Gå til innhold

SK Brann - Bergens Stolthet


DrThomas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Greit nok laget med femti fans var best, men trist når dommere avgjør fotballkamper.

Dommernivået er dårligere en Tippeligaen sitt nivå, sier litt .

 

Nesten glad for at det andre målet kom, slik at ikke en dommertabbe skulle være det som stod i mellom Brann og poeng. Tromsø vant kampen rettmessig 1 - 0. Uansett så er jeg enig med deg, frustrerende hvor dårlige dommere kan være til tider - både i Tippeligaen, Premier League og sikkert andre ligaer som jeg ikke følger med på også.

Lenke til kommentar

Hahahaha ny trener..djiz. Skal vi virkelig ta den der igjen? Brann som er kongene av dårlig kontinuitet siden Sitaren ble tatt i hende?

 

Jeg orker ikke ta den debatten, ting fungerer mye bedre i Brann enn det noen gang har gjort, vi har SUNN drift (aldri hatt), vi har SUNN talentutvikling (Se hva strømsgodset har fått ut av det..), og vi har en trener som har en klar fotballfilosofi som er godt likt.

 

Skal vi hente inn Tom Nordlie kanskje? Eller hva med Åge Hareide? Ståle Solbakken, Henning Berg? Eller skal vi trylle han fram ut av flosshatten til Herman Friele?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mener du Brann har en klar fotballfilosofi? Den har eg ikkje sett enda. Litt sentring bakover og en lang ball opp til spissene. Ellers så er det å doble kantene og innlegg eller at enten Askar drar seg innover å fyrer av et skudd.

Vi har holdt nullen en god del på hjemmebane, men denne æren vil eg gi mest til Piotr, han har vært suveren bak, for forsvarsspille til Brann har ikkje blitt stort betre de årene Skarsfjord har vært trener. Mye rygging og motstandere trenger berre nok trekanter, så er forsvaret helt utspilte.

 

På bortebane finnes det ikkje vinnermentalitet og dette sitter seg nok i hodene til spillerene. Dette er nok Skarsfjord skal ha som ansvar og når treneteamet seier at vi spiller på resultat når vi ligger under 2 - 0 mot Strømsgodtset, da er det virkelig noe som ikkje er riktig klokt.

 

Noe kred skal Skarsfjord ha og det er kva slags spillere han har hentet for de summene han har tillgjengelig og at han ikkje har de beste arbeidsforholden i forhånd til Økonomien.

Lenke til kommentar

Her er jeg enig med Alastor. Å gi treneren skylden har blitt alt for vanlig i den moderne fotballen og å fjerne treneren vil ikke endre noe som helst. Den siste tanken som streifer hodet mitt nå er å sparke Skarsfjord. Faktisk håper jeg han kan sitte så lenge som mulig for å få banket inn et ord som har vært totalt fremmed på Brann Stadion i mange år, nemlig ordet: Kontinutet.

 

Jeg føler at det gjøres en bra jobb tvers igjennom hele klubben. Nå må du huske at vi har veldig mange unge talenter på laget. Gjesdal, Finne, Haugen, Larsen og Barmen var alle på banen i dag. Fortsetter vi med samme politikk i årene fremover vil nok disse spillerne forhåpentlig utvikle seg slik Strømsgodset har gjort. Med en ny trener vil denne politikken bli forandret, vi får kanskje inn en trener som er ute etter å få resultater raskest mulig og juniorene kan fort bli glemt og solgt til andre klubben og bli stjerner i Sogndal og Sandefjord.

 

Jeg synes ikke jobben vi har gjort er alt for gale heller. Vi henger fortsatt med i medaljekampen og i dag var vi bare uheldige som mistet poeng. Vi må være tålmodige og holde oss til den røde tråden, så ser vi kanskje til slutt resultatene av den harde og målrettede jobben. In Skarsfjord we believe!

 

Når det gjelder manglende vinnermentalitet på bortebane er det naturlig for lag som opplever motgang, uansett om mannen på sidelinjen er høy, mørkhåret, snakker trønders, bergensk eller heter Kjetil Rekdal.

Endret av Mos Def
Lenke til kommentar

Sigh, baklengsproblemer? Please. Skarsfjord tok over et lag -uten- ressurser til å kjøpe noe som helst, og måtte selge unna alt som var bra omtrent. Hvordan blir stabiliteten bakover da? Med keeperbytte midt i sesongen for 2 sesonger siden, Opdal ut mot ukjente Piotr..hvor mange støtta det den gangen?

 

Genistrek sies det nå. Billig er han også vs opdals millionlønn.

 

Så har vi hatt gode kjøp, men dessverre har Marcus vært mer skadet enn vi hadde håpet, pluss andre skader i forsvaret i år. Det er da ikke Skarsfjords feil.

 

PS: Når var brann et godt bortelag? Sånn statistisk sett? Kun vinnersesongen vår da vi var bola på penger vi ikke hadde - og knapt nok da.

 

PPS: Er tydeligvis glemt hva Brann har fått til med ekstremt begrensede ressurser siste 2 sesongene - nederlagsdømt og tok medalje for 2 år siden feks. Og vi ligger da faenmeg på 4. plass så langt..! Borte har vi møtt Rosenborg (Topplag), Lillestrøm (sliter alltid der), Sogndal (sliter alltid der), Strømsgodset (Seriemester så og si), og nå Tromsø.. Er ikke akkurat mye svakhet der.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

De fleste jeg kjenner støttet vrakingen av Opdal. Han var på topp i 2006-sesongen, og i 2007-sesongen vant vi mest på grunn av godt angrepsspill. Opdal tok mindre og mindre av det man forventer en keeper bør ta, i tillegg hadde han en unormal høy tabbefrekvens.

 

Ellers liker jeg godt satsingen på unggutter for tiden. Litt uforstående til henting av en russer som ikke er god nok for benken, ellers har vi ikke gjort oss bort på overgangsmarkedet i det siste..

Lenke til kommentar

Nå veit eg ikkje kor mangen som var imot å få inn en ny keeper. Kan ikkje vært så alt for mangen, for alle viste jo kordan Opdal hadde gått fra en god til dårlig keeper veldig raskt. Eg var iallefall glad vi fikk inn en ny keeper som kunne konkurere mot Opdal, selv om eg ikkje viste så mye om kor god Piotr var.

 

At Skarsfjord har hatt noen gode signeringer med en svak/dårlig økonomi er ikkje noe å se bortifra.

Men dette er ikkje berre Skarsfjord som har greid. Strømsgodset, som er det beste eksempelet. Har ikkje den største økonomien, og må selge unna for å holde tritt. Dem spiller fantastisk fotball og har en klar plan bak spillet sitt.

Dette har eg ikkje sett hos Brann enda, man kan godt kalle 4 - 5 passninger i bakerste felt og en lang fra keeper for en plan. Men dette får man verken publikum eller noe edelt metall gjennom det lange løp.

 

Man kan ikkje ta noe edelt metall, når vi taper alle kamper borte. For hjemme kommer vi neppe til å vinne alle kamper. Har ikkje heller vært så imponert over spillet hjemme, mye er takket være Piotr som har hatt mangen fantastiske redninger. Forsetter borteformen på samme spor og begynner man å tape noen kamper hjemme, da går man fort nedover på tabellen.

 

Skarsfjord skal ha for at han bruker talenter, noe eg setter pris på. Men dette betyr ikkje at vist Brann hadde lett etter en ny Trene, at han ville ha droppet talentene. Hittil har nok Skarsfjord trygg plass, som sikker endel supportere er fornøgd med, men begynner hjemmetapene så bli det mer usikkert.

Lenke til kommentar

Har ikkje heller vært så imponert over spillet hjemme, mye er takket være Piotr som har hatt mangen fantastiske redninger.

 

 

Det er sant at forsvarsspillet har vært svakt. Mye av dette skyldes nok at både Jonsson og Wangberg er ute med skade samt at Zsolt er den mest oppskrytte spilleren vi har i stallen(greit at han forsvinner i sommer). Vi har ikke noe kvalitet i forsvarsrekken, men jeg håper i hvertfall at enten Gjesdal eller Grønner kommer til å utvikle seg til solide stoppere. Heller de enn Wangberg, for hvis han blir god kommer han til å sette seg på første fly til Lerkendal.

Lenke til kommentar

Kvifor ikkje Sandstø da? Spørst kor lenge Rekdal får forsette med Vif da, ikkje gått smertefritt hittil. Værre med Jønsson som har startet bra med Aalesund, men spørst kor lenge dem holde på formen.

Solbakken blir sikker for dyr for Brann, men for en investering det kunne blitt på lang sikt.

Men desse er trenere eg kunne sett for meg lede Brann år fremmover.

 

@Mos Def

Korcsmar har ikkje vært imponerendes, men har hatt en liten periode etter kontrakten med Greuther Fürth vart i orden. Jonsson har ikkje imponert meg noe særlig, spilt på det jevne. Men har stor tru på Gjesdal, han har vist gode tedenser. Det samme vil eg seie om Grønner, selv om han ikkje hadde den beste kampen mot Sogndal.

 

Men synest forsatt det er skuffene kordan Brann organiserer seg bakover. Alt for ofte så skal det berre noen trekantspill så er man igjennom den mest kompakte Brann forsvar. Itillegg synest eg spillerene er alt for passive i presset. Istedenfor å gå opp å prøve å presse motstanderen til å gjøre feil, så rygger heller Brann spillerene nærmere og nærmere 16 metere, som til stadigheter skaper farligheter for motstandere. Å dette er ikkje noe nytt problem for Brann.

Lenke til kommentar

 

PS: Når var brann et godt bortelag? Sånn statistisk sett? Kun vinnersesongen vår da vi var bola på penger vi ikke hadde - og knapt nok da.

 

PPS: Er tydeligvis glemt hva Brann har fått til med ekstremt begrensede ressurser siste 2 sesongene - nederlagsdømt og tok medalje for 2 år siden feks. Og vi ligger da faenmeg på 4. plass så langt..! Borte har vi møtt Rosenborg (Topplag), Lillestrøm (sliter alltid der), Sogndal (sliter alltid der), Strømsgodset (Seriemester så og si), og nå Tromsø.. Er ikke akkurat mye svakhet der.

 

Lsk er dårligere enn noen gang og burde vært 3 sikre poeng. Strømsgodset er en liten klubb fra Drammen som en storklubb fra Bergen burde valset over, men de har en mye bedre trener med en mye bedre filosofi i laget enn hva vi har. Der var hele tiden bevegelser i laget, de kunne slå passninger i blide for de viste hele tiden hvor medspillere var på løp. I Brann er ett slikt bevegelsesmønster fraværende. Sogndal er også ett lag vi skal slå 9 av 10 ganger.

 

Hvilke klubber har brukt mer penger enn brann de siste sesongene under Skarsfjord, både i overganger og i lønnsbudsjett? Brann har vel under Skarsfjord brukt minst 20 millioner på spillerkjøp etter hva jeg kommer frem til.

 

Under Skarsfjord tok Brann i 2011 18 poeng på bortebane, i 2012 tok de 11. Så langt denne sesongen har de tatt 0. 18 poeng er godkjent, men når en ser hvordan utviklingen ser ut til å gå er det ikke like kjekt.

 

Uten at jeg vet sikkert så tror jeg ikke de har tatt mindre enn 11 poeng på borte bane mer enn en gang de siste 15 årene. Blir uansett litt feil å sammenligne siden det var færre kamper på bortebane tidligere enn det er nå, så om en sammenligner snitt per kamp så vil jeg tro det er enda dårligere tall.

 

Både i 1997, 1999 og 2000 hadde brann gode sesonger på bortebane, og bedre enn i gullsesongen.

 

En annen ting er at interessen rundt Brann er så laber som den kan bli. Folk i Bergen er rett og slett likegyldig blitt og innforstått med at slik Brann holder på nå som midt på tabellen lag er bra nok, noe det aldri før har vært. De spiller kjedelig fotball, både hjemme og borte, og det er rett og slett kjedelig og se de spille for tiden. At de har vunnet alle sine hjemmekamper er utrolig, og jeg tror de taper poeng hjemme før de tar poeng borte.

 

Av trenere så hadde drømmen vært å fått inn Deila, men ingenting tyder på at han går i fra Strømsgodset nå.

 

Solbakken vil jeg ikke ha, han blir dyr og har ikke bevist noen ting etter fck hvor han hadde ubegrenset med penger.

 

David Nilsen står for mye av det samme som Deila, kunne vært en spennende trener om han fikk tid slik Deila har fått i strømsgodset. Skarsfjord har på 3 år ikke klart å lage noen plan over spillet til Brann. Ett par pasninger frem og tilbake på egen banehalvdel før ballen går tilbake til stopper/keeper og den måkes fremover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...