Gå til innhold

SK Brann - Bergens Stolthet


DrThomas

Anbefalte innlegg

Det er sant, trenger nok noen år....

Men syntes likevel det er skuffende.....

Håper brann bare kjører på siste kampene med vilje til å vinne og uten frykt for å tape som mot Brügge borte :love:

 

Bitter? Jeg er verken bra Bergen eller Trondheim, men heier allikevel på begge i europa

 

Og du mener allikevel at Brann må LÆRE av RBK??

 

Uff...

`

Ja, selv om jeg ikke er fra Bergen eller Trondheim så mener jeg da ja

Endret av bruno99
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Imponerende med poeng borte mot Rennes. Trodde de skulle gjøre som RBK gjorde når de var ferske ute i Europa og gå på stortap på bortebane i sin lærefase. Men heldigvis ikke. 1-1 og en god førsteomgang og det uten Martin Andresen. Ser ikke så ille ut allikevel. De to antatt letteste lagene står igjen, nå må de bare lære seg å spille godt hjemme i Europasammenheng også.

 

Ser ut som om det kan bli en hyggelig høst dette, selv om alt i Europasammenheng tas som bonus. Brann er fortsatt i lærefasen her.

Lenke til kommentar
Så sinnsykt idiotisk! :nei: Elendig avgjørelse...

 

Såså, kanskje Tom Nordlie burde fått en pris for "Beste danser" 2007?

 

Det sier seg selv, ja faktisk, at en trener som på FØRTIFIRE år tar Brann til seriegull har gjort noe mirakuløst. "Jamen jamen han hadde jo 20301230210kr og 1293129392 investorer, hadde blablala vært trener der hadde de vunnet cupen og!"

Tull! Mons Ivar Mjelde har gjort en strålende jobb i Brann, og jeg håper han blir værende der tre år til, minst.

Endret av Lurvefranzen
Lenke til kommentar
Så sinnsykt idiotisk! :nei: Elendig avgjørelse...

 

Såså, kanskje Tom Nordlie burde fått en pris for "Beste danser" 2007?

 

Det sier seg selv, ja faktisk, at en trener som på FØRTIFIRE år tar Brann til seriegull har gjort noe mirakuløst. "Jamen jamen han hadde jo 20301230210kr og 1293129392 investorer, hadde blablala vært trener der hadde de vunnet cupen og!"

Tull! Mons Ivar Mjelde har gjort en strålende jobb i Brann, og jeg håper han blir værende der tre år til, minst.

 

 

Amen :thumbup:

Lenke til kommentar

Viser vel at det bare er gull som teller, viner du gull vinner du alle mulige priser også. Uansett hvor mange 100millioner kroner mer enn de andre lagene du får bruke. Var vel muligens et krav fra TV2 ledelsen og Davy Wathne at prisen skulle gå til Mjelde. Jönsson har gjort mirakler, Mjelde har gjort akkurat som forventet.

Lenke til kommentar
Viser vel at det bare er gull som teller, viner du gull vinner du alle mulige priser også. Uansett hvor mange 100millioner kroner mer enn de andre lagene du får bruke. Var vel muligens et krav fra TV2 ledelsen og Davy Wathne at prisen skulle gå til Mjelde. Jönsson har gjort mirakler, Mjelde har gjort akkurat som forventet.

 

Så vidt jeg vet har både Vålerenga og Rosenborg større budsjett enn Brann (skyt meg om jeg tar feil), og du så jo hvordan det gikk med dem?

Lenke til kommentar

Mjelde ble også kåret til årets trenger av Trenerforeningen, men ikke da kun fordi han ordnet seriegull.

 

Er mest pga hans framtoning, respekt for personene rundt seg, glede og entusiasme for treneryrket osv.

 

Juryens uttalelse for Årets trener 2007 - Mons Ivar Mjelde:

Årets trener har en lang karriere bak seg som toppspiller i inn- og utland. Han har også representert Norge på A-landslagsnivå. Gjennom karrieren var han en fryktet motstander med sin solide fysikk og gode avslutningsferdigheter.

 

Etter endt spillerkarriere startet han sin trenervirke med juniorspillere og gjennom dette engasjementet tok han steget opp som hovedtrener i Tippeligaen. Valget var tidvis kontroversielt, men treneren lykkes over tid til å svare sine kritikere.

 

Som en sindig og rolig pedagog, har han arbeidet langsiktig og systematisk i trenergjerningen. Likevel har han ikke gått av veien i forhold til å vise følelser og engasjement når dette kreves i sitt virke. Han er en lojal medarbeider som har gode evner til å få sine spillere til å fungere i et kollektiv.

 

Årets trener er en populær trenerfigur både blant supportere, media og trenerkollegaer fordi han viser en ekte kjærlighet for trenerrollen og utøvelsen av den. Han har respekt for fair-play og utnytter ikke sin posisjon som topptrener til å kritisere sine omgivelser når kritikken rammer han som trener. Gjennom sitt arbeid med BRANN har han vært en sentral bidragsyter i arbeidet med å hente hjem seriegullet i Tippeligaen til Bergen etter 44 års ventetid.

 

Årets trener har vært dyktig til å stille opp for å dele av sin kunnskap og erfaring i ulike klubb- og trenermiljøer, og han har alltid vært en ivrig deltaker på NFT-tiltak. På disse tiltakene har alltid treneren vist nysgjerrighet og iver – kvaliteter som er med på å skape den reflekterte og bevisste treneren.

 

Regner med at mye av de samme grunnene er årsaken til at han også ble kåret til årets trener i kveld.

Lenke til kommentar

Ifølge mange har RBK en bedre stall enn Brann, så hvorfor greidde ikke Tørum å ta gull? Når det er så jævlig enkelt, mener jeg. Eller hva med LSK?

 

Stabæk-supporterne skryter jo hele tida hvor gode spillere dere har fått for de pengene i forhold til andre lag. Sååå... om dere greier å bruke pengene så fantastisk mye bedre så er det kanskje ikke så stor forskjell mellom spillerstallene. Ifølge den logikken vinner vel laget med den beste treneren? Eller hadde ikke Alanzinho, Pall Gunnarson, Tchoyi, Nannskog osv fått plass i en Brann-stall?

 

De som klager på at det egentlig er Andresen som har styrt Brann bør ta en reality-check. Etter at konflikten Andresen/Mjelde tydeligvis nådde et høydepunkt i sommer - så er det definitivt Mjelde som har styrt laget i høst, og det på en suveren måte. Når alle "forventet" en Brann-kollaps leverte de en knallsterk innspurt, som ingen andre i toppen greidde å matche.

 

Fullt fortjent pris til Mjelde IMHO. Han kan ta seg en ny seiersfjelltur med god samvittighet :)

Endret av ibrotha
Lenke til kommentar
Ifølge mange har RBK en bedre stall enn Brann, så hvorfor greidde ikke Tørum å ta gull? Når det er så jævlig enkelt, mener jeg. Eller hva med LSK?

 

Min teori; Spillerne visste at Tørums tid var over, og spilte bevisst uavhengig av hans lederstil i kampen mot Valencia. Fortsettelsen gav på en måte bekreftelse på det. Så jeg tror ikke det var så helt feil med trenerskfte

 

Når det gjelder forskjellen på RBK - Brann(og andre), virker det som RBK-spillerne er bedre trente, spesielt mentalt kanskje.

Lenke til kommentar

Det at stallen til Stabæk er på høyde med stallen til Brann og Rosenborg er jo bare enda en indikasjon på at Jönsson fortjener prisen. En god trener henter de riktige spillertypene for en billig penge, og det er faktisk slik at hele Stabæk stallen til sammen har kostet halvparten av hva dere betalte for Martin Andresen.

Endret av Multekrem
Lenke til kommentar
Det at stallen til Stabæk er på høyde med stallen til Brann og Rosenborg er jo bare enda en indikasjon på at Jönsson fortjener prisen. En god trener henter de riktige spillertypene for en billig penge, og det er faktisk slik at hele Stabæk stallen til sammen har kostet halvparten av hva dere betalte for Martin Andresen.
Så nå er det innkjøpspolitikken som bestemmer hvilken trener som er best? Stallene er jo like om jeg skjønner deg rett. Endret av ibrotha
Lenke til kommentar

La nå bøndene få tro hva de vil om hvem som er den beste treneren. Ifølge dem er jo Brann bare et lag med dårlige spillere som kjøper dommeren, sleivsparker ballen i motstanders mål og rettogslett har vunnet serien (markant) på flaks. Vi har bare medgangssupportere som er istand til å fylle både stadion og bykjernen, ingenting har noensinne blitt gjort riktig verken sportslig eller administrativt.

 

Hvordan de får til å tro på egne argumenter er for meg en gåte.

Lenke til kommentar
La nå bøndene få tro hva de vil om hvem som er den beste treneren. Ifølge dem er jo Brann bare et lag med dårlige spillere som kjøper dommeren, sleivsparker ballen i motstanders mål og rettogslett har vunnet serien (markant) på flaks. Vi har bare medgangssupportere som er istand til å fylle både stadion og bykjernen, ingenting har noensinne blitt gjort riktig verken sportslig eller administrativt.

 

Hvordan de får til å tro på egne argumenter er for meg en gåte.

Du glemte at TV2 og Davy Wathne i praksis har gitt oss seieren :)
Lenke til kommentar

Og vi har kun "gullet skal hem" som supporter-sang. Det er noe av det som har irritert meg mest over medienes dekning av Mesterlaget. De har mer eller mindre overtatt denne linjen og presser den inn med kubein overalt hvor det passer og ikke passer. Alle videosnutter viser fjortisser som kun synger "Gullet skal hem", alt annet er liksom ikke så viktig.

Endret av JacEr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...