Gå til innhold

SK Brann - Bergens Stolthet

DrThomas

Anbefalte innlegg

Jeg siktet ikke til deg spesielt. Det er bare så mye syting rundt om i landet hver gang stemningen er ekstra entusiastisk og herlig i Bergen. Det er til og med en kommentarartikkel i Aftenposten i dag som klager over at Brann-fansen tar for mye av. Som om det ikke først og fremst er kjempepositivt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvsagt er det positivt. Men det er ikke utelukkende positivt at engasjementet kun er der i de periodene der alt går på skinner (eller i perioder der det ikke går hverken eller fordi det ikke er sesong).

Bodd i Bergen i syv år, så eg vet hvordan dynamikken i massene til Brann fungerer. Når det gikk bra ble vi parkert inne i våre egne blokker oppe ved landåstorget.

Med en gang det butter i mot er det knapt engasjement synlig. Det er litt trist, for klubben Brann er som nevnt her i tråden: Et fyrverkeri nesten hele tiden. Kjernen i supporterne er superengasjerte, mens massene gir fullstendig blaffen med en gang det ikke går veldig bra.

Lenke til kommentar

Tja, vil nå påstå at det har vært engasjement når det gjaldt å få både Nilsen og Skarsfjord fjernet. Hadde det ikke vært for misnøye blant supporterne så hadde Skarsfjord fortsatt vært trener i Brann.

At det blir færre personer på kamp når trener presser igjennom drepende kjedelig fotball er vel naturlig og ville skjedd hos de fleste klubber.

Og det har vel stort sett aldri gått på skinner for Brann i nyere tid, med unntak av sesongene rett før og under gullsesongen.

Lenke til kommentar

Hadde ikkje endel Brann supportere vært engasjerte, så hadde Brann forsatt slitt med Skarsfjord i klubben. Engasjamanget har ikkje vært så labert som i siste sesongen til Skarsfjord. Folk ble mer og mer likgyldige til klubben, laget fremsto tafatt og med gørr kjedelig fotball.

Når enkelte supportere begynte å vise negativ ytring, begynte supporter som støttet Skarsfjord at han trengte mer tid og at dem måtte slutte å syte og la folk som kunne sitt yrke få gjøre jobben sin og at alle måtte stå samlet og støtte laget.

Man kan egentlig takke de som var negative til det som skjedde på stadion

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Nå er man kommet litt inn i det nye året og litt har skjedd i det siste rundt Brann. Kaz sokolowski er ferdig i Brann og flytter tilbake til Polen for å bli en del av trenerteamet til Henning Berg i Legia Warszawa.

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Sokolowski-ferdig-i-Brann-410752_1.snd?xtor=RSS-2#.Us6wKPTuK4E

Andreas Vidheim og Emil Hansson har skreve proffkontrakt med Brann. Så her beviser Rikard Norling at han satser på unge spillere. Nå blir det spennende gjennom sesongen å se kor mangen av de unge spillerene som får prøve seg. Ikkje at eg forventer en 11 fult av unge spillere, men at dem skal få en sjanse til å vise seg frem.

Og nå har Norling begynt treningen , første treningen var på Tirsdag der en god del pressefolk hadde møtt opp. Ba var der gjennom hele treningen og her er hele sendingen. http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article7086562.ece.

Gleder meg til sesong start nå og de siste måndene kommer til å gå veldig seint vil eg tru, selv om spenningen rundt ny sportsjef og nye spillere inn vil hjelpe på. De er blitt linke til to svenske spillere fra gefle og bt skriver at Knut Tørum kan bli den nye sportsjefen.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Viste han ikkje prov på grei teknikk når han spilte i Fredrikstad da? Husker nå Fredrikstad spilte mot Brann at han viste frem litt av sitt repotear.

Men det han har vist i Brann, er desverre ikkje mye å skryte av.

Blir ikkje skuffet om han drar for å si det enkelt.

Lenke til kommentar

Så lite av han som Fredrikstadspiller, men i min verden er han omtrent like teknisk som Kovacs og Karadas. Mulig min verden er helt skrudd, men jeg sitter ikke igjen med et inntrykk av ham som en teknisk spiller. Jeg vil faktisk gå så langt som å omtale han som den minst tekniske spissen vi har i troppen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...