Gå til innhold

SK Brann - Bergens Stolthet


DrThomas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gullet skal hem har jo blitt Bergens snakkis i år. Husker jeg leste posten på bataljonen.no forumet, der en kar hadde skrevet sangforslaget. Det ble møtt både negativt og positivt, og mot Vålerenga ble sangen dradd i gang, og den satt som en kule. De neste sangene ble den sikkert sunget 10-20 ganger, noe som var helt på trynet.

Etter hvert har jo det blitt en sang som man synger før kampen, etter målene, etter kampen og kanskje et par ganger utenom.

 

Når det kommer til fjortis-sanger vil jeg nok si at "Tjukk og feit og full" og "Å Bergen by é nydelig" sangene hadde jeg opp til halsen under gullfeiringen i Bergen. Begge sangene er knalltøffe, og når Hansa eller en stor folkemengde synger dem sitter de jo som bare det. Men i Bergen de nettene storskjermen var oppe var det de to sangene som gikk igjen og igjen og igjen.. :p

 

Og refrenget på gullet skal hem, da, for den er jo lett for de fleste medgangssupportere å lære. :whistle:

Lenke til kommentar
Ja, det var en fantastisk versjon av den sangen. Men det blir feil å synge "Vi e Brann seriemester" i sesongen 2008 før gullet er sikret. ;)

Er vi ikke seriemestre i 2008, kanskje?

 

Eh, nei. Regjerende ja, men ikke seriemestre 2008. Om dere blir det er en annen sak, men dere er det ikke før sesongen er over.

Ta å les en gang til hva jeg skrev, er du snill.

Lenke til kommentar
Viser vel at det bare er gull som teller, viner du gull vinner du alle mulige priser også. Uansett hvor mange 100millioner kroner mer enn de andre lagene du får bruke. Var vel muligens et krav fra TV2 ledelsen og Davy Wathne at prisen skulle gå til Mjelde. Jönsson har gjort mirakler, Mjelde har gjort akkurat som forventet.

 

Seriøst, det er spillerne, trenerne og dommerne som har stemt frem vinneren. Har du problem med at Mjelde fikk tittelen, så gå og syt til spillerne og trenerne som stemte han frem som vinner fremfor å komme med nok en tullete anklage om at TV2 står bak. ;)

Lenke til kommentar

Noen som vet når billettene til kampen mot Dinamo Zagreb blir lagt ut og hvor mye de kommer til å koste? Det står på brann siden under billetter at de kun blir til salgs i brann butikkene. På billettluka.no står det at salget er stengt, kan dette stemme må jeg virkelig dra helt til brann butikken for å kjøpe billetter?

Lenke til kommentar

Brannfansen er jo kjent for flere ting:

 

* Å være mange

* Å lage svært lite lyd, tross høyt tilskuertall

* Ute av stand til å støtte laget i motgang

* Piping

 

Var forresten ganske artig på festplassen:

 

Brann.jpg

Jeg har ingenting imot brannfans , sålangtderifra. Har vært på gullnach i supportereffekter og sunget ut Bergensere på sine egne sanger :D

 

 

Hilsen Kanaris i Bergen. Jeg går forresten somregel igjennom gatene i Bergen (fra foppisen og hjem til danmarksplass) med LSK effekter og synger.. Er det noen som har sett meg? Idag så måtte jeg feire litt ekstra pga cupfinalen så flagget jeg med LSK flagg og Cupfinaleflagget..

 

 

 

 

flaggedit.jpg

Endret av CFD
Lenke til kommentar
Brannfansen er jo kjent for flere ting:

 

* Å lage svært lite lyd, tross høyt tilskuertall

Tull! Vi anser det ikke som en kvalitet å lalle i vei totalt upåvirket av kampforløpet slik som dere. Vi er derimot mer engelske i stilen og synger både høyest, klares og best når det virkelig trengs.

 

Du har helt rett i at det kan bli stille på stadion iblandt, men dette er fordi vi lever oss inn i kampen. Vi går faktisk på fotballkamp for å se på kampen og å støtte laget, ikke stå med ryggen til banen og holde konsert med shalalala, forza, allez, trommelom og andre intetsigende elementer.

 

Hilsen Kanaris i Bergen. Jeg går forresten somregel igjennom gatene i Bergen (fra foppisen og hjem til danmarksplass) med LSK effekter og synger..

Det gjør du ikke.

 

Ps: fotballpuben blir ikke kalt for "foppisen" men for "fotikken". Du kan umulig ha bodd særlig lenge i Bergen.

Lenke til kommentar

Spørs hva du definerer som lenge ,men har hatt tilholdsted i Bergen (og litt utenfor Bergen , Arna i noen år) siden sommeren 99 ;) Nå er det ikke hver eneste dag jeg ser kampene på foppisen, og jeg definerer megselv heller ikke som Bergenser. Kanarifansen i Bergen bruker foppisen (hvorfor? Nei det vet jeg ikke. Det bare ble slik). Idag så fikk jeg feks beskjeder om at folk skulle slå meg ned osv. Nok et eksempel på hvor latterlige bataljonen er , må ty til vold. Har du vært på Martins i lillestrøm? Noe slikt skulle man hatt i Bergen også :)

 

foppisen er forresten det eneste stedet som vi ikke har blitt kastet ut ifra pga at vi støtter laget vårt verbalt med synging og kommentarer.. Vi overdøver jo de andre på foppisen uten problemer ;) Og i kampen mot brann på åråsen (stod på KFL feltet), hvor vi alle vet resultatet (ellers en jevnspilt kamp,men unntak av effektiviteten) så holdt brannfansen kjeft mesteparten av tiden ,mens vi sang i 88minutter.. Og det ble sunget fra 35-45 forskjellige sanger , noe som vitner om at vi meget god variasjon i sangene..

 

Hvis man er god hvis man er mange , med mye daukjøtt så greit nok. Og gjør særdeles lite av seg på tribunen. Ja da er Brannfansen best.

Lenke til kommentar

Dette er vell kanskje enda et eksempel på hvor dårlig innsats brann gjorde borte mot LSK:

 

http://www.youtube.com/watch?v=3Y5WqTO7LXQ

Stor variasjon? La-la-la-la.. Også HØRER DU KFL på helt andre siden av stadion uten problemer. Tatt med et mobilkamera. Tenk litt mattematisk på hvor mye lyden taper seg over banen så finner du fort ut hvor mye bedre KFL er.

 

Så tok jeg med KFL feltet for sammenligning. Hvis du ikke hører hva som blir sagt så burde du ta deg en tur til legen:

Nå en kamp hvor vi vinner:

Endret av CFD
Lenke til kommentar
Det at du ikke har noen motargumenter sier jo det meste. God natt.

 

Motargumenter? Jeg har jo akkurat gitt deg motargumenter for at vi synger høyt. Ikke piper laget vårt av banen , overdøver dere på videoer som er filmet midt blandt brannfansen. Sagt at jeg har bodd i her en god stund. Men jeg må igjen nevne? Støtte laget? Jeg har vært på stadion mens spillerne har blitt pepet av banen jeg, hvis det er støtte å pipe spillere av banen , ja da er dere nok best i Norge. Jeg kan faktisk se ned på Brannstadion herifra.. Ler hver morgen :D

 

Oppskrytt stemning har et navn , Brann stadion :D

Hvor mange ganger tror du vi hørte dere på åråsen da? 30sek etter hver scoring og 5min før slutt? Så vet vi alle hvor dårlige vanlige fotokamera eller mobilkamera er på å ta opp lyder.

Endret av CFD
Lenke til kommentar

Det der vil jeg faktisk omtrent kalle enten å oppføre seg idiotisk, eller å være en idiot, CFD.

Jeg regner med at KFL alltid har toppstemning, og aldri har en dårlig dag, og at alle (ja, absolutt alle) medlemmene er prakteksemplarer av menneskerasen? Selvsagt har de det, og dere synger like høyt konstant og hele pakken.

 

Bataljonen er en av Norges mest engasjerte supporterklubber. Og en ting kan bataljonen, Bergen og SK Brann ta på kappen sin som LSK aldri vil klare, og som kun Vålerenga har vært i nærheten av å klare på samme måte som Brann har gjort det. Vi har gjort fotball til kultur, og til en del av byarven vår, og ikke bare laget som tilhører byen. Byen er laget, og omvendt. Det er en del av byens identitet. Når Lillestrøm kan si det samme om LSK (og mene det, ikke bare la det komme fra enkelte fanboys sin munn), så skal vi heller begynne å diskutere hvem som synger høyest, hvem som piper hvem av banen, og hvem som har de beste supporterne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...