Gå til innhold

SK Brann - Bergens Stolthet


DrThomas

Anbefalte innlegg

Men å snakke ned forventningene kan han gjøre på mange måter, er ikke det han gjør i avisen. Det virker som at han vil formidle janteloven til spillerne via avisen. Det blir liksom:ikke tro dere er noe. Dere er ikke gode og kommer til å svinge i prestasjonene. Når du har en trener som på forhånd annonserer at de ikke er god, da må det jo ha litt innvirkning på spillerne. Det blir som at han sier:dere er ikke bedre enn at dere kommer til å svinge i situasjonene. Mener han noe annet med det han sier, så kan han jammen meg formidle dette på en annen måte...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser ikke helt problemet. Vi har fordelen av å være nederlagsdømt før sesongen. Det er helt naturlig at Skarsfjord bruker det til å ta outsider-rollen foran så mange kamper som mulig. Jeg er ikke i tvil om at det er best for psyken å ikke ha favorittstempelet.

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke helt problemet. Vi har fordelen av å være nederlagsdømt før sesongen. Det er helt naturlig at Skarsfjord bruker det til å ta outsider-rollen foran så mange kamper som mulig. Jeg er ikke i tvil om at det er best for psyken å ikke ha favorittstempelet.

 

Problemet er at det kan ha og kan ha hatt noe å si psykisk. Man har da ikke noe favorittstempel selv om man ikke sier rett ut at at laget vil svinge. Men når treneren ikke har større tro på laget enn at han sier at laget vil svinge, så har jeg ikke tro på at det ikke påvirker litt psykisk.

Lenke til kommentar

Jeg har null tro på at disse uttalelsene påvirker spillerene direkte. Dette har man selvfølgelig snakket om internt, og spillerne vet hva Skarsfjord mener. Måten disse uttalelsene er ment å virke er jo ved å senke forventningene i media. Det er vel et ganske standard trekk, og utelukkende smart i mine øyne.

 

I år har vi vært favoritter i to kamper, og tapte begge. Vi har vært underdogs i fire kamper, vi vant tre av dem og tok poeng i alle. Jeg tror det desidert viktigste mentale aspektet ligger i hvem som har "favoritt-byrden."

Lenke til kommentar

Jeg har null tro på at disse uttalelsene påvirker spillerene direkte. Dette har man selvfølgelig snakket om internt, og spillerne vet hva Skarsfjord mener. Måten disse uttalelsene er ment å virke er jo ved å senke forventningene i media. Det er vel et ganske standard trekk, og utelukkende smart i mine øyne.

 

I år har vi vært favoritter i to kamper, og tapte begge. Vi har vært underdogs i fire kamper, vi vant tre av dem og tok poeng i alle. Jeg tror det desidert viktigste mentale aspektet ligger i hvem som har "favoritt-byrden."

 

Til det øverste avsnittet:Ja det er greit å senke forventningene, men det kan man gjøre på andre måter enn dette. Jeg ser at du mener at det ikke påvirker, men der er jeg uenig. Han burde uansett kunne klare å presentere det på en annen måte ovenfor media.

 

Så til det nederste:Det du skriver om at vi har vært favoritter i noen og underdogs i noen, så har nok ikke det noe å si for resultatet.men for Enga og RBK kan det kanskje ha hatt litt å si. Er flere punkter til at vi ikke scoret mot FFK, slapp inn 3 mot FKH og tapte 3-1 mot Molde. Nå husker jeg ikke FFK-kampen, men i de to sistnevnte så er nok dommerfeil litt av forklaringen, blandet med keepertabber og spillerfeil. At Hassan og Opdal har vært involvert i flere av baklengsmålene var ikke noe overraskende. Men nå vant vi ihvertfall mot Enga og alt er tilbake til normalen. Får håpe vi får rettet baklengssnittet tilbake igjen til 1. Nå er det på 1,5(ikke ille det heller riktignok), men ser helst at det går litt ned.

Endret av Step_up
Lenke til kommentar
Det du skriver om at vi har vært favoritter i noen og underdogs i noen, så har nok ikke det noe å si for resultatet.

 

Jo, det tror jeg absolutt. Jeg har ingen psykologi-utdannelse eller forskningsrapporter som kan bevise det, men min egen erfaring som tilskuer (og utøver forsåvidt) underbygger vel dette ganske kraftig for min del. Presset eller eventuelt undervurderingen som følger ved å være favoritt pleier å virke negativt, mens det å være outsider gir ofte en ekstra motivasjon. Mot både Molde og FFK var det ikke bare ferdighetene det skortet på, men innsatsen var LANGT under det vi har sett i de andre kampene.

 

Det er garantert nettopp dette Skarsfjord forsøker å utnytte med uttalelsene sine. Og jeg synes mediahåndteringen hans stort sett er helt eksepsjonell. Han fremmer klubben på en strålende måte, samtidig som han virker å holde samtlige i spillergruppen glade og fornøyde. Jeg ser på Skarsfjords sosiale egenskaper og mediehåndtering som noen av hans desidert beste bidrag.

Lenke til kommentar

Uansett om vi kanskje har vært favoritter, så har jeg allerede forklart hvorfor vi har tapt to og spilt en uavgjort. Ferdighetene er til stede. Det vet man hvis man ser på spillerne og det har de vist gjentatte ganger denne sesongen. De to tapene har nok ingenting med å gjøre om vi var favoritter eller ikke. Skarsfjord er god til å nullstille laget og jeg tror spillerne er gode til å gjøre det samme. FFK står vel ikke fullt så bra til oss som de andre motstanderne våre. Mot LSK så hadde vi ikke den marginen med sjanser i mot i første, den som gjør at det gjerne tar noen sjanser før ett lag scorer. Så var det jo sløvt forsvar i begge situasjonene i første. Sjansene tilsa jo uavgjort i den kampen.

Lenke til kommentar

Puh. Nå må vi for Helvete slutte med denne undervurderingen. Holdt jo på å rote oss helt bort. Flere resultater i år og i fjor viser jo at det taktiske er blitt vesentlig bedre i lavere divisjoner. Nå var jeg ikke klar over at Brann spilte nå, men ble ikke overrasket over at Opdal dreit seg ut igjen. Men det holdt jo piotr på å gjøre på 2-2 og...Vi må gi f... i å nesten lage bomber. Skjerpings nå Brann! Det er overhodet ingen grunn til å slite sånn mot ett andredivisjonslag, mens vi slår fjorårets nr.1 og 2. Men men, Enga røk jo, så sånn sett er det jo bra å dra dette i land på en type arena flere lag sliter.

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

2-0 til pause mot Fana... Er det noen som helst tvil at vi sliter mot lag vi er favoritter til å slå?

 

Hvis man er i stand til å analysere litt av kampene vi har spilt, så kommer man frem til helt andre grunner. Om det er slik at vi har begynt å falle ned på mot lag vi skal slå, uvisst. Men man kan lett analysere seg frem til helt andre grunner. Om vi sliter litt med FFK eller ett annet lag som står dårlig til oss, det skal de få lov til uten at man går av hektene...

Lenke til kommentar

Man kan analysere seg frem til hva som helst dersom man ønsker det. Faktum er vel at innsats og trøkk har vært betydelig dårligere mot lag vi skal slå enn der vi ikke er levnet noe særlig med mulighet for poeng.

 

Forøvrig ufattelig deilig med tre sene mål i dag. Bentley var banens desidert dårligste, men redder dagen med å avgjøre på overtid.

Lenke til kommentar

Det var ingen plan bak det brann gjorde, var litt tidi når kampen ble blåst i gang. så løper 4-5 brann spillere rett i angrep, og fana spiller enkelt ballen framover mot midten. Jeg har aldri opplevd større ran i en fotballkamp. Skarsfjord har virkelig ikke kontroll, var en pinlig forestilling

Lenke til kommentar

Det var ingen plan bak det brann gjorde, var litt tidi når kampen ble blåst i gang. så løper 4-5 brann spillere rett i angrep, og fana spiller enkelt ballen framover mot midten. Jeg har aldri opplevd større ran i en fotballkamp. Skarsfjord har virkelig ikke kontroll, var en pinlig forestilling

 

Sikkert undervurdering. nå så jeg ikke kampen, så kan ikke si noe om det var ett ran eller ikke. Men han har da gjort tingene greit i TL...

 

Man kan analysere seg frem til hva som helst dersom man ønsker det. Faktum er vel at innsats og trøkk har vært betydelig dårligere mot lag vi skal slå enn der vi ikke er levnet noe særlig med mulighet for poeng.

 

Forøvrig ufattelig deilig med tre sene mål i dag. Bentley var banens desidert dårligste, men redder dagen med å avgjøre på overtid.

 

Men jeg har da nettopp analysert en del ut av dette...

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Man kan analysere seg frem til hva som helst dersom man ønsker det. Faktum er vel at innsats og trøkk har vært betydelig dårligere mot lag vi skal slå enn der vi ikke er levnet noe særlig med mulighet for poeng.

 

Forøvrig ufattelig deilig med tre sene mål i dag. Bentley var banens desidert dårligste, men redder dagen med å avgjøre på overtid.

 

Helt enig.

Lenke til kommentar

Puh. Nå må vi for Helvete slutte med denne undervurderingen. Holdt jo på å rote oss helt bort. Flere resultater i år og i fjor viser jo at det taktiske er blitt vesentlig bedre i lavere divisjoner. Nå var jeg ikke klar over at Brann spilte nå, men ble ikke overrasket over at Opdal dreit seg ut igjen. Men det holdt jo piotr på å gjøre på 2-2 og...Vi må gi f... i å nesten lage bomber. Skjerpings nå Brann! Det er overhodet ingen grunn til å slite sånn mot ett andredivisjonslag, mens vi slår fjorårets nr.1 og 2. Men men, Enga røk jo, så sånn sett er det jo bra å dra dette i land på en type arena flere lag sliter.

Piotr på 2-2? Piotr spilte ikke i dag om det var det du siktet til. Fana hadde faktisk fortjent bedre. Og keeperen deres! For et talent!

 

2-0 til pause mot Fana... Er det noen som helst tvil at vi sliter mot lag vi er favoritter til å slå?

 

Hvis man er i stand til å analysere litt av kampene vi har spilt, så kommer man frem til helt andre grunner. Om det er slik at vi har begynt å falle ned på mot lag vi skal slå, uvisst. Men man kan lett analysere seg frem til helt andre grunner. Om vi sliter litt med FFK eller ett annet lag som står dårlig til oss, det skal de få lov til uten at man går av hektene...

Var på stadion mot FFK og vurderte faktisk å gå. Forferdelig jobbing og ble taktisk senket. Taktikken har vært sinnsykt mye bedre mot typiske bedre lag (forutenom 1. omgangen mot Molde). Skjønner ikke hvordan en kan diskutere dette en gang. Tertnes kampen imponerte ikke heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...