Gå til innhold

SK Brann - Bergens Stolthet


DrThomas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bulletus sin oppførsel får stå for hans egen regning. Han fremstår som Riseth.

 

Å skylde på dommeren, gressteppet, vinden, regnet eller alt mulig i en kamp hvor Fredrikstad gir oss kamp til døren er patetisk! Han må personlig innse at Fredrikstad er et outsiderlag i begge ender av tabellen i år, og det gjelder begge. Får Fredrikstad stang-ut som Start i fjor kan faktisk Fredrikstad RYKKE NED, så enkelte aristokrater må jekke seg ned littegranne. Dette sier jeg ikke for å pisse på klubben deres og hype opp min egen klubb for moralen er som så: Dere har et lag som (som beskrevet ovenfor) med en del stang-ut kan rykke ned, og kommer til Brann Stadion hvor så og si ingen tar poeng og delvis spiller ut fjorårets seriemester. Ikke vær etterpåkloke. Fredrikstad kom seg jævlig greit fra denne kampen, sett bort fra resultatet. Dem burde være stolte og bare glede seg til fortsettelsen.

 

Men hvis du heller velger å gneldre over forspilte sjangser så er det ditt valg. Men hva hvis-men-om-at Bjarnason hadde SCORET rett før pause? hadde du da sagt hvis-men-om-at Staw hadde reddet den ballen?

 

Jeg kan fint forstå at FFK-fans vil ha frispark i 2-1 situasjonen. Jeg kan fint forstå at det var mange situasjoner som kunne diskuteres, men da får FFK-fans være såpass mottagelig at dere fint kan forstå at også Brannfansen ble jævlig frustrert over dommeren (Ref. Situasjonen hvor Karadas ble avblåst og til slutt fikk gult kort). Samtidig nytter det ikke å bestandig mene at det er greit at Piiroja kan heade ballen med armene hevet hver jævla gang (som han gjør), og falle sammen og kollapse i gråt den gangen han får litt juling tilbake.

 

Så ta deg sammen for helvete. Du fremstår ynkelig og patetisk på en dag du skal gå med hodet høyt hevet.

Endret av Insty
Lenke til kommentar
Så ta deg sammen for helvete. Du fremstår ynkelig og patetisk på en dag du skal gå med hodet høyt hevet.

 

Det var da grådig til følelser :)

 

Selfølgelig er jeg fornøyd med kampen og innsatsen fra laget mitt ;)

 

Men uten Helstad hadde dere tapt i dag , hold han skadefri ,,,,,,,

Endret av Bulletus
Lenke til kommentar

Hadde dere hatt bedre spisser hadde dere vunnet idag. Man kan snakke bredt og vidt om potensial og teknikk og alt mulig men missen til Tarik går ikke på uflaks. Det går på ren udyktighet. Og Ramberg er ikke kjent for å score akkuratt. Spiss er han heller ikke, men å sette den ballen i stolpen er en prestasjon i seg selv.

 

Så kanskje man samtidig skal ta en opprydning hos seg selv før man går løs på dommeren. Sist jeg sjekket var det bare 1-0 hvor Helstad gjorde forarbeidet selv.

Endret av Insty
Lenke til kommentar
Hadde dere hatt bedre spisser hadde dere vunnet idag. Man kan snakke bredt og vidt om potensial og teknikk og alt mulig men missen til Tarik går ikke på uflaks. Det går på ren udyktighet. Og Ramberg er ikke kjent for å score akkuratt. Spiss er han heller ikke, men å sette den ballen i stolpen er en prestasjon i seg selv.

 

Så kanskje man samtidig skal ta en opprydning hos seg selv før man går løs på dommeren. Sist jeg sjekket var det bare 1-0 hvor Helstad gjorde forarbeidet selv.

 

 

Skåret ikke Helstad hatrick ? Ingen andre på brannlaget var i nærheten av dette .

Du kan vel være så ydmyk å si at Helstad er forskjellen på medalje eller ikke ? O)

Hvis det var VI som hadde hatt Helstad ok ikke dere , hva hadde skjedd ? :p

Endret av Bulletus
Lenke til kommentar

Uten Elylounoussi hadde ikke Fredrikstad scoret i dag, så det er jo greit:)

 

Om Helstad er forskjellen på medalje eller ikke? Nei.

Om Helstad er forskjellen på gull eller ikke? Ja, godt mulig.

 

Ingen vet hvor mange mål Demba ville scoret om han spillte for Helstad i dag. Brann har et godt lag, ikke bare Helstad.

Lenke til kommentar

Herregud. Nå må folk skjerpe seg. Hvorfor har det seg at enkelte spisser bøtter inn mål for noen klubber og stagnerer helt i andre? Jo, fordi spillesystemet ikke er tilpasset dem. Så å si at Helstad er forskjellen på gull og noe annet er hårreisende, da Brann har utviklet et lag av mange "korrekte" spillertyper og derav fått en slik spillestil. Ingen er bedre enn laget. Helstad er veldig god, men ingen forskjell på gull og noe annet. Helstad hadde vært null niks uten de rette stikkerene / bakromspasningene, uten samhandlingen med Karadas og lignende. Han viser at han er en klok fotballspiller, men det er en grunn til at Helstad slår til i Bergen og ikke i Trondheim. Så nei, så ydmyk er jeg ikke. Jeg er faktisk helt uenig med deg. Man kan ikke bare plassere Helstad på hvilket som helst lag og forvente han skal bli toppscorer i hver av dem.

 

Hvis dere hadde hatt Helstad undrer jeg meg dog på om at han hadde scoret. Men det er ingen annen grunn enn at dere har en lik spisstype i Tarik. Dog en dårligere versjon.

Lenke til kommentar

http://fotball.bt.no/incoming/article103832.ece

 

– Helstad har mer erfaring enn meg, det er mye læring å hente ut av det han gjør. Det hadde vært artig å ha hatt en med hans erfaring på laget, sier Elyounussi.

 

Ser Elyonoussi gjerne ville hatt en spiller som Helstad på laget. Tror sjansene for at han kommer til Brann er større enn at Helstad tar turen motsatt vei...

 

Hadde vært en veldig flott signering etter denne sesongen for å bygge opp en erstatter til den gangen Thorstein ikke greier tempo lengre.

Lenke til kommentar
Det er godt å se at dagens papirutgave av VG er enig med meg , Brann skulle ALDRI ha hatt 2 av målene , klare frispark i forkant .
Bladde kjapt gjennom, men det var vel bare ett mål det var snakk om som tvilsomt i papirutgaven? Piroja reiv og sleit han og, jeg så i alle fall en situasjon foran FFK-målet der armene til Piroja ligger godt plantet oppå skuldrene til Karadas. Endret av ibrotha
Lenke til kommentar

VG son fotballfaglige kompetanse er for meg for alltid ødelagt etter at de presterte å gi Andresen terningkast 7 etter serieåpningen. At jeg er uenig har INGENTING med mine følelser for Martin i kraft at jeg er Brannsupporter, ikke kom med den. Er det noen OBJEKTIVE mennesker som seriøst kan si at Martin presterte til en 7'er?

Lenke til kommentar

En moderatornotis: Hold dere for god til å diskutere hverandre. Vi skal diskutere Brann, ethvert "du" type formulering er uønsket og om man verdsetter forumtilbudet så bør man opptre deretter. Men hva dere vil om hverandre, men ikke forsøple denne eller andre tråder med slik personkjekling. Savy? :)

 

(ikke diskuter moderering i tråden, ta slik på pm så vi unngår kapring av tråd).

Lenke til kommentar
Det er godt å se at dagens papirutgave av VG er enig med meg , Brann skulle ALDRI ha hatt 2 av målene , klare frispark i forkant .

 

Ja for så lenge VG er enig MÅ det jo være sånn.. Herlighet.

 

Nå har det seg slik at nesten en samlet presse mener at FFK skulle hatt frispark i forkant av den ene Brann skåringen og at Brann fikk et veldig billig friskspark foran det andre målet , det er ikke bare VG eller "ekspertene" på TV2 som mener dette . Som ihuga FFK-supporter gjorde det litt vondt å see guttæne bli snytt for poeng på den måten , vi skulle tilmed hatt en straffe da Islendingen vår ble dratt ned i feltet :(

Men nok om dette .

 

Over til Brann : Kunne dere altså tenkt dere Tarik ettervært ? Jeg vil heller at han utvikler seg videre i norge enn å bli benkesliter på feks Chelsea :) Han er 20 år og har vel litt igjen for å vise sitt ordentlige potentsial , jeg digger måten han vender ballen bort fra motspiller på , med begge bein .

Hvor mye tror dere Brann er villi å betale for Tarik ?

 

Ellers er Brann det laget jeg liker best utenom mitt eget lag , veldig sympatiske og koslige spillere. Helstad og Mjelde er bra karer - lite nykker der i gården. Men Karadas må gjøre noe med håret sitt , ser forje,,,, ut :p

 

Jeg skal slutte å ødelegge denne tråden og ønsker dere lykke til i fremtiden :) Love meg at dere banker LSK !

Endret av Bulletus
Lenke til kommentar
Over til Brann : Kunne dere altså tenkt dere Tarik ettervært ? Jeg vil heller at han utvikler seg videre i norge enn å bli benkesliter på feks Chelsea :) Han er 20 år og har vel litt igjen for å vise sitt ordentlige potentsial , jeg digger måten han vender ballen bort fra motspiller på , med begge bein .

Hvor mye tror dere Brann er villi å betale for Tarik ?

Mye! Men tror neppe FFK selger til en norsk klubb, selv med de overgangssummene vi har sett i vinter. Europeiske storklubber snuser på han, og da er det adskillig større summer vi snakker om :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...