest sansynlig jord, Vcc eller NC. Hvis pinnene er NC så gjør det ingen ting, men hvis de er Vcc eller jors så vil spenningen på maksimal last bli ørlite lavere. Med andre ord maksimalt overklokkingspotensiale synker noe. På orginal hastighet og spenning tror jeg det skal gå helt fint. Du får bare legge merke til om maskina gjør spontane omstart eller ikke. Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 ville holdt øye med prosessoren, en jeg kjenner kjørte med en 939 cpu i et 754 hk, det fungerte i ca ett år før hk og cpu tok kvelden. Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 ville holdt øye med prosessoren, en jeg kjenner kjørte med en 939 cpu i et 754 hk, det fungerte i ca ett år før hk og cpu tok kvelden. 7138477[/snapback] Hvordan klarte han å få prosessoren ned i socket? Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 jeg tror i hverfall det var en 939 cpu i et 754 hk, men det kan hende det var omvent. Men han sa at han syntes det var litt vanskelig og få den ned i hk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå