Gå til innhold

SK Brann - Bergens Stolthet


DrThomas

Anbefalte innlegg

Enig i alt du sier om prestasjonene under kampen. Forsvaret vårt er vår desidert svakeste lagdel. El Fakiri og Sævarsson var vel Branns svakeste spillere, og både Kalvenes og Zsolt virket litt for utrygge i enkelte situasjoner. Opdal har vist år etter år at han stort sett er en elendig keeper.

 

Haugen er vel kjent fra Løv-Ham for å være en spiller med i hovedsak offensive fibre. Tror ikke vi skal regne med at han bidrar så mye defensivt for oss, men en spillertype som han passer forsåvidt bra inn i dagens spillesystem.

 

Når det gjelder det mentale tror jeg selvtilliten som ble oppnådd ved seieren er langt viktigere enn den eventuelle faren for at noen blir kjepphøye. Jeg tror laget lenge har vært fullt klar over at de ser dårlig ut på papiret, og treningskampene har vel ikke akkurat bidratt til å vise noe annet bilde. Synd at det kom en to-ukerspause allerede, jeg skulle gjerne sett at vi ble et av lagene som kanskje kunne klart å flyte på en formkurve med en god start.

 

Først og fremst så har jo piotr en liten skade. Så mener jeg at spillerne bør få spille seg ut før noe skjer med de. Så dominerte jo Sæv mot RBK og Hassan hadde vel ikke de store problemene? Forsvaret er i så fall svakest i den grad at det for øyeblikket ikke er noen svakhet. kan bli det med en back eller to. Zsolt var veldig bra forrige sesong og kommer nok til å være det denne sesongen og. Så du mener at stopperne var utrygg i enkelte situasjoner? De hadde da ganske bra kontroll...

 

Laget vet ihvertfall at de har evnen til å slå alle. i.o.m at de slo fjorårets seriemester.

Laget er vel over nesten hele linjen ballsikre og viste at de har komplementære ferdigheter...Nå har vi ett meget bra utgangspunkt å jobbe ut fra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En del så ut som man hadde kontroll på, mens man i andre situasjoner markerte mann og Opdal kom ut og tok ballen. Og i noen situasjoner så lot man bare den andre ta seg av ballen.

 

Det var jo bare en situasjon som du tenker på, men der var det og bra forsvarsspill som ordnet opp til tross...

Endret av Step_up
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Gleder meg til kamp i morgen. Bor på østlandet, og forsøker å få med meg de kampene jeg kan - uavhengig av om Bataljonen er der eller ei.

 

Jeg synes argumentene i forhold til å ikke ta turen er alt for dårlig. Det går fly og nattog. Og hovedargumentet om at en mister to dager faller på sin egen urimelighet (da kan en ikke reise på fredag eller søndag heller da). At en ikke kan er greit - men å organisere en bikott er respektløst ovenfor fansen som ikke bor ved de syv fjell.

 

Støtter Brann - selv om det er mandag!

Endret av HeHauken
Lenke til kommentar

Beklager at jeg formulerte meg kronglete på slutten der. Jeg synes det er negativt at det ikke arrangeres fellestur fra Bergen for de som faktisk vil dra (og det blir dermed dyrere for de få som velger å dra). Det blir mindre Brannfans på kampen - og det er negativt.

 

Pleier dog å være bra med folk når kampene er i nærheten av (eller i) Oslo, så vi får se.

Lenke til kommentar

OK, så du mener det er urettferdig for de som bor ved de syv fjell? En litt uheldig plassering av ordet "ikke" midt i der isåfall. ;)

 

Da er jeg straks mer enig. De som betaler for medlemsskap i Bataljonen kan nok kanskje ha grunn til å føle seg litt snytt her.

Lenke til kommentar

Nå må dere huske på at dette er ikke en avgjørelse som er tatt av en mann, det er tatt på avstemming i et forsøk på å få slutt på mandagskampene. Syns såklart det er synd at det blir mindre support på kampen, men noe må faktisk gjøres ang. mandagskamper, for det er enormt irriterende for oss som er i arbeid!

 

Billettsalget til Haugesund - Brann starter tirsdag foresten. Bataljonen sier at det er utsolgt, men skal prøve å skaffe meg noen billetter via brann sine sider eller eventuelt skaffe noen på en annen plass enn borte tribunen!

Lenke til kommentar

OK, så du mener det er urettferdig for de som bor ved de syv fjell? En litt uheldig plassering av ordet "ikke" midt i der isåfall. ;)

 

Da er jeg straks mer enig. De som betaler for medlemsskap i Bataljonen kan nok kanskje ha grunn til å føle seg litt snytt her.

Oida, se der ja. Mener selvfølgelig at det er synd for dere som hadde hatt muligheten til å reise fra Bergen - Vi som har muligheten til det på østlandet får jo med oss kampen.

 

Nå må dere huske på at dette er ikke en avgjørelse som er tatt av en mann, det er tatt på avstemming i et forsøk på å få slutt på mandagskampene. Syns såklart det er synd at det blir mindre support på kampen, men noe må faktisk gjøres ang. mandagskamper, for det er enormt irriterende for oss som er i arbeid!

Jeg er ikke spesielt fan av mandagskamper jeg heller. Bor 2,5 time unna Oslo med bil, men i dag slutter jeg for en gangs skyld tidlig. Enda verre for dere i Bergen. Jeg ser argumentet om at det blir dyrt og at en del hadde mistet en dag - Bataljonen sier to dager. Det er det siste jeg stusser over, da de etter den argumentasjonen ikke kan reise på fredag/søndagskamper heller.

 

Det er også synd for de som faktisk kunne tatt turen. Fly og tog er jo en mulighet, men det er som sagt dyrt med mindre det er gjort noen avtaler med de respektive selskapene. Om det så er 10-20 stk som kan reise, er det dumt at Bataljonen ikke har et tilbud.

Endret av HeHauken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...