Gå til innhold

SK Brann - Bergens Stolthet


DrThomas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra med medgansupportere?

 

Vet du hvor utrolig irriterende det er med folk som overhodet ikke intresserer seg når det går dårlig med Brann?

Da Brann kjempet på midten/bunnen av tabellen, brydde de seg overhodet ikke og det var uaktuellt å gå på stadion.

Med en gang Brann kjemper om gullet så blir alt plutselig så spennende og de syter om de ikke får biletter til kamp.

 

Jeg vil heller se 10.000 som støtter Brann i tykt og tynt, enn 17.000 der 7.000 av dem overhodet ikke støtter Brann om det går dårlig.

Lenke til kommentar

Ok, mine herrer og damer. Jeg skal dra til Bergen nå i desember, og blir der i tre dager. I og med at jeg ikke har vært i Bergen siden 2005 (!), og heller aldri besøkt Brann-butikken, så har jeg ikke perling på hvor den er... Det jeg skal ha er årets drakt...

 

Og, nei jeg er ikke medgangssupporter. Jeg har fulgt Brann trofast siden 2001, men Bergen by kjenner jeg ikke særlig godt.

Endret av SasaB
Lenke til kommentar

@Sasab En av de øverste etasjene i galleriet som ligger på torgalmenningen.

 

@Surfing elite: Selfølgelig er det ønskelig at supporterene er med i tykkt og tynt men sånn fungerer ikke verden. Skal du drive å iritere deg over medgangssupportere kommer du til å få magesår og dø før du er 50.

 

Sånn jeg ser det er det beste å ha flest mulige supportere for da tjener brann mer penger og har råd til bedre spillere og utvikling av stadion. Om noen av disse er medgangssupportere bryr jeg meg ikke om.

 

Og mange av det som "plutselig" ble intresert i brann nå når brann vant kommer til å vere med flere år fremover.

 

Eneste jeg synes er irriterende med medgangsupportere er når de klager over at de ikke får billeter. Men synes igrunn det er like irriterende med vanlige supportere som klager når de ikke får billeter. For faen skaff parour kort når man er så intressert.

Lenke til kommentar
@Sasab En av de øverste etasjene i galleriet som ligger på torgalmenningen.

 

@Surfing elite: Selfølgelig er det ønskelig at supporterene er med i tykkt og tynt men sånn fungerer ikke verden. Skal du drive å iritere deg over medgangssupportere kommer du til å få magesår og dø før du er 50.

 

Sånn jeg ser det er det beste å ha flest mulige supportere for da tjener brann mer penger og har råd til bedre spillere og utvikling av stadion. Om noen av disse er medgangssupportere bryr jeg meg ikke om.

 

Og mange av det som "plutselig" ble intresert i brann nå når brann vant kommer til å vere med flere år fremover.

 

Eneste jeg synes er irriterende med medgangsupportere er når de klager over at de ikke får billeter. Men synes igrunn det er like irriterende med vanlige supportere som klager når de ikke får billeter. For faen skaff parour kort når man er så intressert.

 

Et spesielt syn på medgangssupportere du har, må jeg si! Jeg er selvfølgelig opptatt av sportlig suksess på Stadion, men om vi hadde fylt opp hele Staddaren med barnefamilier, medgangssupportere og fjortisser som bare reiste seg til corner, klappet høflig etter scoring - hvor ville sjelen i Brann vært da?

Nå setter jeg det litt på spissen, men som SurfinElite sier, jeg ville MYE heller ha 10tusen hardcore fans som støttet laget uansett, enn 1million (om det hadde vært mulig) mennesker som ikke brydde seg om Brann om de ikke gjør det bra.

 

Forøvrig tror jeg ikke din påstand om at alle de som nå plutselig har vært med på gullfestingen i byn, kanskje sett et par kamper i høst pga. gullet, blir med videre som ekte fans. De som virkelig bryr seg om klubben har vært oppvokst med den, eller fulgt med på hvordan Brann har gjort det i flere år siden barndommen.

 

Selvfølgelig finnes det unntak, men dog!

 

Edit: Brann varsler som forventet strengt sikkerhetstilltak på Stadion torsdag. Er ventet rundt 800 kroatere - vi får håpe at de holder seg på matten.

Link

Endret av Lurvefranzen
Lenke til kommentar
Sånn jeg ser det er det beste å ha flest mulige supportere for da tjener brann mer penger og har råd til bedre spillere og utvikling av stadion. Om noen av disse er medgangssupportere bryr jeg meg ikke om.

 

Og mange av det som "plutselig" ble intresert i brann nå når brann vant kommer til å vere med flere år fremover.

 

Eneste jeg synes er irriterende med medgangsupportere er når de klager over at de ikke får billeter. Men synes igrunn det er like irriterende med vanlige supportere som klager når de ikke får billeter. For faen skaff parour kort når man er så intressert.

 

1. Tror du virkelig Brann tjener så utrlig mye på tilskuerne? Om du tror at pengene som Brann bruker på spillere kommer fra bilettintektene, så tar du nok dessvere feil

 

2. Så du tror virkelig at disse medgangsupporterne ville vært like stor fan om Brann røk ned til første eller andre divisjon? Neppe.

 

3. Hvorfor er det plagsomt med ekte supportere som klager over billetter? Det er faktisk ikke alle som er i den situasjonen at de kan ha partoutkort. Mange må prioritere jobb, reise, barn, familie osv.

Lenke til kommentar
snip

 

1. Tror du virkelig Brann tjener så utrlig mye på tilskuerne? Om du tror at pengene som Brann bruker på spillere kommer fra bilettintektene, så tar du nok dessvere feil

Nei det tror jeg ikke. Så jeg tar nok ikke feil. Men noe av det kommer derfra og noe av det kommer av alle effektene som blir solg til medgangssupporterene. (mange bekker små gjør en stor å)

 

2. Så du tror virkelig at disse medgangsupporterne ville vært like stor fan om Brann røk ned til første eller andre divisjon? Neppe.

 

 

Nei det tror jeg ikke. Jeg tror heller ikke mange av det "ordentlige" supporterene kommer til å følge de like godt.

 

 

3. Hvorfor er det plagsomt med ekte supportere som klager over billetter? Det er faktisk ikke alle som er i den situasjonen at de kan ha partoutkort. Mange må prioritere jobb, reise, barn, familie osv.

 

Joda har full forståelse for det. Men når brann vinner serien er det klart at det er mange flere som vil se kampene.

Spesielt de som har mye og si. Og da mener jeg at det er ingen grynn til å syte over at man ikke har fått billet. Brann har ikke mer enn x antall billeter og når det er x+10k som vil se kampen så sier det seg selv at ikke alle får billeter. Har du ikke annledning til skaffe partourkort og ikke får billeter til kampen så får du bare leve med det, eventuelt se kampen på tv eller pub. Verre er det ikke.

 

----

 

Når det gjelder mitt "spesielle" syn er det bare det at jeg har innsett at når ett lag gjør det så bra som brann kommer det mange flere til. Og ja de fleste kommer til å forsvinne når det går dårlig for brann. Har aldri sakt noe annet. Men noen kommer til å fortsette å følge med. De blir gjerne ikke hardcore supportere som står i storstå hver kamp, men de ser gjerne en kamp i ny og ne. Om det er 1 eller 1000 spiller vell ingen rolle.

 

De som virkelig bryr seg om klubben har vært oppvokst med den, eller fulgt med på hvordan Brann har gjort det i flere år siden barndommen.

 

Ja man kan jo ikke bli ekte supporter når man er 21 år gammel...

Lenke til kommentar

Kom litt feil ut der. Poenget er at det er et fåtall av Bergensere som blir hektet helt uten videre. Jeg har mange venner som jeg dro med inn til Bergen under gullfeiringen, de hadde det kjempehyggelig, sang sanger og koste seg. Framdeles innrømmer de til meg at de er medgangssupportere. :p

 

De liker å se Brann spille, men det er ikke om å men å se dem, med andre ord.

 

Jeg kjenner ihvertfall ingen som bare helt uten videre ble Brann supporter. De fleste har vært det siden de var liten.

Lenke til kommentar
Brann måtte virkelig vinner serien før du kunne melde deg inn i bataljonen?

 

 

Akk ja...

Jeg er ikke med i Bataljonen. Jeg har gått på Stadion over et tiår, mye med søsken i starten fordi mine foreldre ikke er bergensere. Har vært på bortekamper og har jobbet som frivillig flere hundre timer i administrasjonen og presseservice over ca 6 år. Men jeg er jo ikke medlem av Bataljonen, så da er jeg vel ikke skikkelig supporter.

Lenke til kommentar

Bare venn deg til det. De har vært sånn siden slutten av sesongen. Ikke noe "Jay, klubben vår tjener faktisk PENGER på medgangssupportere" eller "Så bra at det er andre som blir aktive i denne tråden". Det har vært gjennomgående negativ kritikk til alle som ikke har hengt her siden trådens start.

Lenke til kommentar
SurfingElite er jo faktisk brannsupporter, da.

Men hele den der "nå hinter vi til at alle som ikke har vært aktive i denne tråden siden begynnelsen er medgangssupportere"-greia som har oppstått siden Brann vant serien har begynt å irritere meg. Jeg var ikke aktiv i denne tråden før denne sesongen jeg heller, rett og slett fordi jeg ikke ante at den eksisterte. Jeg måtte få link av en forumbruker på msn for å finne ut at den eksisterte, skal jeg og være medgangssupporter før det? Dette er første året jeg ikke er på omtrent hver eneste hjemmekamp siden jeg var seks år gammel.

EDIT: Og en av grunnene til at jeg ikke har vært på stadion har vært at jeg ikke har hatt partoutkort i år, og det at det var veldig mange såkalte medgangssupportere som rant ned dørene til stadion og irriterte meg med sine "ikke fullt så edru"-væremåter.

 

Har snakka med bataljonen. Må bare kjøpe bataljonen medlemskap for i fjor på 150 kr.

Lenke til kommentar
Brann måtte virkelig vinner serien før du kunne melde deg inn i bataljonen?

 

 

Akk ja...

Jeg er ikke med i Bataljonen. Jeg har gått på Stadion over et tiår, mye med søsken i starten fordi mine foreldre ikke er bergensere. Har vært på bortekamper og har jobbet som frivillig flere hundre timer i administrasjonen og presseservice over ca 6 år. Men jeg er jo ikke medlem av Bataljonen, så da er jeg vel ikke skikkelig supporter.

 

Imponert over hvordan du klarte trekke den konklusjonen om deg selv, for det er ingen her i tråden som har sagt det.

Lenke til kommentar
Og en av grunnene til at jeg ikke har vært på stadion har vært at jeg ikke har hatt partoutkort i år, og det at det var veldig mange såkalte medgangssupportere som rant ned dørene til stadion og irriterte meg med sine "ikke fullt så edru"-væremåter.
Akkja.. Fulle 50-åringer som ikke vet hvem som spiller er alltid like gøy. Vanligvis ser man dem heldigvis bare på 16. Mai - Starter tåpelig sager solo og prøver å få med seg resten...

 

Tror forresten ikke alle visste hva de gikk til når de kjøpte partout-kort på Frydenbø i år. Første kampen satt det en stille kar mellom meg og en annen; vi er begge "bredere enn gjennomsnittet" og over gjennomsnittet engasjert. Tror fyren ble litt skremt i den kampen gitt. I alle fallså vi ikke snurten til han resten av sesongen; god plass til oss som ble igjen i alle fall :D

Lenke til kommentar

Å si at man ønsker at Brann skal bli en av de beste klubbene i skandinavia (uttalt mål fra brann), og samtidig ikke ønske medgangssupportere henger ikke på greip. Dere som sier at disse medgangssupporterne ikke bidrar økonomisk i stor grad kan ikke ha tenkt særlig igjennom dette.

 

Den økte interessen er ikke bare gjeldene i bilettsalg, men supportereffekter (som nevnt av andre) og ikke minst økte reklameinntekter. At hele bergen + flere følger med på Brann føre DEFINITIVT til at merkenavnet brann kan ta mere penger for at andre aktører skal få promotert sitt navn på arrangementer i regi av Brann.

 

Samtidig er dette med på å rekruttere nye "hardcore-fans". Jeg er ganske sikker på at en andel av disse medganssupporterne også vil følge med på Brann om de mot formodning skulle gå på en sportslig smell etterhvert (bank i bordet).

 

Få deg partoutkort og nyt fullsatte tribuner og bare lukk ørene når mase om mangel på billetter dukker opp.

Lenke til kommentar

Jeg skal "ofre" en skoledag den 10/12 for å forhåpentligvis klare å karre til meg et partoukort. Da legges den siste biten ut for salg, de blir nok revet vekk i løpet av noen timer.

 

Om jeg ikke får partoukort for 08 sesongen, slår jeg meg selv med en spade.

 

Har forøvrig vært inne på Brann galleriet å kjøpt meg 2 stk. billetter på felt D for 350 hver. Veldig stive priser, men det er verdt det!

 

Synd at det bare er solgt rundt 8000...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...