Gå til innhold

SK Brann - Bergens Stolthet


DrThomas

Anbefalte innlegg

Hvorfor skal Ålesund gi så mye i en sånn kamp? De har vel ingenting å spille for. For noen tufser.

 

Brann burde ha tettet igjen bakover først og fremst. Jeg fatter ikke hvordan de klarer å rote bort det her. Typisk uproffe fotballspillere.

 

Ålesund spiller for og ikke rykke ned i adeccoligaen.

Så de har en del og spille for. Dette kan være første gang de faktisk ikke har det.

 

Ops, de lå der nå ja. Ok, men likevel. De kan vel unne et annet velstandslag seriegullet? :)

 

Nå har brann to svært hard kamper igjen: Viking. Og Tromsø på bortbane i snøføyka. Store seire for Stabæk kan gi tidenes nedtur.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor skal Ålesund gi så mye i en sånn kamp? De har vel ingenting å spille for. For noen tufser.

 

Brann burde ha tettet igjen bakover først og fremst. Jeg fatter ikke hvordan de klarer å rote bort det her. Typisk uproffe fotballspillere.

 

Ålesund spiller for og ikke rykke ned i adeccoligaen.

Så de har en del og spille for. Dette kan være første gang de faktisk ikke har det.

De kan vel unne et annet velstandslag seriegullet? :)

Hehe, ja, ikke sant? Fungerer nok ikke sånn du..

Lenke til kommentar

Shait ass...

 

Var så sikker på at det skulle gå veien når Sigurdsson puttet, men ballen var så vidt over streken. Hele festplassen var i ekstase en kort stund der :dontgetit:

 

Og den gigantsjansen på overtid var nok til å sende friske menn inn i kraftig hjerteflimmer. Dette kunne blitt en av tidenes fester i Bergen. I stedet ble det to øl, og busstur hjem med bange anelser om at dette faktisk kan skjære seg. Vanskelig å konsentrere seg om eksamener og sånt når muligheten for at Brann kan rote dette vekk fremdeles er i bakhodet et sted :ermm:

 

Snufs....

Lenke til kommentar
Video av siste frisparket--sjansen til Erik Huseklepp

 

Veldig synd at Brann tapte idag :(

Må nesten le litt når jeg ser det i reprise.

Var kanskje en vanskelig ball, men en fotballspiller burde ha puttet den.

 

Kanskje brann får nerver igjen nå. Slik som i andre del a forrje serierunde.

Neste år klarer de sikkert og holde nervene sine til siste kamp, og deretter tape gullet til Viking.

Lenke til kommentar

Aafk gjorde virkelig jobben sin. Helstad ble pakket inn som en julepresang, og de var dødelig effektiver mot et sovende SKBrann. Det værste med kampen var hvor stillestående vi var i store perioder. Det viket som om spillerne trodde de skulle få spille sitt spill uten innblanding, mens Ålesund presset kontinuerlig, noe som i store perioder utjevnet kvalitetsforskjellen som er i lagene. Gratulerer Ålesund, jeg mener vi hadde fortjent minst uavgjort med tanke på spill og sjangser, men sånn sett er heller ikke tapet vårt en skandale. Ålesund fikk slippe altfor mye til.

 

Det jeg føler meg mest snytt for, er festen som skulle vært i Bergen etterpå. Jeg stilte meg opp på Festplassen kl 1600 og fikk stå ca fem meter fra det første gjerdet, glimrende utsikt! Det enste som legger stemningen litt, er alle fjortiss-jentene som faen ikke kunne stå på samme plass, men måtte drive rundt i det tettpakkede folkehavet på jakt etter det jeg antar er andre fjortiss-gutter. Jeg mener også det var en tabbe å legge inn programmet fra folkeaksjonen før kampstart. Når noen tusen Brannsupportere lager fest og har sunget i noen timer, legger Burmesisk krig og faenskap en dempning på stemningen, samtidig som det ble motstemning mot det fornuftige taleren hadde å si. Jeg støtter TV-alksjonen fullt ut, men fotball og u-hjelpspolitikk hører ikke sammen!

 

Jeg er for ung til å huske noe seriegull, men Brann har alltid vært flinke nok til å gi meg troen helt til det ytterste, før de sprekker igjen. Skeptikeren i meg begynner nå å frykte det samme, når vi ikke klarer å hamle opp med et lag som knapt nok har noe i den øverste divisjonen å gjøre. Martin andresen er til de grader oppskrytt som spiller, men han er en fantastisk kaptein. Når han nå er skadet ut sesongen, er jeg bekymret for hvordan de neste kampene kan gå. Brann rakner liksom litt uten ham på banen, og vi hadde trengt ham mot et sterkt Viking og et kynisk Tromsø-lag på en bortebane vi sjelden tar poeng.

 

Ellers vil jeg takke alle andre som var på Festplassen, det var et helsikes liv, alt tull som skrives om at Bergensere er medgangsupportere kan bare komme fra folk som aldri har opplevd Bergen. At media ikke har gitt andre serievinnere like stor dekning, er bare fordi andre serievinnere holder ikke til i byer som kan feire slik et seriegull SKAL feires. Tenk så trist det må være å bo i en by hvor feiringen ikke engang merkes utenfor bygrensene!

 

Til neste år håper jeg Mons har solgt unna alt av Islandsk avstamning, gitt Huseklepp an laaaaaaang kontrakt og lar ham spille fra start. Ønsker også Azar Karadas god bedring, håper også han kan spille fra start snart.

Lenke til kommentar
Edit: Hvilke lag har stabæk igjen? Viking . Tromsø og?

Strømsgodset.

 

Personlig hadde jeg ikke savnet noen av Islendingene. Også håper jeg Stabæk vinner sine gjenværende kamper 5-0. Samtidig som Brann taper 0-5 for Viking. En 1-1 utligning 7 minutter på overtid fra Helstad på Alfheim hadde vært helt ypperlig :yes:

Endret av JacEr
Lenke til kommentar
Personlig hadde jeg ikke savnet noen av Islendingene.

 

Med tanke på at en av dem er en av topp-tre midtstopperne i tippeligaen så håper jeg virkelig ikke han forsvinner. Sammen med Karadas blir de to vår ustoppelige mur neste år :)

 

Andresen ser ut til å miste serieavslutningen. Nå blir det opp til Bakke og Fakiri å vise seg frem for alvor. Andresen var for ordens skyld under par i går.

Lenke til kommentar

Syns alltid at hver gang et motstanderlag scorer på Brann, så er det fordi vår kjære Islending blir hengende etter. Med unntak av litt brutalitet nå og da, minner fyren meg mest om en telefonstolpe.

 

EDIT: Når spilte Andresen over pari sist? Han er god som kaptein, men antall feilpasninger må da være ett av tippeligaens høyeste. Håper den som overtar som kaptein greier å samle laget like bra, som spiller synes jeg ikke det er særlig store sko å fylle.

Endret av JacEr
Lenke til kommentar
Syns alltid at hver gang et motstanderlag scorer på Brann, så er det fordi vår kjære Islending blir hengende etter. Med unntak av litt brutalitet nå og da, minner fyren meg mest om en telefonstolpe.

 

Tror du bør se bedre etter ;)

 

At det som trolig er tippeligaens raskeste midtstopper henger etter er sjeldent. Han er svak med ballen i bena (ingen tekniker akkurat), men redder seg inn med farten. Hans islandske stopperkollega derimot er tidvis feilplassert. Men Sigurdsson begår sjelden feil som medfører baklengs og det er ikke uten grunn folk flest anser han som en av tippeliagens beste stoppere. Man skal lete lenge etter raskere telefonstolper og denne telefonstolpen har mer enn en gang temmet raske angrepsspillere.

 

Jeg gremmes på hvor mange millioner Brann må ut med for å finne et like godt alternativ.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...