Gå til innhold

SK Brann - Bergens Stolthet

DrThomas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-EIV2CS

beklager, det innlegget ble litt dårligt formulert. jeg mener at man må ha naturlig gress på slike baner og ikke lage helt nye med kunstgress.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS

Vi har spillere som ikke vil spille på kunstgress, kunstgress kan gi kreft og det bør være naturligt gress, verden er komt for langt.

Lenke til kommentar

Naturgress kan også være et lite mareritt. Se på Arena Sør feks, der skulle det originalt legges kunstgress - men så kom flere av spillerne og utalte seg om at de ikke likte en slik løsning.

Så valgte de naturgress istedenfor - noe som viste seg å bli en potetåker med det klimaet og groforholdene som fantes på det stedet.

Lenke til kommentar
Naturgress kan også være et lite mareritt. Se på Arena Sør feks, der skulle det originalt legges kunstgress - men så kom flere av spillerne og utalte seg om at de ikke likte en slik løsning.

Så valgte de naturgress istedenfor - noe som viste seg å bli en potetåker med det klimaet og groforholdene som fantes på det stedet.

Slik jeg oppfattet det så snudde Start på flisen altfor sent og naturgresset fikk ikke skikkelig grobunn... De startet å spille på det altfor tidlig i forhold til når de plantet det, og derfor ble det så fort revet opp. Det er jo en grunn for at det bedret seg med tiden.

Du må huske at Sør Arena bare ligger noen kilometer fra Kristiansand Stadion, som flere ganger har hatt et veldig, veldig bra banedekke. Kristiansand er vel også en av de få byene som virkelig har et klima som inviterer til naturgressfotball.

------

Brann Stadion har ikke alltid klart seg bra med naturgress, nei. Vi har siden 1970 hatt den velkjente "glentorangropen" rett ved femmeteren i hansasvingen. Når Brann spilte en UEFAcup kamp mot Glentoran på midten av 70-tallet var det stort uvær og de mange tøffe duellene i feltet satt sine spor, - så grove spor at det aldri har gått an å plante nytt gress der. Gropen ble vel fjernet i fjor eller forfjor med noe jeg TROR er kunstig dekke (men jeg legger vekt på "tror"). Men så er dette bare en sort grop midt inni fem-meteren på ca 2x3 meter.

På grunn av denne Glentorangropen var ikke målet ved hansatribunen så stort som det skulle være. Det var store avvik på størrelsen på målene fra den ene til den andre siden av banen. Dette var grunnen til at brann valgte å tette igjen blandt annet glentorangropen og jevne ut banen i 16-meteren. Avviket TROR jeg var på noe så stort som 7 cm. Sånn sett har banedekket på Brann Stadion vært særdeles ujevnt en god stund allerede og jeg merker meg fortsatt at det er på de "faste plassene" vanndammer samler seg ved regnvær.

Endret av Insty
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...