Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Driverproblemer med ABIT AB9

Anbefalte innlegg

Når jeg setter i Windows XP cden, og skal installere den, står det i manualen til hovedkortet at jeg må installere SATA drivere. Når jeg trykker F6 og "diskettmenyen" kommer opp, setter jeg i disketten. Det er en liste over hva slags datamaskin jeg har, og det stod at hvis jeg hadde en annen type maskin enn de som stod der, skulle jeg velge "andre". Da stod det plutselig at det ikke var "relevante støttefiler" på disketten.

Etter å ha lastet ned en disk-builder fra ABIT's sider, og prøvd med en annen diskett, skjedde akkurat det samme.

Hvis noen har hatt samme type problemer, håper jeg på at de kan gi meg en løsning. Hadde kjøpt et annet hovedkort med en gang hadde jeg hatt 2000 kr tilgjengelig.

pft

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet det er litt OT, men du behøver ikke bruke 2000 kr for å få et brukbart HK til C2D.

Returner AB9, kjøp et Asus PB5 eller Gigabyte DS3/4. AB9 er ganske ubrukelig mener jeg med ikke nativ støtte for IDE og SATA disker.

On topic:

Hvilke alternativer kommer opp? Om du bruker den medfølgende disketten og skal legge inn XP så skal det finnes driver både til 32 og 64 bit mener jeg.

Hvilken "andre" type maskin har du?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...