Hawkeye1990 Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Jeg skal lage et 10-minutters oppvarmingsopplegg for innebandy i aktivitetslære. Det skal bestå av en generell del, spesiell del og avslutning. Der skal grunnen til at man velger nettopp de og de øvelsene, tid, hvordan gjennomføre nevnes. Noen forslag? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Åpne gymboka og lese litt? Generell: Jogging Spesiell: Hinderløype Ikke spør meg om spesiell godtas... Vet ikke om så mye spesielle oppvarmingstyper til innebandy, men med hinderløype beveger du deg hvertfall i rykk og napp. Lenke til kommentar
gozzer Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Det her hoeres ut som GK Idrettslinja :-) Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 (endret) Generell: Løping, hopping, litt spurt. Rett og slett bli varm i kroppen. Spesiell: Sentring, mottak, skudd. Bli vant til kølle og ball. Endret 24. oktober 2006 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
Varmo Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Kjør litt av hvert, f.eks: rolig jogging, spurter, sisten/stiv heks, løping med armsving. En ting som gjøres ofte er at man løper rundt i en sal (som jeg regner med er tilfellet da det er snakk om innebandy) og hver gang man blåser i fløyta skal alle som løper legge seg ned på magen/ryggen... Bruk fantasien Lenke til kommentar
Format71 Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 På den generelle biten er det viktig å få med håndledd og skuldre. På den spesielle biten, så tror jeg 'hjørne-øvelsen' er noe av det mest brukte. Del spillerne inn i to hjørner på samme banehalvdel. én fra ene siden går på et løp langs vantet , runder av ved midtbanen, får pasning fra motsatt hjørne og går på skudd. Spilleren som sendte pasningen går på løp og får pasning fra motsatt hjørne osv osv. Får da trening i sentring og skudd, samtidig som man blir god og varm i kroppen. Øvelsen er også lett å utvide med litt mer avanserte varianter. -Vegar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå