Gå til innhold

SK Brann - Bergens Stolthet


DrThomas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Herregud for noen historieløse innlegg dere kommer med her, Østlendinger...

 

Martin Andresen løy til hele Bergen, stilte på pressekonferanse i VIF klær under kontrakt med Brann, prøvde å dra med seg andre Brannspillere da han ble ansatt i Vålerengen og så videre. Ja, han gjorde jobben sin i fjor, men man blir ikke helt av å oppføre seg så tåpelig som han gjorde. I allefall ikke i Bergen. Dessuten gikk han til Vålerengen - selvfølgelig skal det pipes! Var så fantastisk herlig å slå dere i dag, og sende Martin hjem som en taper. Det fortjener han.

 

Forøvrig var ikke VIF- fansen særlig glade når Adrian Gashi gikk til Brann heller.

 

Ellers om kampen i dag; jeg syntes vi absolutt mangler noe framover, og vi slet med Vålerengas 3-5-2 formasjon i første omgang. Så bedrer det seg, og vi eier andre omgang med en rekke sjanser som burde vært mål av. Det ser absolutt lovende ut dette her, men offensivt bør vi gjøre noe. Demba er fantastisk individuelt, men han virker så ufattelig uinteressert i boksen. Dessuten er samarbeidet mellom han og Helstad noe svakt. Når Winters kommer innpå ser vi en klar forskjell, der vi kommer til mange flere sjanser grunnet gode kombinasjoner framme.

 

Uansett, hva klager vi på? Vi banket Engen, vi sendte Andresen hjem med et surt fjes og vi holdt et helvetes liv på tribunen - slik en 16. mai skal være, med andre ord.

 

kapitalisten: "Brann, Brann skal pisse på VIF igjen" sangen hørte jeg ble forsøkt dradd igang flere ganger av øvre Hansa, men det var svært få som visste hvilken sang det var. Forøvrig har denne blitt sunget før på Stadion, men har ikke blitt sunget de siste årene. Uansett var "For vi hater Engen/ Og sånn klapper Engen" herlig.

Endret av Ispep
Lenke til kommentar
Herregud for noen historieløse innlegg dere kommer med her, Østlendinger...

 

Martin Andresen løy til hele Bergen, stilte på pressekonferanse i VIF klær under kontrakt med Brann, prøvde å dra med seg andre Brannspillere da han ble ansatt i Vålerengen og så videre. Ja, han gjorde jobben sin i fjor, men man blir ikke helt av å oppføre seg så tåpelig som han gjorde. I allefall ikke i Bergen. Dessuten gikk han til Vålerengen - selvfølgelig skal det pipes! Var så fantastisk herlig å slå dere i dag, og sende Martin hjem som en taper. Det fortjener han.

 

Forøvrig var ikke VIF- fansen særlig glade når Adrian Gashi gikk til Brann heller.

 

Ellers om kampen i dag; jeg syntes vi absolutt mangler noe framover, og vi slet med Vålerengas 3-5-2 formasjon i første omgang. Så bedrer det seg, og vi eier andre omgang med en rekke sjanser som burde vært mål av. Det ser absolutt lovende ut dette her, men offensivt bør vi gjøre noe. Demba er fantastisk individuelt, men han virker så ufattelig uinteressert i boksen. Dessuten er samarbeidet mellom han og Helstad noe svakt. Når Winters kommer innpå ser vi en klar forskjell, der vi kommer til mange flere sjanser grunnet gode kombinasjoner framme.

 

Uansett, hva klager vi på? Vi banket Engen, vi sendte Andresen hjem med et surt fjes og vi holdt et helvetes liv på tribunen - slik en 16. mai skal være, med andre ord.

 

kapitalisten: "Brann, Brann skal pisse på VIF igjen" sangen hørte jeg ble forsøkt dradd igang flere ganger av øvre Hansa, men det var svært få som visste hvilken sang det var. Forøvrig har denne blitt sunget før på Stadion, men har ikke blitt sunget de siste årene. Uansett var "For vi hater Engen/ Og sånn klapper Engen" herlig.

 

Hva med Tore Andre Flo a?

Var ganske massiv pipekonsert mot han i 2005.

 

Gashi i serieåpningen kan vel nevnes også.

 

Hva har disse gjort som er så ille?

Flo dro til utlandet og Gashi fikk lite spilletid. Idiotisk å pipe ut disse da.

Lenke til kommentar

Oisann, her ser jeg det er hårsåre utlendinger ute å går. Gashi ble ikke på noen måte pepet ut. Han fikk ingen pipekonsert i det hele tatt. Det er forøvrig helt latterlig av deg å snakke om Gashi. Du har fått med deg hvordan han ble tatt i mot i Bergen, men du har tydeligvis ikke fått med deg hvordan han ble tatt i mot på Ullevaal..

Det er MANGE spillere som blir godt mottatt på Stadion - Helge Haugen, Martin Knudsen osv.

 

Tor André Flo returnerte til Vålerengen når Brann hadde solgt han videre til England for (!) 3.7 millioner, en lav sum når man ser på hvor suksessfull han var. Karadas gikk til RBK. Slik blir det pipekonsert av.

 

Forventer dere at vi skal juble over motstandernes spillere? Jeg driter vel i at "noen klubber hyller alle spillere".

 

Gidder forøvrig ikke å diskutere hvorfor vi er så "slemme" mot andre spillere. Nå skal jeg bare nyte seieren.

Endret av Ispep
Lenke til kommentar
Men herregud da! Vi snakker ikke bare om engangstilfellet Andresen vel! Brann supporterne har jo alltid vært sånn mot tidligere spillere!

 

Noen klubber hyller alle tidligere spillere.

Tull. Det har med hvordan exiten til spillerne er. Gashi, Sæternes, Andresen og Flo har en historie som gjør at supporterne har fått de opp i halsen. Sutring, spilleragenter, og forsøk på å ta med seg medspillere / trenere til andre lag er stikkordet.

 

Ser man på spillere som Helge Haugen, Martin Knudsen og Raymond Kvisvik har de alltid fått bra mottakelse.

 

Noen klubber hyller alle tidligere spillere.
Hvilke? Endret av ibrotha
Lenke til kommentar
Herregud for noen historieløse innlegg dere kommer med her, Østlendinger...

 

Martin Andresen løy til hele Bergen, stilte på pressekonferanse i VIF klær under kontrakt med Brann, prøvde å dra med seg andre Brannspillere da han ble ansatt i Vålerengen og så videre. Ja, han gjorde jobben sin i fjor, men man blir ikke helt av å oppføre seg så tåpelig som han gjorde. I allefall ikke i Bergen. Dessuten gikk han til Vålerengen - selvfølgelig skal det pipes! Var så fantastisk herlig å slå dere i dag, og sende Martin hjem som en taper. Det fortjener han.

 

Forøvrig var ikke VIF- fansen særlig glade når Adrian Gashi gikk til Brann heller.

 

Ellers om kampen i dag; jeg syntes vi absolutt mangler noe framover, og vi slet med Vålerengas 3-5-2 formasjon i første omgang. Så bedrer det seg, og vi eier andre omgang med en rekke sjanser som burde vært mål av. Det ser absolutt lovende ut dette her, men offensivt bør vi gjøre noe. Demba er fantastisk individuelt, men han virker så ufattelig uinteressert i boksen. Dessuten er samarbeidet mellom han og Helstad noe svakt. Når Winters kommer innpå ser vi en klar forskjell, der vi kommer til mange flere sjanser grunnet gode kombinasjoner framme.

 

Uansett, hva klager vi på? Vi banket Engen, vi sendte Andresen hjem med et surt fjes og vi holdt et helvetes liv på tribunen - slik en 16. mai skal være, med andre ord.

 

kapitalisten: "Brann, Brann skal pisse på VIF igjen" sangen hørte jeg ble forsøkt dradd igang flere ganger av øvre Hansa, men det var svært få som visste hvilken sang det var. Forøvrig har denne blitt sunget før på Stadion, men har ikke blitt sunget de siste årene. Uansett var "For vi hater Engen/ Og sånn klapper Engen" herlig.

 

Hva med Tore Andre Flo a?

Var ganske massiv pipekonsert mot han i 2005.

 

Gashi i serieåpningen kan vel nevnes også.

 

Hva har disse gjort som er så ille?

Flo dro til utlandet og Gashi fikk lite spilletid. Idiotisk å pipe ut disse da.

 

Flo er den største svikeren i Branns historie, og overgår Martin soleklart. Flo spilte på Brann på det tidspunktet der bosman-dommen var rykende fersk, og Flo utnyttet dette på det groveste. Brann hadde her en spiller i topp europeisk klasse som kunne gi mange millioner i kassen, men Brann måtte nøye seg med underkant av 4 millioner kroner for Chelsea. Her gjorde Chelsea et skikkelig varp med tanke på at de solgte han videre for 180 (?) mill til Rangers (bare for å sette det i perspektiv). Brann kunne i alle fall fått 40-50 millioner for han. I årene som fulgte etter at Flo stakk fikk Brann massevis av økonomiske problemer, nesten-konkurs og så videre. Dette hadde vært unngått om vi hadde fått solgt Flo for en skapelig pris.

 

Vi klapper for folk som gjør en innsats og blør for drakten. Vi har klappet for Per Egil Ahlsen, Helge Haugen og Raymond Kvisvik, for å nevne noen.

Lenke til kommentar

Er noe spillere som virkelig har forlatt Brannsupporterne med en sur smak i munnen. Andresen, Sæternes og Flo er noen av dem, og historiene bak mener jeg er god nok grunn for å pipe dem ut (er bare å lete, så finner dere dem).

 

Ellers er det vel ingen tidligere brannspillere i dagens serie brannsupporterne virkelig piper ut når de kommer tilbake på stadion. Ser ikke helt at argumentene en kommer med at vi er værre på dette enn noen andre er begrunnede.

Lenke til kommentar
Det er MANGE spillere som blir godt mottatt på Stadion - Helge Haugen, Martin Knudsen osv.

Martin Knudsen, Helge Haugen.. Spillere som ikke er gode altså. Folk som blir pipet ut, er gode spillere. Det sier seg selv. Vi vil jo selfølgelig ikke miste gode spillere!

 

Herregud, for et håpløst argument. Har du i det hele tatt lest det som er skrevet over? De som blir BUET på og (som Martin Andresen opplevde) får pipekonsert får det av en grunn. Det har da vel ikke noe å si hvor gode de er. Du nevner altså ikke Raymond Kvisvik som har vært en god spiller på Brann for en grunn?

Lenke til kommentar
Ikke for å skryte veldig av klubben jeg heier på men Oddrane jubler for alle tidligere spillere.

 

Forresten et sjeldent fenomen innen enga også.

 

Ser ikke at det er så mye å skryte over egentlig. Sportslig er det, greit nok. Men man må ikke forvente at svikere får applaus, i allefall ikke på Brann Stadion.

Lenke til kommentar
Herregud for noen historieløse innlegg dere kommer med her, Østlendinger...

 

Martin Andresen løy til hele Bergen, stilte på pressekonferanse i VIF klær under kontrakt med Brann, prøvde å dra med seg andre Brannspillere da han ble ansatt i Vålerengen og så videre. Ja, han gjorde jobben sin i fjor, men man blir ikke helt av å oppføre seg så tåpelig som han gjorde. I allefall ikke i Bergen. Dessuten gikk han til Vålerengen - selvfølgelig skal det pipes! Var så fantastisk herlig å slå dere i dag, og sende Martin hjem som en taper. Det fortjener han.

Men VIF var det beste laget så det var vel ikke så herlig? Brann skuffer meg nok en gang, savner det de presterte på stadion i fjor.

Lenke til kommentar
kapitalisten: "Brann, Brann skal pisse på VIF igjen" sangen hørte jeg ble forsøkt dradd igang flere ganger av øvre Hansa, men det var svært få som visste hvilken sang det var.

Registrerte det. Det er likevel helt utrolig at ikke flere kaster seg på en enkel sang som denne.

 

Men VIF var det beste laget så det var vel ikke så herlig? Brann skuffer meg nok en gang, savner det de presterte på stadion i fjor.

 

Hva faen er det for en logikk? For meg personlig hadde det vært fantastisk om VIF hadde presset hele kampen, uten å score, og Sæternes/Andresen hadde scoret selvmål på overtid. Skadefryd er den eneste ekte fryd.

Endret av kapitalisten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...