Åsmund Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Hei. Jeg bor i Notodden og jeg har aldri valgt kraftleverandør før så noen anbefalinger hadde vert kjekt. Jeg har funnet ut av ved lavt stømbruk lønner det seg ikke å ha fastpris så det gjennstår standard variabel pris og spotpris. Er det mulig å beregne hva som mest sansynlig er mest lønnsomt. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 (endret) Konkurransetilsynet.no har en fin kalkulator. Men blir forbruket lavt nok så spiller det egentlig ikke noen rolle hvilken leverandør du velger, og da kan det være like greit å gå for praktiskheten ved å velge den strømleverandøren som samfakturerer med netteier (altså at du får alt på en faktura), men du ser jo det raskt hvor mye du tjener på å velge en eventuelt annen Endret 23. oktober 2006 av Lomz Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Har man økonomisk ryggrad til å tåle store svingninger i kraftprisen, bør man velge spotpris eller liknende avtaler. Disse vil være billigst over tid. Jeg har selv, og anbefaler www.ge.no sitt abonnement som heter "markedskraft, GE lavpris" Fastbeløpet er kun 19,- per måned, og et slikt abonnement vil være spesielt lønnsomt hvis du bruker lite strøm. Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Jeg har selv, og anbefaler www.ge.no sitt abonnement som heter "markedskraft, GE lavpris" Fastbeløpet er kun 19,- per måned, og et slikt abonnement vil være spesielt lønnsomt hvis du bruker lite strøm. Med fast påslag blir det mer lønnsomt jo mer man bruker. Sammenliknet med f.eks. Lyses påslag på 1,75 øre pr/kWh må man bruke minst 13 MWh/år for at GE skal bli rimeligere. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Generelt sett kan man vel si at for de som bruker lite strøm så lønner det seg med spotpris hvor påslaget er per khw, mens for de som bruker vanlig eller mye med strøm så lønner det seg at påslaget kommer som et fast beløp per måned. Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2006 Hva er lite strøm egentlig? Jeg kommer nok til å bruke lite strøm i forhold til mange ialefall fordi jeg primert bruker ved som oppfyring. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Hva er lite strøm egentlig? Jeg kommer nok til å bruke lite strøm i forhold til mange ialefall fordi jeg primert bruker ved som oppfyring. 7148619[/snapback] I mine øyne er det fra 0 - 13000/15000kwh per år Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå