Gå til innhold

SK Brann - Bergens Stolthet


DrThomas

Anbefalte innlegg

Lsk er dårligere enn noen gang og burde vært 3 sikre poeng. Strømsgodset er en liten klubb fra Drammen som en storklubb fra Bergen burde valset over, men de har en mye bedre trener med en mye bedre filosofi i laget enn hva vi har. Der var hele tiden bevegelser i laget, de kunne slå passninger i blide for de viste hele tiden hvor medspillere var på løp. I Brann er ett slikt bevegelsesmønster fraværende. Sogndal er også ett lag vi skal slå 9 av 10 ganger.

 

Bare det du sier om Strømsgodset sier mye om deg og dine forventninger. Ting er ikke alltid som i drømmelandet ditt.

 

Hvilke klubber har brukt mer penger enn brann de siste sesongene under Skarsfjord, både i overganger og i lønnsbudsjett? Brann har vel under Skarsfjord brukt minst 20 millioner på spillerkjøp etter hva jeg kommer frem til.

 

20 mill?? Gidder du vise meg regnestykket?

 

Under Skarsfjord tok Brann i 2011 18 poeng på bortebane, i 2012 tok de 11. Så langt denne sesongen har de tatt 0. 18 poeng er godkjent, men når en ser hvordan utviklingen ser ut til å gå er det ikke like kjekt.

 

Uten at jeg vet sikkert så tror jeg ikke de har tatt mindre enn 11 poeng på borte bane mer enn en gang de siste 15 årene. Blir uansett litt feil å sammenligne siden det var færre kamper på bortebane tidligere enn det er nå, så om en sammenligner snitt per kamp så vil jeg tro det er enda dårligere tall.

 

 

Helt enig i at årets sesong har vært for dårlig borte - men å snakke om at vi skal sparke treneren pga det, det er søkt. Hvor mange poeng tok vi hjemme vårsesongen i fjor og i 2011?

 

Både i 1997, 1999 og 2000 hadde brann gode sesonger på bortebane, og bedre enn i gullsesongen.

 

Det er -lenge- siden.

 

En annen ting er at interessen rundt Brann er så laber som den kan bli. Folk i Bergen er rett og slett likegyldig blitt og innforstått med at slik Brann holder på nå som midt på tabellen lag er bra nok, noe det aldri før har vært. De spiller kjedelig fotball, både hjemme og borte, og det er rett og slett kjedelig og se de spille for tiden. At de har vunnet alle sine hjemmekamper er utrolig, og jeg tror de taper poeng hjemme før de tar poeng borte.

 

Dette gjelder hele tippeligaen, ikke bare Brann. Og er en trend som har pågått siden gullsesongen.

 

Av trenere så hadde drømmen vært å fått inn Deila, men ingenting tyder på at han går i fra Strømsgodset nå.

 

Solbakken vil jeg ikke ha, han blir dyr og har ikke bevist noen ting etter fck hvor han hadde ubegrenset med penger.

 

David Nilsen står for mye av det samme som Deila, kunne vært en spennende trener om han fikk tid slik Deila har fått i strømsgodset. Skarsfjord har på 3 år ikke klart å lage noen plan over spillet til Brann. Ett par pasninger frem og tilbake på egen banehalvdel før ballen går tilbake til stopper/keeper og den måkes fremover.

 

Deila er jo bare å drømme, som du sier :). Solbakken blir altfor dyr, og han er i en annen liga. Enig der. David Nilsen, som i eksbrannspilleren?

 

Skarsfjor har ledet brann i 2 fulle sesonger, første sesongen var vi dømt til nedrykk med laget vårt, og klarte faenmeg medalje. I fjor ble det mer bobbob, men nesten Cupfinale. I år har vi 6 hjemmeseire og 5 bortetap. Det er ikke gale!

 

Må være det at jeg bare er halvt bergenser som gjør at jeg ikke har disse syke forventningene til hvordan verden skal fungere, og egentlig glad for det :).

 

Herlig ball fra Haugen!

 

Dæven, Pusic gåller!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er selvsagt fornøyd med poengfangsten hjemme, men jeg er langt i fra fornøyd med spillet vi har vist på hjemmebane. Jeg vil vi skal få ny trener fordi vi har ett planløst spill fullt av tilfeldigheter. Han har nå ha lang tid på seg til å få frem ett mønster i spillet, noen han ikke klarer.

 

Se bare kampen i dag hvor vi tar en meget ufortjent ledelse.

 

Bentley - 4,5

Korcsmar - 2

Haugen - 1

Askar - 1,5

Demir - 2,5

Wangberg - 0,5

Badji - 5

Huseklepp - ?

 

Forutsatt at Huseklepp kostet mer enn 3 millioner, noe jeg tror han gjorde, så ender vi over 20 mill. Vis meg så hvilke andre klubber i tippeligaen som har brukt like mye penger i samme periode og har høyere lønnsbudsjett enn Brann, siden du mener vi har så begrenset med midler i forhold til de andre klubbene.

 

Digg at Finne scorer. Da har han på sine kamper like mange mål som vår mestscorende spiss denne sesongen:-) Huse kan holde seg på kant så Finne kan få den ene spissplassen fast. Får bare håpe han signerer ny kontrakt med Brann nå.

Endret av svortevik
Lenke til kommentar

Haugen er skadet. Slutt å anta det verste.

 

Ikkje berre i forsvar dem er borte. Ingen offansiv plan heller. Mye tilfeldigheter og klinisk avslutninger.

Veit ikkje kor mye det skal hjelpe med å få Jonsson og Wangberg tilbake.

 

Trygghet bak gir mye bedre oppbygging i angrep.

Lenke til kommentar

Mohn hjelpe oss med Badji overgangen, så der er nok litt igjen fra Ojo salget. Fikk vel litt for Bentley og Korscmar salg. Får vi da itillegg litt mer hjelp fra noen sponsorere eller "rike onkler" så skal det være fult mulig.

 

Han heiter Daniel Mojsov. Men bli spennende å se kva han kan prestere

Lenke til kommentar

Det var først og fremst midtbanen som sviktet i dag mener jeg. Badji, Sokolowski og Askar var usedvanlig dårlige. Sistnevnte virket sliten helt fra start av, og har nok veldig godt av en pause før høstsesongen. Soko derimot må i hardtrening om han skal være klar for TL-spill...

 

Forsvarsfireren klarte seg helt OK under dårlige arbeidsforhold med lite hjelp.

Lenke til kommentar

Ikkje berre i forsvar dem er borte. Ingen offansiv plan heller. Mye tilfeldigheter og klinisk avslutninger.

Veit ikkje kor mye det skal hjelpe med å få Jonsson og Wangberg tilbake.

 

Må du rulle inn..

Gjesdal har vært vår desidert beste forsvarsspiller i år, en av de bedre vi har hatt de siste årene.

Wangberg har vært ok, Jonsson har vært dårlig sammen med mannen som nå heldigvis forlater oss, Kochmar

Lenke til kommentar

Må du rulle inn..

Gjesdal har vært vår desidert beste forsvarsspiller i år, en av de bedre vi har hatt de siste årene.

Wangberg har vært ok, Jonsson har vært dårlig sammen med mannen som nå heldigvis forlater oss, Kochmar

 

Har eg sagt at Gjesdal har vært dårlig da?

Lenke til kommentar

Kunne ordlagt meg litt betre kanskje. Gjesdal har som nevnt vært den som har vært best av forsvarsspillerene. Så han vedsiden av en kvalitetsspiller hadde hjupet på.

Wangberg er vel heller ikkje noe kvalitetsspiller, har vært skadet lenge, men er forsatt så ung at han kan forsatt utvikle seg.

Jonsson har ikkje vært den mest suverene stopperen og bli ikkje betre ved åra.

Også på backene kunne vi gjerne fått noen nye spillere.

Men førsteprio burde være å få et plan i forsvar, mye tilfeldigheter til tider og en GOD keeper i mål

Lenke til kommentar

Det er du som setter fram drøye påstander, finn gjerne fram kilder :). Spent på det med lønnsbudsjett også - 44 millioner brukte vi på spiller og trenerlønn i 2012 i alle fall.

(http://brann.keydev....rapport2012.pdf)

 

DEILIG av Finne!

 

Tja, mine påstander er vel ikke drøyere enn dine med hensyn til at Brann har begrenset med midler? 20 millioner på spillerkjøp under Skarsfjord er vel ikke så veldig begrenset?

 

Det er kun VIF og RBK som har større budsjett enn Brann, men hvor mye av disse som er til lønninger/spillerkjøp vet jeg dessverre ikke.

 

Juli 2012 hadde Strømsgodset brukt under 4 millioner de siste 7 årene på spillerkjøp, og lå vel da på førsteplass på tabellen? Etter hva jeg husker har de vel heller ikke brukt de helt store summene siden den tid heller.

 

Kjekt med seier i dag. Var elendig spill før 3-1, etter 3-1 spilte de endelig som ett lag. Badji, Askar og Soko klart dårligst i dag. Badji og Askar har vel godt av en pause nå, mens Soko burde finne seg en ny klubb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...