Gå til innhold

SK Brann - Bergens Stolthet


DrThomas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, mine påstander er vel ikke drøyere enn dine med hensyn til at Brann har begrenset med midler? 20 millioner på spillerkjøp under Skarsfjord er vel ikke så veldig begrenset?

 

Skal man føre et slikt regnskap må man selvsagt se på nettosummen for spillerkjøp, altså kjøpsutgifter minus salgsinntekter. Jeg er av den oppfatning at Skarsfjord har vært meget dyktig på overgangsmarkedet i hans tid i Brann. Så godt som alle spillerne vi har hentet har enten overgått forventningene ut fra kjøpssummen eller i hvert fall levd godt opp til den.

Lenke til kommentar

Tja, hverken Bentley, Demir eller Huseklepp har vel forsvart sin overgangssum? Nå kan fortsatt Demir og Huseklepp slå til. I tillegg er der brukt penger på to forferdelige lån.

 

Men nå er ikke spillerlogistikk Skarsfjord sin store svakhet, men å få laget til å sette sitt eget spill, ha ett tydelig mønster både i angrep og forsvar, kollektivt press, bevegelser rundt ballfører osv. Han er nok en stor resurs å ha i klubben, bare ikke som trener.

Lenke til kommentar

Tja, hverken Bentley, Demir eller Huseklepp har vel forsvart sin overgangssum?

 

Hvis det er de tre beste eksemplene du har er det et meget tynt argument.

 

- Bentley ble antageligvis solgt for mer enn han ble kjøpt for. Overgangssummen lekket aldri, men mediene brukte Angans 10-mill-overgang til kinesisk fotball som målestokk for hvor høy den omtrent var. Det blir uansett i overkant spekulativt å anslå hvordan vi kom ut av Bentley-overgangene når vi ikke har nøyaktig info om salgssummen.

 

- Huseklepp er et meget dårlig eksempel. Å hente ham tilbake for en brøkdel av det vi solgte ham for var en genistrek. Nå er selvtilliten på vei tilbake, i tillegg til teknikken og hurtigheten i både løp og vendinger. Han har dessuten signalisert at han kan tenke seg å avslutte karrieren i Brann, noe som kan innebære veldig mange gode år. Det ville vært en skandale dersom vi ikke hadde hentet ham hjem da vi hadde sjansen.

 

- Demir ble kjøpt for 2,5 millioner og har gjort store steg som back siden han kom og fikk en elendig start. Tryggere og tryggere defensivt, og relativt god til å bidra offensivt. Han er definitivt ikke noen venstreback i øvre TL-klasse pdd, men han er ung og det er vanskelig å sette en dom over det kjøpet ennå.

 

- Husk på alle overgangene som til de grader er på plussiden. Det er nesten absurd å tenke på at klassespillere som Ojo, Torp og Piotr til sammen kom nesten gratis til klubben. Piotr-overgangen var vel til og med nesten bedre enn gratis, da vi ble kvitt Cato Hansen i samme slengen.

 

Skarsfjord har vært meget dyktig på overgangsmarkedet, det blir faktisk useriøst å hevde noe annet mener jeg. Overgangsvinduet vinteren 2010/2011 er det mest suksessfulle jeg kan huske i Brann-historien.

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at Skarsfjord har noen tydelige svakheter når det gjelder kampledelse og taktiske disposisjoner. De positive sidene hans overskygger likevel det negative etter min mening. Han er som sagt en ekstremt god stallbygger, og han er (til tross for at noen mener det motsatte) flink til å la unge talenter få sjansen og la de vokse inn som naturlige medlemmer av A-stallen og førstelaget. Vi hadde gått på en kjempesmell etter seriegullet, og da han startet sin første hele sesong som Brann-trener for to år siden var vi spådd å rykke ned. Et par år senere er vi definitivt med i toppstriden. Jeg ser ikke helt hvorfor han ikke skal få lov til å bygge videre på det han har startet nå.

Lenke til kommentar

Eg er en av de som vil ha ein ny trener til klubben. Skarsfjord er flink med talenter, finne de rette spillerene. Men eg ser ikkje han som den som skal få Brann til å bli en medaljekandidat. Ikkje imponert over verken det offansive og defansive planen. Og er vil ikkje si at spillet under han har utviklet seg noe særlig. Det er forsatt veldig mye høge baller opp til spissene og når man først spillere ballen langs banene, virker det som om mangen av spillerene ikkje veit kva dem skal gjøre.

Lenke til kommentar

Under Skarsfjord har det nesten uten unntak vært kjedelig å se Brann spille, og selv med 7 strake hjemmeseire så synker tilskuertallet på hjemmebane. Hadde det vært artig å se de spille så ville interessen sakte men sikkert kommet tilbake. Slik det er nå er folk rett og slett likegyldig til hvordan det går med Brann. Er sjeldent en hører folk diskutere kampene i særlig grad, mens for få år siden var det ett naturlig samtaleemne over alt.

 

Er vel kun etter 3-1 målet kom i helgen jeg har sett Brann faktisk spille skikkelig fotball denne sesongen.

Lenke til kommentar

Brann 1 - 0 Mjøndalen. Pusic skåret, assist fra Bård Finne

Skal lage en liter med kaffi til neste omgang, må ha noe for å holde meg våken pga spillet.

 

Jaja, det stor Mjøndal laget vant mot Brann. Skulle nesten tro det var Mjøndalen som var i TL

Endret av Brann89
Lenke til kommentar

Brann spiller som de har gjort under Skarsfjord, helt elendig og planløst. Så snart vi ikke har den vanlige flasken vår på hjemmebane så ender det i tap. Men dere Skarsfjord tilhengere skal vel skylde på dommeren, baneforhold eller noe annet enn det som er realiteten. Brann har ingen plan i spillet sitt i det hele tatt, nå må folk våkne, og ikke minst styret i Brann må bruke sommeren til å få på plass en trener som har en klar filosofi over hvordan laget skal spille og som klarer å få budskapet sitt ut til spillerne.

 

 

Dette blir for dumt, dårlig spill, gørr kjedelig fotballkamp og tap!

Lenke til kommentar

Er dette årsveste med tanke på hva vi presterer overfor x motstand? Til og med Brann 2 ville vært favoritter i denne kampen, og vi stiller med toppet lag på fortet vårt. Latterlig, har ikke ord.

 

edit. trodde det var et tredjedivisjonslag, så det var i grunn litt oppmuntrende at det var et adeccoligalag, slev om det er en flause likevel.

Endret av Mos Def
Lenke til kommentar

Uansett om det enten er et tredjedivisjonslag eller adeccoligalag så skal Brann vinne, iallefall viste et snev av interesse. Brann spillerene tjener godt iforhold til Mjøndalen, men i dag kunne de rett og slett byttet lønn. Dette er så tragisk dårlig og flaut at eg ikkje har ord. Ønske om ny trener blir iallefall ikkje mindre!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...