Gå til innhold

SK Brann - Bergens Stolthet

DrThomas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ellers er Brann det laget jeg liker best utenom mitt eget lag , veldig sympatiske og koslige spillere. Helstad og Mjelde er bra karer - lite nykker der i gården. Men Karadas må gjøre noe med håret sitt , ser forje,,,, ut :p

Jeg skal slutte å ødelegge denne tråden og ønsker dere lykke til i fremtiden :) Love meg at dere banker LSK !

Det er litt snålt dette, men jeg og flere Brannsupportere jeg kjenner har FFK som det laget de har mest sympati med av de andre lagene i Norge. Vet ikke om det bere er pga Kvisvik (eller de fine, dog litt feilfordelte fargene FFK har).

Noen andre som har andre lag de vil trekke frem?

Endret av Ekko
Lenke til kommentar
Det er litt snålt dette, men jeg og flere Brannsupportere jeg kjenner har FFK som det laget de har mest sympati med av de andre lagene i Norge. Vet ikke om det bere er pga Kvisvik (eller de fine, dog litt feilfordelte fargene FFK har).
FFK har jo produsert noen "brann-frelsere". Per Egil Ahlsen kom fra FFK, og Kvisvik endte opp i FFK. Tore Pedersen var heller ikke så verst :)
Lenke til kommentar

Ser at alt fra droltunger til reklameguruer skal legitimere at Helstad er verdt 6 mill. i året. De må ta seg en bolle. Han kan få en fet bonus når han hjelper Brann til CL gruppespill og ellers akseptere at han har suksess fordi han spiller på Brann og Brann spiller slik de gjør og har typene og spillestilen som kan fore ham med baller.

Fyren er 30 år og snakker om utlandet men bare hvis det er snakk om en av de 5 største ligaene? Jada, vi ser jo hvor suveren han er når det er internasjonal kvalitet på motstanderen. Tenker Helstad og agenten hans skal ta seg ett stykke realitets-pai og akseptere at dagens topp lønns-skikt i Brann er VELDIG godt betalt.

Ha en fin dag. :)

Endret av huffadhemi
Lenke til kommentar

Greit nok at Brann har sin stil, men det er få andre spillere som klarer å få like mange sjanser og samtidig score på så stor andel av mulighetene. Ikke at jeg er for at han skal ha en slik lønn, men det er ikke til å plassere hvem som helst og tro de vil komme i like mange scoringsposisjoner og få like stor uttelling.

Hurtigheten og målfarligheten gjør at motstanderne ikke tør slippe seg like mye løs. Det løsner på det defensive presset bare å ha han der fremme. Hans rolle skal ikke nedvurderes.

Lenke til kommentar

Riktig det du sier, jeg måtte bare blåse ut litt. Helstad er en knallgod spiller men han har vokst sammen med Brann og hvis han absolutt vil ha 6 mill. i året kan han jo spille for Brügge eller lignende og se om kan være like god der. Spillere skal selvfølgelig ha sin del av kaken og noen kan godt få mer enn andre men 6 mill er en sum som pr. i dag ikke hører hjemme i norsk fotball med mindre man bidrar til å få laget til CL og kan få en bonus tilsvarende sin rolle i suksessen.

At Helstad er en dyktig målgjører er det ingen tvil om men han er fremdeles avhengig av noen som gir ham mulighetene. Øvre lønnskikt/best betalt er ok. Langt over, nix.

Obs at dette handler om hvordan jeg mener det bør være og jeg forstår at det for Brann kan være gunstig å pøse penger over Helstad både på kort og lang sikt. Men litt av gleden med spillet forsvinner når folk skal ha så voldsomt mye mer over kort tid og spillet skal måles i penger og noen få idoler. Det var enklere før når Arne Møller var gymlæreren min. Jaja.

Lenke til kommentar
6 mill i året var inkludert sign-on-fee og bonuser...

Det er det en del andre som ikke er særlig langt unna om de feks har 3 mill i grunnlønn.

Så kan han få 3 mill i grunn/sign-on og 3 mill ved CL spill. Problem solved. :D

Edit: Jeg håper det blir en løsning for det er virkelig en fryd å se Helstad smite gjennom på en flott stikker og se ballen i nettmaskene.

Edit2: Ser at dialogen er god. Blir vel sydd sammen en pakke som ser pen ut fra alle kanter og alle er happy. Unntatt surpompen her da (:!:) som fremdeles synes at fokuset i vår kjære sport blir helt feil til tider. Men jeg kan kanskje rette mer av min vrede mot media. Ser ut til at det meste skal vinkles gjennom Huseklepp/Helstad effekten nå. "Skjelbred blir rik p.g.a. Huseklepp sin lønn..."

Endret av huffadhemi
Lenke til kommentar

Har de kommet med regler for det også? Skandale.

Jeg trodde de stod i tunellen sist pga drittvær, er forsåvidt greit at de ikke står og blir kald og stiv i regnet mens navnene leses opp, men om været er bra burde de stå på matten.

Lurer på hvem som kommer opp med alle disse forslagene. Gjør de endringer bare for endringenes skyld eller har faktisk noen kommet og klaget på at de ikke liker opplegget slik det var?

Lenke til kommentar
6 mill i året var inkludert sign-on-fee og bonuser...

Det er det en del andre som ikke er særlig langt unna om de feks har 3 mill i grunnlønn.

Så kan han få 3 mill i grunn/sign-on og 3 mill ved CL spill. Problem solved. :D

Edit: Jeg håper det blir en løsning for det er virkelig en fryd å se Helstad smite gjennom på en flott stikker og se ballen i nettmaskene.

Edit2: Ser at dialogen er god. Blir vel sydd sammen en pakke som ser pen ut fra alle kanter og alle er happy. Unntatt surpompen her da (:!:) som fremdeles synes at fokuset i vår kjære sport blir helt feil til tider. Men jeg kan kanskje rette mer av min vrede mot media. Ser ut til at det meste skal vinkles gjennom Huseklepp/Helstad effekten nå. "Skjelbred blir rik p.g.a. Huseklepp sin lønn..."

Rent personlig og prinsippielt sett så kan alle fotballspillere på banen (toppspillere) få lønnen sin minst halvert. Kanskje man da kan ta seg råd til å ha ungene med på stadion uten at man må selge seg selv på hjørnet i forkant (ikke det at jeg gjør det altså :whistle: ). Billettprisene er latterlige og det er provoserende å se lønningene de suger til seg som igjen skaper press på billettprisene.

Selv trener jeg et fotballag og får den nette sum av 0,- Strengt talt taper jeg penger på det, da det forhindrer mulighet til å jobbe for lønn noen timer i uken. Men så er det ikke penger som motiverer meg, noen må jo brøle på de stakkars guttene og piske dem rundt i regnet. Så det kan like godt være meg som gjør det.

Ironisk nok betaler man 1000,- for å ha ungen sin på laget. Ikke særlig mye man får igjen for det, går vel til byråkrati i NFF.

Lenke til kommentar
*snip*

Lurer på hvem som kommer opp med alle disse forslagene. Gjør de endringer bare for endringenes skyld eller har faktisk noen kommet og klaget på at de ikke liker opplegget slik det var?

Begrunnelsen jeg har sett er at med ulikt opplegg rundt omkring vil noen lag starte kampen noen minutter senere enn andre og det åpner i teorien for at noen lag kan spille på resultat i andre kamper. Slikt er urettfeigt som de sier i barnehagen.

Men jeg ser jo behovet for like forhold, spesielt når det drar seg til på slutten av sesongen.

Lenke til kommentar

Klart at folk kan ta 'en Riseth' for å utsette kampslutt men NFF vll vel at eventuelle forskjeller skal være som følge av spillets gang og ikke som følge av 'en Rekdal'. Ved lik kampstart er det én mindre grunn til å skylde på NFF for at man rykket ned. Ikke at det har plaget meg at noen lag starter noen minutter senere men jeg ser poenget til NFF selv om det blir veldig teoretisk.

Når det gjelder lik kampdag kan det godt være obligatorisk noen runder tidligere enn nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...