Gå til innhold

SK Brann - Bergens Stolthet


DrThomas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er nå du ser hvor bra kvalitet man får på sendingene når man tar seg råd til å ha satt opp litt fler enn 3 kamera på stadion.

 

Jeg skjønner rett og slett ikke hva de tenker på når de kjøper TV-rettigheter uten å gidde å vise kampene ordentlig. NRK's målsetning som statskanal bør vel være at folk skal ha et så godt og tilgjengelig produkt som mulig. Om de ikke gidder å satse, burde de ha gitt rettighetene til TV2 gratis med forbehold om at de sender kampene på hovedkanalen.

Lenke til kommentar

Sa opp den norske pakken i fjor - jeg gidder ikke TV2 sine "lavbudsjett"sendinger. De kjører samme oppsett som NRK på kamper som ikke er "hovedkamp". 1 kamera midt på, og 1 bak hvert mål. Ingen gode repriser av offside (TV2 har vel etterhvert fått noe datagenerert linje slik at det er mulig å se offsidesituasjoner selv fra kamera midt på banen).

 

Det er ikke alltid at engelsk fotball er så mye bedre, men sendingene er alltid bedre. Selv Leeds - Wolves sendingen var bedre enn det meste vi får fra TL.

Lenke til kommentar

Sa opp den norske pakken i fjor - jeg gidder ikke TV2 sine "lavbudsjett"sendinger. De kjører samme oppsett som NRK på kamper som ikke er "hovedkamp". 1 kamera midt på, og 1 bak hvert mål. Ingen gode repriser av offside (TV2 har vel etterhvert fått noe datagenerert linje slik at det er mulig å se offsidesituasjoner selv fra kamera midt på banen).

 

Det er ikke alltid at engelsk fotball er så mye bedre, men sendingene er alltid bedre. Selv Leeds - Wolves sendingen var bedre enn det meste vi får fra TL.

De fleste kamper i Norge produseres med minimum fire kameraer (TL - OB-team) der tre inngår i et standardoppsett; ett hovedkamera (total), ett nærbildekamera like ved og et nærbildekamera på sportsdolly (ved trenerbenken). Fire og fem er bak mål om de benyttes. På hovedkampen er det vesentlig flere (ofte 12-16), med offsidekameraer og reverse standard - til repriser. Det er stort sett bare 1-3 som brukes i spill.

 

PL produseres med langt flere kameraer igjen, og jeg vil tro at selv Championship har flere enn hovedkampen.

Lenke til kommentar

Bård Finne kan dra til Nederland

 

NEC Nijmegen og Molde er interessert i Bård FInne, og Molder er vist nok intressert i Kristoffer Barmen. Vist noen av desse ryker, begynner eg å virkelig blir frustreret over talentsatsingen i denne klubben.

 

Bård Finne er blitt tilbud ein kontrakt fra Brann, men er sikkert i tvil om spilletiden har vil få i denne klubben, noe eg skjønner han godt. For er det noe som er helt elendig i denne klubben, så er det akkurat denne plassen.

Ikkje før alle andre muligheter er prøvd, så får talentet prøve seg inntil en spiller i samme posisjon er klar. Dette må være noe som får talentene i denne klubben til å tvile på satsingen

 

Samme er det med Barmen, som måtte vente til det 89 minutt mot Strømsgodset før han fikk prøve seg. Men foran han så er det en avdanket Fakiri som får prøve seg. Vist dette har med feile han gjorde mot Vålerenga, så er det faen ikkje lenge før hele laget må vente lenge før dem får spille igjen.

 

Men har skjønt etter desse årene eg har fulgt denne klubben, at det er KUN talentene som blir straffet for sine feil og ikkje de ettablerte.

 

Brann får berre legge ned hele talentsatsingen, vist det er slik det må gå for alle talentene.

Lenke til kommentar

Trenger ikke beklage noe somhelst. Alle går til kamp i den visshet om at laget de støtter kan komme til å spille dårlig og kan tape. Det skjedde idag. Sånn er fotballen og det regner eg med alle vet, og om det er noen som går til enhver kamp og regelrett forventer seier og fantastisk spill hver eneste gang må gå i seg selv og muligens senke forventningsnivået sitt en smule.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...