Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Ja, leste det på tekst-tv, minst ute i 3 mnd "/ Lenke til kommentar
kapitalisten Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Åpner for kunstgress på stadion. Hadde vært en tragedie om dette blir tilfelle. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Er det Heldstad som ikke spiller på kunstgress? Lenke til kommentar
kapitalisten Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 (endret) Han unngår ihvertfall konsekvent å trene på plast. Men det er ikke bare han som har innvendinger mot kunstgress. Hele det sportslige apparatet, samt supportere er jo sterkt imot. Endret 14. mars 2008 av kapitalisten Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Hva er så galt med kunstgress egentli? Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 (endret) En fotballarena i øverste divisjon skal ha naturlig gress, sånn er det bare. Idiotisk hvis Brann skulle skifte til kunstgress Endret 14. mars 2008 av bruno99 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Som i aalesund? Lenke til kommentar
kapitalisten Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 Som i aalesund? Hva mener du? Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 ''Idiotisk hvis Brann skulle skifte til kunstgress'' ''som i Ålesund'' er vel det han mener. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 14. mars 2008 Del Skrevet 14. mars 2008 beklager, det innlegget ble litt dårligt formulert. jeg mener at man må ha naturlig gress på slike baner og ikke lage helt nye med kunstgress. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Fikk ikke svar på HVA som er negativt med kunstgress Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Vi har spillere som ikke vil spille på kunstgress, kunstgress kan gi kreft og det bør være naturligt gress, verden er komt for langt. Lenke til kommentar
Rexbatov Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Fikk ikke svar på HVA som er negativt med kunstgress Det er hardt, glatt, har sånne forbanna svarte klumper med mer. Lenke til kommentar
Deleted__- Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 De kunstgressene jeg er vandt med har underlag av betong. Jeg som har problemer med knærne kan ikke spille en time engang uten å få kjenning i knærne. Da må jeg bare legge meg ned og dø av smerte vel vitende om at resten av dagen blir sengeliggende.. Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Selvfølgelig må vi holde på naturgresset! Som nevnt ovenfor er det mye negative sider med kunstgress. Greit nok at det kanskje er billigere i drift, enklere å ha med å gjøre - men vil vi ha et Brann Stadion dekket med to cm høye "gresstuster" og oppmalte bildekk? Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Hva er egentlig vitsen med de dekka på banen?(oppmalte dekka altså) Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Naturgress kan også være et lite mareritt. Se på Arena Sør feks, der skulle det originalt legges kunstgress - men så kom flere av spillerne og utalte seg om at de ikke likte en slik løsning. Så valgte de naturgress istedenfor - noe som viste seg å bli en potetåker med det klimaet og groforholdene som fantes på det stedet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Har ikke naturlig gress fungert bra i alle år i Bergen`? Lenke til kommentar
Deleted__- Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 (endret) Naturgress kan også være et lite mareritt. Se på Arena Sør feks, der skulle det originalt legges kunstgress - men så kom flere av spillerne og utalte seg om at de ikke likte en slik løsning. Så valgte de naturgress istedenfor - noe som viste seg å bli en potetåker med det klimaet og groforholdene som fantes på det stedet. Slik jeg oppfattet det så snudde Start på flisen altfor sent og naturgresset fikk ikke skikkelig grobunn... De startet å spille på det altfor tidlig i forhold til når de plantet det, og derfor ble det så fort revet opp. Det er jo en grunn for at det bedret seg med tiden. Du må huske at Sør Arena bare ligger noen kilometer fra Kristiansand Stadion, som flere ganger har hatt et veldig, veldig bra banedekke. Kristiansand er vel også en av de få byene som virkelig har et klima som inviterer til naturgressfotball. ------ Brann Stadion har ikke alltid klart seg bra med naturgress, nei. Vi har siden 1970 hatt den velkjente "glentorangropen" rett ved femmeteren i hansasvingen. Når Brann spilte en UEFAcup kamp mot Glentoran på midten av 70-tallet var det stort uvær og de mange tøffe duellene i feltet satt sine spor, - så grove spor at det aldri har gått an å plante nytt gress der. Gropen ble vel fjernet i fjor eller forfjor med noe jeg TROR er kunstig dekke (men jeg legger vekt på "tror"). Men så er dette bare en sort grop midt inni fem-meteren på ca 2x3 meter. På grunn av denne Glentorangropen var ikke målet ved hansatribunen så stort som det skulle være. Det var store avvik på størrelsen på målene fra den ene til den andre siden av banen. Dette var grunnen til at brann valgte å tette igjen blandt annet glentorangropen og jevne ut banen i 16-meteren. Avviket TROR jeg var på noe så stort som 7 cm. Sånn sett har banedekket på Brann Stadion vært særdeles ujevnt en god stund allerede og jeg merker meg fortsatt at det er på de "faste plassene" vanndammer samler seg ved regnvær. Endret 16. mars 2008 av Insty Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå