Gå til innhold

SK Brann - Bergens Stolthet

DrThomas

Anbefalte innlegg

Morgendagens lag mot Hamburg:

--------------------------------Håkon Opdal - -------------------------------

-------Bjørn Dahl, Olafur Bjarnason, Kristjan Sigurdsson, Erlend Hanstveit-------

---------Jan Gunnar Solli, Tijan Jaiteh, Hassan El Fakiri, Petter Vaagan Moen--------

------------------------------------Eirik Bakke-----------------------------------------------

--------------------------------Thorstein Helstad-------------------------------------------

KILDE

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bakke som hengende spiss.

Jeg trodde Hassan ville få den rollen men Bakke var jo tidlig i sin karriere kjent for godt blikk og fine pasninger gjennom motstanders forsvar så kan vel bli bra hvis han får frem gamle kunster. Vi får ihvertfall en aggressiv mann som kan bryte tidlig. Det gleder meg at fotballspilleren Bakke er på vei opp.

De siste dagene har Brann sangene kvernet i hodet i en blanding av lykkerus og redsel for å våkne og finne ut at det var en drøm. 'Gamle' dagers opp- og nedturer samt de årvisse bygdedans lignende generalforsamlingene sitter hardt i en prøvet sjel. Det er ikke lett å omstille seg.

Ha en fin dag. :)

Lenke til kommentar

Huseklepp bilr til 10. Desember

Håper de greier å ordne det så han blir enda lenger, dette kommer til å bli en stor fotballprofil uansett hvor han spiller. Brann må jo være en attraktiv klubb for de fleste med tanke på spill ute i europa, så jeg håper også flere gode spillere signer lengre kontrakter nå som en del spillere snart forlater klubben pga alderdom eller kontraktslengde. Istedenfor å love skyhøye lønninger til spillere som bare er ute etter å fylle lommeboka håper jeg de satser mer på bonusordninger hvis det går bra i serie, cup og europacuper. Det er svært mange lag som har brent seg på kjøpesyken etter en kort opptur.

Lenke til kommentar

Huseklepp turte å være offensiv, men alt i alt er 0-1 et svært flatterende resultat for vår del. Jeg er veldig bekymret over hvor lite løpsstyrke Brann hadde på slutten av kampen, og antallet feilpasninger var skremmende. Heldigvis er det værste laget unnagjort med et ikke forferdelig resultat, men hvis vi ikke forbedrer spillet og viljen tror jeg vi kommer til å ryke på større smeller.

Lenke til kommentar

Brann slet mot et bedre lag, et lag som var rene maskineriet. Ikke uventer ettersom det er snakk om et tysk lag og de er "eksperter" på å vinne 1-0. Brann kunne vunnet kampen med litt hell og en mer konsentrert Helstad. La også merke til Karadas sin store svakhet i 2. omgang. Han hadde minst 5 muligheter til å benytte seg av kantspillere som var helt ledig, men har tydeligvis tunnelsyn og skuslet det bort. ikke bra. Huseklepp var et friskt pust, men jeg lurer på hva Mjelde tenkte på med ikke å la Armann eller Karadas starte i en kamp mot en motstander som har så høyreiste forsvasrsspillere. Trenger noen på topp som kan duellere i luften når man kjemper mot bedre lag, lettere å ri av presset da.

Lenke til kommentar

Ikke bra, Brann virket fryktelig nervøse og spilte langt under vanlig standard. Vanvittige mengder feilpasninger, dårlig samspill, liten løpskapasitet... Eneste lyspunktet var en strålende Opdal, den mannen er en bauta. Han aleine holdt Brann inne i kampen første omgang, en omgang der Brann knapt skapte noe som helst.

Jeg håper de tar dette med seg, og stiller mye mer uredd og respektløst på neste kamp. På det punktet har de langt igjen før de når RBK, som har lang erfaring fra Europa. Men jeg håper og tror at dette er starten på Branns eventyr ute i Europa, og et sted må man jo starte :)

Lenke til kommentar

Ganske stor tempo/kvalitetsforskjell på lagene. Hamburgerne var utrolig raskt oppe i Brann-spillerne, noe som førte til mange feilpasninger for vår del. Og i tillegg til at midtbane-"sliterne" deres presset oss, så var de også teknisk gode - noe som ikke alltid er tilfellet i norsk eliteserie. Men alt i alt en grei erfaring!

Men etter å ha sett Bjørn Dahl i denne kampen blir jeg bare mer og mer overbevist om at vi trenger en solid høyreback neste år.

Lenke til kommentar

Synes Huseklepp og Opdal spilte bra. Det var vanskelig for Opdal å se utgangen på skuddet som førte til mål, men han gjorde noen veldig bra redninger i kampen. Og Huseklepp spilte bra og kom til noen gode innlegg. Fakiri var veldig anonym, i tillegg synes jeg Bjarnasson og Dahl var relativt dårlige. Resten av mannskapet gjorde en grei jobb. Brann spilte til tider bra, men var dårlige i mesteparten av kampen.

Håper de skjerper seg og at de spiller mer offensivt i de neste kampene.

Lenke til kommentar

Er fullt mulig å vinne noen kamper i UEFA cupen, selv mot de beste. Spesielt siden vi har Opdal som kan holde oss inne i kampen selv når Brann er klart dårligere enn motstanderen. Litt mer kynisme på topp og vi kan stjele noen seire. Synd Andresen ikke var med, vi hadde trengt han. Men slik Opdal spiller, med en sikkerhet og autoritet som er lett å skimte, så blir han nok fanget opp av en storklubb snart. Så god keeper og så ung, det er vel muligens den spilleren i Norge som har den beste fremtiden i sikte.

Lenke til kommentar
Det som plagde meg var den labre stemningen i går.
Enig. Irriterer meg at folk gråter fordi de ikke frå billett til Viking-kampen, og så er det godt og glissent på tribunene tre dager før. Hvor var Friele og Co i dag mon tro :roll:
Samtidig må jeg berømme supporterne til Hamburg - de lagde godt med liv, tross trommingen og megafonen. Men fy fy til de som på død og liv måtte pælme blussen på banen..
De burde ikke kastet de på banen, nei. Men jeg digger bluss - så jeg syns det var litt tøft og, det ga en herlig røykfyllt atmosfære :D Endret av ibrotha
Lenke til kommentar

Laget mot Viking:

-----------------------------------Opdal------------------------------------

------------Guntveit - Bjarnasson - Hanstveit - Corrales-------------

-------------Huseklepp - El-Fakiri - Solli - Vaagan Moen----------

----------------------------Helstad - Karadas-----------------------

KILDE

Ps: Undertegnede tror forøvrig på stortap. :(

Endret av kapitalisten
Lenke til kommentar
Laget mot Viking:

-----------------------------------Opdal------------------------------------

------------Guntveit - Bjarnasson - Hanstveit - Corrales-------------

-------------Huseklepp - El-Fakiri - Solli - Vaagan Moen----------

----------------------------Helstad - Karadas-----------------------

KILDE

Ps: Undertegnede tror forøvrig på stortap. :(

Spennende lag det der. Karadas og Huseklepp fra start kan bli artig. En særdeles svekket midtbane dog, med viktige spillere som Andresen og erstatter Bakke ute.

Lenke til kommentar

Er skeptisk til Karadas fra start. Vet ikke om mannen er helt frisk enda, etter dette tretthets-syndromet han har pådratt seg, og det siste jeg vil er at vi ødelegger mannen bare for å vinne en enkelt kamp. Da synes jeg han er bedre å hive utpå i 2. omgang når motstander begynner å bli sliten selv. Han imponerte heller ikke mot Hamburger SV.

Uansett, jeg tror vi tar Viking, og jeg er klar for ny folkefest på Festplassen. Flere som skal?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...