Gå til innhold

Investering: Ny mus til kommende helg!

Anbefalte innlegg

Jeg har hørt fordelene og bakdelene med Logitech's sin Dual Optical, men jeg har ikke hørt bakdelene med MX serien (det står imellom MX300 og MX500, ikke MX700). Så hvilken er best av de tre musene. Budsjettet mitt er på 700kr. så det skal visst holde.

Jeg setter pris på svar innen kommende helg!(9/11/02 : Lørdagen)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-QqZexW9o

Har selv MX500 og er veldig fornøyd med denne. Denne er myyye bedre en Logitechs Dual mus. MX700 er helt lik men den er større og mye tyngre så jeg hadde styrt unna denne da MX500 er stor og tung nok fra før. Ikke at den er det men jeg er vant med en liten og nett mus.

Den er veldig nøyaktig og presis så hvis du er en hardcore gamer så vil nok MX500 være noe for deg :smile:

Lenke til kommentar

Har selv også planer om å investere i en ny mus. Den gamle 2000dpi Razor'n begynner å bli litt sliten i knappene etterhvert.

Hadde lest at MX'en 700 skulle være bra. Heldigvis hadde jeg anledning til å prøve denne på egen maskin, og godt var det. Jeg ble hvertfall kjempeskuffet over ytelsen på denne musen. Når jeg beveget musen inne i et spill merket jeg en helt klar forskjell i forhold til Razor: Bildet beveget seg markant mer "hakkete" når jeg feks. snudde meg rundt og beveget musen litt hurtig. Det var hvertfall helt uaktuellt å bruke MX700 som spillmus!

Den var dog markant bedre enn den optiske musen som fulgte med Logitech tastaturet, men markant dårligere enn Razor. Skal prøve å få testet MX300 også for å se om ytelsen er like dårlig der. Hvis det er tilfellet blir jeg vel nødt til å vente til de klarer å øke dpi'en en god del før jeg gidder å kjøpe... :sad:

Lenke til kommentar

Microsoft IntelliMouse Explorer 3.0 er absolutt verdt å satse på! Er vel den flest av de grøvste CS-gutta bruker også. Veldig god mus, flott til spill. (skjønner ikke hvorfor MS ikke holder seg til mus, det eneste de kan jo!) :wink:

[ Denne Melding var redigert av: Qrt_ på 2002-11-09 21:34 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-09 21:19, skrev Vice:

Har selv også planer om å investere i en ny mus. Den gamle 2000dpi Razor'n begynner å bli litt sliten i knappene etterhvert.

Hadde lest at MX'en 700 skulle være bra. Heldigvis hadde jeg anledning til å prøve denne på egen maskin, og godt var det. Jeg ble hvertfall kjempeskuffet over ytelsen på denne musen. Når jeg beveget musen inne i et spill merket jeg en helt klar forskjell i forhold til Razor: Bildet beveget seg markant mer "hakkete" når jeg feks. snudde meg rundt og beveget musen litt hurtig. Det var hvertfall helt uaktuellt å bruke MX700 som spillmus!

Den var dog markant bedre enn den optiske musen som fulgte med Logitech tastaturet, men markant dårligere enn Razor. Skal prøve å få testet MX300 også for å se om ytelsen er like dårlig der. Hvis det er tilfellet blir jeg vel nødt til å vente til de klarer å øke dpi'en en god del før jeg gidder å kjøpe... :sad:

Ehm, for det første, MX serien bruker den samme optiske teknologien, det er ikke forskjell på MX500 og MX700 utenom det faktum at MX700 er trådløs. Så det du opplevde kan IKKE, jeg repeterer, IKKE, ha vært hakking pga at den er trådløs eller lav overføringsfrekvens av oppdateringssignaler, da jeg selv har testet denne, og den overfører så fort den kan, som vil si, på en USB-tilkobling så oppdateres musepekeren seg i 120-125 ganger i sekundet. Gamle trådløse hadde "usle" 40, noe som gjorde at de var ubrukelige som spillmus da vi ofte gjør mange småjusteringer hvor 40 oppdateringer i sekundet ikke er godt nok.¨

Og MX700 hakker IKKE når du snur deg fort. Den er som alle nye optiske datamuser, "skipfree".

Oppløsningen deres er som alle andre nyere optiske muser, av bedre kvalitet -> 400-800 dpi, noe som er mer enn nok for de fleste.

---------------------------------------------------

Boomslang 1k og 2k, de er noe dritt. Jeg har eid 2 1000 modeller, og en 2000 modell. Og noe mer selvdestruktive datamuser skal du lete lenge etter. Den patenterte støvblokkeren er flink til å blokke støv (?) inne i musa. Du må renske rullene stadig vekk. Knappene og musehjulet liker å forstyrre hverandre, alla scroll = scroll og heng av museknapp(ene).

De går også i stykker fortere enn andre mus, og det eksisterer vel enda ikke Windows XP drivere? Tror ikke det nei.

Er det noe du vil ha idag, så er det optisk.

Det eneste som er bra med Boomslang er den høye oppløsningen, som rett og slett kommer av at man brukker ekstremt mange små fine hakk på det hjulet som skal bli lest av "optisk" (lol).

Og ettersom det er så mange fine hakk, kan man ikke røre musa kjapt, som man kan med optiske mus. For den har ikke god nok sporing, og sporer helt av!

Mvh kjello2

Kjøp MX500 om du finner, hvis ikke MS v3

[ Denne Melding var redigert av: kjello2 på 2002-11-10 02:01 ]

Lenke til kommentar

Gratulerer med ny mus. Den nye MX serien til logitech er knallbra. Bare lurte på en ting. Hvordan kan du mislike MX700 hvis du aldri har prøvd den før?

Jeg har selv MX700 og den er faktisk mer responsiv og presis enn min gamle Intellimouse Explorer 3.0 :smile:

Lenke til kommentar

Eg skal få MX500 til jul av min søster :smile:

Gleder meg som ett lite barn da eg har en gammel logitech standard ball mus og knappene har begynt å klikke. Har kun hørt gode ting om MX serien.

Har i tilleg en optisk trådløs mus fra fujitsu siemens men den er noe dritt til spill. Det var hele 600kr rett i bosset! Er det noen som vil kjøpe den? Den er den beste musen du kan få tak i!

[ Denne Melding var redigert av: SnowDOG_ på 2002-11-12 03:01 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...